Etapa a opta a raliului Dakar, cu plecare si intoarcere la Wadi Al Dawasir, a avut 713 km, din care 474 km de cursa speciala, si a presupus mers spre sud, in munti, canioane si dune inalte, spre limita de nord a desertului Rub’ al Khali, unul dintre cele mai mari din lume, in care multe dintre echipaje au pierdut timp. Siarhei Viazovich (MAZ), de exemplu, s-a impotmolit la km 80 si a avut nevoie de ajutorul colegilor din alte echipaje MAZ, pierzand totusi 13 minute.
Victoria i-a revenit, pentru a patra oara, lui Andrey Karginov (Kamaz), la 5'54" de Anton Shibalov (Kamaz) si la 9'06" de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga). Siarhei Viazovich (MAZ) a fost al saselea, la 18'38" – el declarand ca pe traseele drepte camionul lui nu are atata putere pentru a tine pasul cu rusii; or, in aceasta etapa organizatorii pregatisera 40 km de drum drept, prin nisip, in care vehiculele cele mai puternice au obtinut un avantaj suplimentar. In clasamentul general dupa opt etape continua sa conduca Andrey Karginov, urmat la 27'06" de Shibalov si la 1 h 5'17" de Viazovich. Iar al patrulea, Ales Loprais, era la peste doua ore de Karginov.
In etapa a patra a raliului Dakar, de la Neom la Al-Ula, de 672 km, din care 453 km de sectiune speciala, echipajele s-au indrepta spre est si au avut de infruntat portiuni de nisip si pietris, inclusiv zone cu pietre ascutite. De altfel, multi piloti au apreciat ca a fost cea mai „pietroasa“ etapa de pana acum, sau poate din intreaga lor cariera, si ca numai printr-un miracol nu si-au intepat anvelopele – cei care nu au facut-o. In plus, ei au avut parte si de provocari legate de navigatie.
Invingator a fost Anton Shibalov (Kamaz), urmat de Andrey Karginov (Kamaz), la 2'41", si de Dmitry Sotnikov (Kamaz), la 9'05" (al patrulea echipaj Kamaz, al lui Eduard Nikolaev, a fost al noualea, la 26'13" de castigator, pentru ca a avut doua anvelope intepate intre km 243 si 296, si numai ele l-au facut sa piarda 13 minute, si asta datorita faptului ca Sotnikov a oprit sa-l ajute dandu-l un pneu de-al sau). Liderul clasamentului general dupa trei etape, Siarhei Viazovich (MAZ), a fost al cincilea, la 15'42" de castigatorul etapei, astfel ca sefia clasamentului a fost preluata de Karginov, la 10'43" de Viazovich si la 15'02" de Shibalov.
Pana la jumatatea cursei era clar ca ritmul impus de cel care a pornit primul, Karginov, a putut fi mentinut doar de Shibalov, ceilalti concurenti, inclusiv Viazovich – care a avut mici probleme tehnice si a ajuns al saselea – ramanand treptat in urma.
Interesant in aceasta etapa a fost faptul ca hibridul Renault al olandezului Gert Huzink, de care multi fani au fost foarte interesati, a ocupat al cincilea loc, dupa rezultate mai putin bune in primele trei etape.
Dupa doar patru zile de intrecere, distanta dintre lider si a doua parte a echipajelor din Top 10 este semnificativa. Insa chiar si un avans de 50 de minute poate sa nu insemne nimic, din moment ce mai sunt opt etape in care se poate intampla orice.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit