Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DAF a anunțat decesul lui Ron Borsboom, membru al Consiliului de Administrație al DAF de mai mulți ani și șeful departamentul de Dezvoltare a Produselor.

Ron s-a alăturat DAF Trucks în urmă cu peste douăzeci de ani, atribuindu-se o mare parte din meritele pentru dezvoltarea noii generații de cabine, a noilor motoare și componente care au făcut din cele mai recente modele de camioane grele DAF – XF, XG, XG+ și, mai nou, XD – modelele International Truck of the Year 2022 și 2023.

Cu mare abilitate și pasiune, Ron Borsboom a transformat DAF dintr-un producător “reactiv” – care aștepta ca alti competitori să lanseze noi sisteme de securitate și confort și abia după ce exista o piață pentru acestea să le introducă în echiparea produselor de serie – într-un “trend-setter”. Un trend-setter rămâne încă, DAF fiind singurul producător de camioane care a folosit noile reglementări privind masele și dimensiunile și a dezvoltat modele de camion cu cele mai mari dimensiuni interioare.

Cu siguranță este o mare pierdere pentru DAF, fiind nu numai un vizionar, un lider important al companiei, cât și un comunicator foarte bun.

Dezvoltările importante la care lucra alături de echipa de tehnicieni DAF și Paccar nu au fost încă epuizate și încă vom vedea semnătura excelenței sale în noile lansări de modele electrice de camioane DAF.

Vă invităm să recitiți ultimul interviu publicat de Revista Tranzit cu Ron Borsboom despre tehnologiile alternative la motorul diesel, luat cu câtva săptămâni înainte de izbucnirea pandemiei Covid 19, în 2020.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!

La sfarsitul lui noiembrie, DAF Trucks a oferit jurnalistilor specializati posibilitatea de a testa noul DAF XF105, prezentat in premiera la IAA Hanovra. Ron Borsboom, directorul de marketing si vanzari al producatorului olandez, subliniaza intr-un interviu luat cu ocazia acestui eveniment ca noul model greu este complet nou, chiar daca multi vad in el doar un facelift al modelului actual. Designul exterior este complet schimbat, iar interiorul „pare” sa fie acelasi, asta deoarece producatorul olandez a vrut sa pastreze „ADN-ul” XF, un camion cu o cabina inca apreciata de soferi, in ciuda celor 6-7 ani de la lansare.

Ron Borsboom spune ca elementele de la interior par neschimbate, totusi, ele au fost restructurate pentru a raspunde cerintelor actuale. Instrumentarul de bord a fost mentinut cat mai simplu, iar motorul si cutia de viteze sunt noi, pentru o functionare ireprosabila si un consum cat mai economic in conditiile respectarii Euro 6. Imaginea noului XF se va regasi si la gamele medie si usoara, care se vor lansa in martie 2013.

DAF isi va continua colaborarea cu ZF in ceea ce priveste transmisia, urmarind impreuna cu producatorul german reducerea greutatii proprii, un aspect foarte important pentru noile camioane Euro 6, care includ atat de multe echipamente aditionale.

Tranzit: Multi se asteptau ca DAF sa lanseze un camion nou cu cabina noua.
Ron Borsboom: Am adus pe piata un camion nou, cu tren de rulare nou, axe si suspensii noi, sasiu si design al componentelor noi. Toate acestea se vad daca te uiti cu atentie la cabina. Poate ca nu sunt foarte vizibile la prima vedere in ceea ce priveste cabina, insa toata partea din fata este noua: designul grilei, farurile… In ceea ce priveste interiorul, am fost foarte atenti la directia in care mergem. In primul rand trebuie sa ascultam ce spun clientii, iar ei au fost foarte clari cu privire la cabina DAF. Toate studiile noastre au aratat ca clientii nostri sunt foarte multumiti de cabina, chiar si cei din Olanda, unde cea mai cunoscuta revista din domeniu a facut un test comparativ de cabine in care am ocupat primul loc, in fata noului Mercedes.
Conceptul noii cabine XF este atat de puternic, astfel ca de ce sa il distrugem? Indeplineste toate cerintele si nevoile soferilor si clientilor. Iar in cadrul acestui concept avem multe inovatii. Podeaua cabinei este noua. Usile, cu exceptia panourilor exterioare, sunt noi. Paturile, scaunele si chiar bordul par sa aiba aceeasi forma, dar structura, panelurile si butoanele sunt noi. Noi o consideram o structura noua, desi este apropiata de conceptul existent, care a fost foarte apreciat de clienti.
Bineinteles ca mereu vom evalua posibilitatea de a inova, facem tot timpul planuri in avans, pe 5-10 ani, directia este stabilita, dar depinde de conjunctura economica.