Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La solicitarea revistei Tranzit, Ministerul Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania a oferit cateva clarificari suplimentare referitor la categoriile sociale pentru care se aplica salariul minim in Germania, care include si soferii de camioane care efectueaza transporturi internationale in regim de cabotaj sau tranzit prin Germania.
Modul in care se va face controlul de catre BAG impreuna cu autoritatea vamala germana va face obiectul unui alt act normativ al Finantelor Germane, care este pe cale de a fi publicat.
In raspunsul oficial primit de la Ministerul Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania se mentioneaza urmatoarele:
 

”MWA (Minimum Wage Act – legea care se refera la salariul minim in Germania) se va aplica tuturor angajatilor din Germania, dar si celorlalti pentru perioada in care lucreaza in aceasta tara, fara a conta daca angajatorul este sau nu stabilit in Germania.
Angajatii in serviciile de transport se considera a fi angajati in Germania pe durata fiecarei ore de munca efectuata aici. Astfel, prevederile MWA se aplica inclusiv in cazurile de cabotaj si tranzit de marfuri. Pentru fiecare ora pe care lucratorul din transport o efectueaza pe teritoriul Germaniei, se va aplica salariul minim.
Astfel, potrivit articolului 20 din MWA si notelor explicative, salariul minim este o rata minima de plata in sensul Legii Detasarilor Lucratorilor Germani (German Posting of Workers Act- Arbeitnehmer-Entsendegesetz). Termenul „rata minima de plata“ este definit de Curtea Europeana de Justitie si a Curtii Federale a Muncii.
Termenul este prevazut de Directiva UE privind detasarea lucratorilor, in temeiul carora ratele minime obligatorii de salarizare trebuie sa fie aplicate fara discriminare pentru angajatori nationali si straini deopotriva. Directiva este transpusa in legislatia germana prin Legea detasarii lucratorilor germani.
Autoritatea competenta sa aplice Legea detasarii lucratorilor este vama germana. De la 1 ianuarie 2015, pe site-ul institutiei vor fi afisate informatii in limba engleza cu privire la aceasta lege, inclusiv elementele ce pot fi luate in considerare la calculul salariului minim.
Ca regula generala, MWA se aplica tuturor angajatilor fara exceptie. Articolul 22 din lege stipuleaza ca sunt exceptate anumite grupuri de stagiari, angajati necalificati sub varsta de 18 ani, ucenicii si, in anumite conditii, somerii de lunga durata. Nu exista niciun act care ar putea sa modifice prezenta lege.
In ceea ce priveste obligatia de a notifica detasarea lucratorilor in Germania (Art.16 din MWA), care se aplica in anumite sectoare, inclusiv cel al transporturilor, Ministerul Federal de Finante a aprobat un regulament care pentru anumite grupuri de angajati modifica obligatiile de notificare. Aceasta include lucratorii mobili a caror munca nu este legata de un singur loc de munca definit, in special in cazul transportului de marfuri.
Cat priveste obligatia de a inregistra inceputul, sfarsitul, si timpul zilnic de lucru al unui angajat, care se aplica in anumite sectoare, inclusiv in cel al transporturilor (Art. 17 MWA), Ministerul Federal de Finante a aprobat un regulament care simplifica si modifica procedeul de inregistrare pentru anumite grupuri de angajati mobili.”
Cei care vor efectua activitati de transport pe teritoriul Germaniei vor fi obligati sa trimita o serie de date referitoare la sofer catre Autoritatea Administrativa Vamala, inainte ca acesta sa intre pe teritoriul Germaniei. Astfel, companiile vor trebui sa trimita numele intreg, data nasterii, domeniul de activitate, perioada in care va lucra pe teritoriul Germaniei, localitatea unde va ajunge, precum si datele companiei contractante. Datele trebuie insotite de o declaratie pe proprie raspundere ca soferii care vor ajunge in Germania vor fi platiti cu minimul de 8,50 de euro/ora pe perioada cat lucreaza pe teritoriul acestui stat.
De asemenea, companiile trebuie sa pastreze dovezile ca au lucrat aici timp de doi ani.

Potrivit noii legi care impune plata unui salariu minim brut de 8,5 euro pe ora pentru toti angajatii din transport si expeditii care desfasoara orice activitate pe teritoriul Germaniei, expeditorii si logisticienii germani vor trebui sa garanteze si sa depuna documente care sa certifice faptul ca subcontractorii sai, indiferent de nationalitate, au acest salariu minim stabilit in Germania. Altfel, companiile germane subcontractoare sunt pasibile de plata retroactiva a taxelor sociale si a unei amenzi de pana la 500.000 de euro.
 

Potrivit aceleiasi legi, orice companie germana primeste o amenda de cel putin 2.500 de euro, nu mai poate oferi servicii publice pana la remedierea situatiei.
In plus, clientul va trebui sa se asigure ca la bordul vehiculului subcontractat se gasesc toate documentele necesare de transport, cum ar fi copia conforma a licentei de transport, sau autorizatia de transport. Tot clientului care comanda servicii de transport i se cere sa se asigure ca soferii necomunitari respecta legislatia germana in domeniul muncii. Daca aceste cerinte nu sunt indeplinite, clientul este autorizat sa refuze incarcarea marfii, mai ales ca acestuia i se cere sa acorde compensatii pentru orice pagube produse ca urmare a nerespectarii cerintelor de mai sus.
Cei care tranziteaza aceasta tara vor trebui sa aiba la bord un document in acest sens – o declaratie pe proprie raspundere sau un contract de munca vizat care sa ateste ca pe perioada pe care soferul o petrece pe teritoriul Germaniei este platit cu salariul minim stabilit de legea germana.

Alte stiri pe aceeasi tema:

Germania dicteaza plata unui salariu de 8,5 euro/ora soferilor romani care tranziteaza Germania

Salariul minim impus in Germania nu ia in calcul si diurna

Transportatorii polonezi cer Comisarului European pe Transporturi sa intervina pentru anularea legii germane

Expeditorii germani, suparati ca au raspundere legala impreuna cu subcontractorul de transport angajat