Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a treia a raliului Dakar, circulara, de la Neom la Neom, de 504 km in total, a inclus cea mai lunga sectiune speciala de pana acum, de 427 km, spre nord, spre granita cu Iordania, prin canioane si munti cu nisip, pana la punctul cel mai inalt al intrecerii, de 1.400 m. Traseul a fost impartit in trei sectiuni separate de doua zone de neutralizare de cate 20 km, unde echipajele se puteau odihni si puteau face inspectia vehiculelor.

Andrey Karginov (Kamaz) a fost invingator in aceasta etapa, urmat de Siarhei Viazovich (MAZ), la 4'54" (diferenta prea mica pentru ca rusul sa preia sefia clasamentului general, care ramane la Viazovich, cu un avans de 2'18"), si Anton Shibalov, la 11'13" de liderul etapei si la 20'01" de liderul clasamentului general dupa trei etape.
Karginov a avut cel mai bun timp inca de la primul punct de control si pana la final nu a facut decat sa-si mareasca avansul, desi ultimii 100 km au fost foarte dificili din cauza pietrelor si bolovanilor ce puteau intepa anvelopele, dar si a dificultatii de a gasi traseul corect.
Conditiile grele de drum au pus bete in roate multor concurenti, unii dintre ei abandonand, si nici cei de la categoria camioane nu au fost scutiti de probleme. La km 60 Sotnikov (Kamaz) a trecut de albia secata a unui rau si de o portiune cu nisip dur, s-a intors pe traseu si a trecu parapetul de nisip de pe drum, unde insa era o piatra mare, pe care nu a vazut-o deoarece era acoperita de nisip. Astfel ca axa fata si cutia de transfer au suferit deteriorari ale caror reparatii au necesitat mult timp si camionul a ajuns la linia de sosire la distanta de peste doua ore de lider.

A doua etapa a raliului Dakar, de la Al-Wajh la Neom, a masurat 393 km, din care 26 km de legatura pe drumuri publice si 367 km de cursa speciala, spre nordul Arabiei Saudite, de-a lungul coastei Marii Rosii.
Victoria i-a revenit lui Siarhei Viazovich (MAZ), urmat de Dmitry Sotnikov (Kamaz), la 1'46", si Andrey Karginov (Kamaz), la 2'07", astfel ca cei trei, si exact in aceasta ordine, erau pe primele trei locuri in clasamentul general dupa doua etape, cu liderul la 4'20", respectiv la 7'12" de urmaritori, dupa ce castigatorul primei etape, Shibalov (Kamaz) a terminat etapa a doua pe locul al saselea, la 15'15" de invingator.

Dupa o prima zi de concurs cu schimbari dese de relief, pilotii au inceput etapa a doua fara suficienta odihna, ceea ce le-a ingreunat adaptarea la noile conditii de drum, cu atat mai mult cu cat ele sunt diferite de cele din America de Sud, cu care se obisnuisera in ultimii 11 ani.
De data aceasta o dificultate in plus a constat din faptul ca li s-au dat hartile cu numai 15 minute inainte de pornirea in cursa – o noutate in organizarea Dakar, care are menirea de a egaliza sansele amatorilor si profesionistilor si de a face ca etapa sa fie imprevizibila pentru fanii competitiei. In plus, navigatia a fost dificila si pentru ca trebuia gasita calea corecta pentru a ajunge la final, in ciuda numarului mare de urme paralele de roti de pe traseu.
Traseul din etapa a doua a fost pe pamant si pietre, cu foarte putin nisip, astfel ca ritmul a fost rupt adesea din cauza riscului de intepare a anvelopelor, care ii facea pe piloti sa fie extrem de atenti la ce se intampla la distanta de ei.
Ultimul punct de trecere ascuns de organizatori a reprezentat o surpriza si o capcana pentru multi alti competitori, care l-au ratat si au trebuit sa se intoarca. Printre ei s-a numarat si Sotnikov, care a incheiat totusi etapa al doilea, si Karginov, care a pierdut pozitia de lider in fata lui Viazovich exact la finalul cursei.