Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 6 ianuarie a avut loc etapa a patra a raliului Dakar, de la Wadi Ad-Dawasir la Riyadh, de 813 km – cel mai lung traseu al ediției din acest an – din care 337 km de secțiune specială de viteză. Învingător a fost, pentru a treia oară în 2021, Dmitry Sotnikov (Kamaz), urmat la 10″ de Andrey Karginov (Kamaz) și la 14″ de Aliaksei Vishneuski (MAZ). Rezultatele au fost foarte strânse, inclusiv echipajul de pe locul al 10-lea ajungând la final la doar 10’21” față de lider. Sotnikov continuă să conducă și în clasamentul general, urmat de Martin Macik (Iveco) – care a terminat etapa a patra la 8 secunde de lider – la 26’22”, și de Anton Shibalov (Kamaz), la 26’57”, alți trei piloți fiind la mai puțin de o oră de lider și încă trei la mai puțin de două ore.

La finalul acestei zile, din cele 44 de echipaje înscrise la startul Dakar mai rămăseseră 38, din fericire fără ca cineva să fie rănit, ci doar din cauza unor probleme tehnice.

Traseul etapei a patra a inclus porțiuni foarte rapide, totalizând 337 km, iar peisajul a constat din nisip acoperit cu pietriș, 6 km de canion, albii secate de râuri, din câteva dune cu diverse configurații, cu întindere totală de 23 km, și coborâri periculoase, iar spre final vântul a fost foarte puternic și navigația a fost îngreunată pe parcursul unei văi.

La primul punct de control lider era Karginov, iar primele 10 echipaje de camion veneau la o distanță de mai puțin de un minut, demn de subliniat fiind viteza medie de 120 km/h cu care a fost parcurs primul sfert de traseu, în condițiile în care pentru camioane limita este de 140 km/h.

În a doua parte a cursei însă traseul a ridicat mari probleme, inclusiv MAZ-ul lui Siarhei Viazovich (pilotul aflat pe locul al doilea în clasamentul general după trei etape) neputând să țină pasul cu ritmul cursei, ci oprindu-se la km 100 din cauza unei probleme a cărei rezolvare ar fi durat 1-2 ore. De altfel, Viazovich se plânsese încă de la încheierea etapei a treia de sunetul ciudat pe care îl scotea turbosuflanta și de pierderea puterii motorului, însă motivele defecțiunii nu au putut fi aflate nici până la finalul etapei a patra, ci urmau să se facă analize mai amănunțite.

Karginov a continuat să conducă și și-a sporit avansul la peste un minut, rezultat pe care l-a păstrat până aproape de final, când însă echipajul a făcut o eroare de navigație și a pierdut 1,5-2 minute, suficient cât să fie întrecut de Sotnikov, cu atât mai mult a mers o porțiune cu o anvelopă înțepată.

Pe 7 ianuarie se desfășoară etapa a cincilea, de la Riyadh la Al Qaisumah, în nordul Arabiei Saudite, pe un traseu de 662 km, din care 456 km de secțiune specială, cu dune și pietre care necesită atenție și răbdare.

Pe 5 ianuarie a avut loc etapa a treia a raliului Dakar 2021, cu plecare și sosire la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseu de 630 km, din care 403 km de cursă specială. Victoria i-a revenit lui Siarhei Viazovich (MAZ), urmat la 18″ de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 1’16” de Anton Shibalov (Kamaz), care a pierdut timp încă de la început, în porțiunea cu dune, din cauza unei mașini împotmolite pe care a reușit să o evite în ultimul moment. În aceste condiții, Sotnikov continuă să conducă în clasamentul general, la 16’56” de Viazovich și la 23’01” de Shibalov, alți patru piloți fiind la mai puțin de o oră de lider.

Traseul din etapa a treia a fost presărat cu numeroase pietre și cu dune înalte cât o clădire cu zece etaje și cu un astfel de unghi față de soare încât vizibilitatea era mult îngreunată, așa că aici s-au înregistrat și câteva abandonuri, inclusiv în competiția camioanelor: la km 50 al secțiunii speciale, olandezul Gert Huzink, la volanul unui camion hibrid off-road, s-a oprit din cauza unei defecțiuni la motor, iar o reparație la un asemenea propulsor nu este posibilă în Arabia Saudită.

Primii kilometri ai secțiunii speciale au fost pe nisip, ceea ce le-a dat echipajelor de camioane care au pornit întâi posibilitatea să câștige timp față de urmăritorii care au plecat alternativ cu autoturismele și care au fost nevoiți să se lupte cu aglomerația și cu praful ridicat de echipajele din față. Dar de la km 17 s-a ajuns într-un canion cu pietre mari, în legătură cu care organizatorii avertizaseră deja. În plus, vânturile puternice au acoperit rapid urmele, îngreunând munca navigatorilor, iar suprafața moale a pistei și creșterea treptată a altitudinii, de la 800 la 1.200 m peste nivelul mării, au afectat consumul de carburant.

Lupta pentru victorie la categoria camioanelor a început imediat după start, Sotnikov și Viazovich fiind despărțiți de numai câteva secunde la fiecare punct de control, diferență care a fost la fel de mică și în final, în favoarea pilotului MAZ.

Pe 6 ianuarie se desfășoară etapa a patra, de la Wadi Ad-Dawasir la Riyadh, de 813 km – cel mai lung traseu al ediției din acest an a Dakar – din care 337 km de secțiune specială de viteză.