Noua platformă de propulsie Scania, bazată pe motorul de camion Super, este disponibilă atât în configurație cu motor cu ardere internă, cât și în versiune hibridă plug-in pentru autobuze și autocare, pentru a satisface o varietate de nevoi și cerințe. Aceasta permite reducerea semnificativă a consumului de combustibil și respectarea reglementărilor pentru zone cu emisii zero, în special pentru operatorii de transport pe distanțe lungi.

Într-o perioadă plină de schimbări politice și tehnologice, în care reglementările privind emisiile de carbon și legile locale de sustenabilitate creează incertitudini pentru operatorii de autobuze și autocare, Scania răspunde prin lansarea a două noi sisteme de propulsie.
Noul sistem Scania Super cu motor pe combustie, care deja oferă camioanelor companiei beneficiile economiei sale de combustibil premiate, este cel mai eficient, rentabil și sustenabil de până acum.
Versiunea hibridă plug-in (PHEV) reprezintă o alternativă excelentă pentru clienții care urmăresc reduceri remarcabile ale costurilor și emisiilor de carbon, flexibilitate operațională pentru respectarea cerințelor din zonele cu emisii zero și o experiență premium pentru clienți în operațiunile lor pe distanțe lungi.
Disponibilă în cele două variante distincte ICE și PHEV, noua platformă de propulsie permite operatorilor de transport să găsească o soluție perfect adaptată la provocările și cerințele lor specifice.
Pentru o mare parte din traseele pe distanțe lungi din întreaga lume, autobuzele și autocarele convenționale rămân cea mai potrivită alegere sau chiar singura opțiune viabilă. Sistemul de propulsie Scania Super răspunde acestor nevoi, reprezentând cea mai recentă tehnologie în domeniul motoarelor cu ardere internă.
Are o serie de puncte forte, dar unul în mod special iese în evidență, o economie remarcabilă de combustibil de până la 8% în comparație cu generația anterioară, lider în industrie. Acest lucru reduce considerabil costul total de proprietate și în același timp emisiile de CO2.
Economiile de cost și emisiile sunt posibile datorită unui nou motor de 13 litri și a unei noi versiuni a cutiei de viteze Scania Opticruise. Sistemul de propulsie respectă, de asemenea, legislația privind emisiile Euro 7. Un sistem complet nou de tratare a gazelor de eșapament reduce și mai mult emisiile nocive.
Moul motor este conceput să reziste până la două milioane de kilometri, o creștere considerabilă față de predecesorul său deja rezistent.
Timpul de funcționare este, de asemenea, îmbunătățit, deoarece toate filtrele motorului sunt amplasate pe partea „rece” a motorului, opusă turbinei, facilitând accesul la întreținere și înlocuiri mai rapide.
Sustenabilitatea transportului nu se referă doar la emisiile de CO2, ci și la siguranța rutieră. Noul sistem de propulsie include frâne auxiliare care îmbunătățesc manevrabilitatea vehiculului, iar suita de sisteme de siguranță Scania adaugă un plus esențial în transportul de persoane.
Opțiunea Plug-in Hybrid (PHEV) este o soluție versatilă concepută în primul rând pentru a îndeplini cerințele operațiunilor pe distanțe lungi, oferind respectarea zonelor cu emisii zero, reducând semnificativ consumul de combustibil și emisiile și sporind confortul șoferului și al pasagerilor.
Datorită motorului electric integrat și a cutiei de viteze Powershift cu șase trepte, PHEV poate funcționa în patru moduri diferite: electric, hibrid, menținere a încărcării și încărcare forțată. Autonomia electrică este de până la 80 de kilometri cu o singură încărcare, în timp ce puterea electrică este de 290 kW. Fără a compromite autonomia totală, acest lucru face posibilă intrarea chiar și în zone mari cu emisii zero. În funcție de reglementările locale, modul vehicul electric permite accesul în centrele orașelor pentru nevoile actuale sau viitoare.
Trecerea între modurile de funcționare poate fi automatizată, operatorii putând opta să utilizeze tehnologia Scania Zone. Astfel, dacă vehiculul este utilizat în zone predefinite cu emisii zero, acesta poate trece automat la modul electric de la modul hibrid.
Diferitele moduri de conducere sunt permise în călătorii pe distanțe lungi extrem de eficiente, cu economii de combustibil și reduceri ale emisiilor de până la 40% în traficul mixt tipic de autocare, precum și flexibilitate și versatilitate care ajută operatorii să facă față cerințelor tot mai mari ale operațiunilor cu autocare, susținându-și în același timp activitatea.
„Noile noastre sisteme de propulsie pe combustie și hibride plug-in sunt un exemplu clar al angajamentului Scania față de sustenabilitate și profitabilitate pentru clienții săi din segmentul autobuzelor și autocarelor”, spune Carl-Johan Lööf, Head of Product Management pentru transport de pasageri la Scania.
„Cu aceste noi sisteme de propulsie, putem oferi operatorilor de transport pe distanțe lungi soluții extrem de competitive, indiferent de nevoile lor specifice sau de provocările pe care le întâmpină, răspunzând atât cerințelor actuale, cât și celor viitoare.”
Mai multe informații despre noile sisteme de propulsie pentru autobuze și autocare sunt disponibile pe scania.com.
AROBS Systems, parte a Grupului AROBS (BVB: AROBS), împreună cu Power Net Consulting, în calitate de lider al asocierii, vor dezvolta și implementa un sistem informatic integrat pentru Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), ca parte a unui proiect strategic finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Proiectul ANOFM are o valoare strategică pentru Grupul AROBS, AROBS Systems și, mai ales, pentru România, deoarece digitalizarea serviciilor publice reprezintă o condiție esențială pentru o economie modernă și competitivă. Totodată, acest proiect confirmă expertiza noastră în dezvoltarea de soluții informatice complexe pentru sectorul public și ne oferă oportunitatea de a contribui direct la transformarea digitală a unei instituții cu impact major asupra societății și în piața muncii. În același timp, acest proiect arată capacitatea Grupului AROBS de a susține inițiative de anvergură națională, cu o complexitate ridicată, prin resursele, cunoștințele și echipele multidisciplinare care s-au format de-a lungul timpului.”, a declarat Voicu Oprean, fondator și CEO al AROBS.
Obiectivul acestui proiect este de a moderniza și digitaliza activitățile ANOFM printr-o platformă informatică unitară pentru a gestiona eficient toate procesele instituției și a îmbunătăți calitatea serviciilor publice de ocupare a forței de muncă. Platforma va acoperi o gamă largă de funcționalități, de la managementul datelor și al fluxurilor de lucru la raportare și interconectarea cu alte platforme guvernamentale.
Prin implicarea la proiectul SIISPO, AROBS Systems nu numai că va contribui la digitalizarea serviciilor publice de ocupare a forței de muncă, dar creează și un impact social sustenabil prin sprijinirea a peste 250.000 de persoane din evidența ANOFM. Conform Institutului Național de Statistică (din iunie 2025), există aproape 470.000 de șomeri în țară. Acest proiect va facilita reintegrarea acestora pe piața muncii și va consolida infrastructura digitală, aducând beneficii pe termen lung societății.
Noua platformă va include module pentru managementul cererii și a ofertei de locuri de muncă, integrarea bazelor de date naționale și europene, monitorizarea și raportarea activităților, precum și instrumente avansate de analiză și suport decizional.
Prin intermediul acestei platforme, atât persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, cât și angajatorii vor putea utiliza un portal online modern și se vor putea interconecta cu sistemele europene, inclusiv cu rețeaua EURES a serviciilor de mobilitate profesională al Uniunii Europene. Implementarea se va realiza în etape pe o durată estimată de 11 luni și va include toate fazele necesare, de la analiză și dezvoltare până la testare și instruirea personalului ANOFM, astfel încât toți beneficiarii să poată utiliza soluția cât mai eficient și ușor posibil.
„Parteneriatul cu ANOFM ne oferă șansa de a pune în practică experiența acumulată în proiecte similare și de a aduce o schimbare reală în modul în care serviciile publice sunt livrate cetățenilor și mediului de afaceri. Sistemul care urmează să fie dezvoltat și implementat va fi o platformă modernă și flexibilă, construită pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale instituției. Acest proiect reprezintă încă un pas important în consolidarea rolului AROBS Systems ca partener de încredere pentru digitalizarea administrației publice din România.”, a menționat Ducu Oprea, CEO al AROBS Systems.
În prezent, AROBS Systems este implicată în proiecte majore precum cel derulat împreună cu Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), pentru dezvoltarea și implementarea noului Sistem Informatic Integrat al instituției și livrările parțiale aferente, dar și în contracte de servicii de asistență tehnică la cerere pentru Societatea Națională Nuclearelectrica și Banca Națională a României.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit