Bosch oferă șoferilor informații în timp real despre pericolele potențiale pe traseu prin lansarea unui nou serviciu de avertizare care va reduce considerabil riscul de accidente. Începând cu iunie 2024, serviciul Bosch de avertizare a fost utilizat de milioane de ori în Europa pentru parcul de autovehicule al unui important producător auto german.
Noul serviciu va fi disponibil începând din decembrie 2024 în segmentul autovehiculelor comerciale, chiar și pentru autovehiculele produse de Mercedes-Benz Trucks.
Următorul obiectiv va fi extinderea lansării serviciului pentru autoturismele și camioanele din întreaga lume, ceea ce va spori siguranța rutieră pentru cât mai mulți oameni.
„Serviciul nostru de predicție a pericolelor rutiere raportează în timp util condițiile periculoase șoferilor de autoturisme și camioane, înainte de a apărea o situație critică”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al companiei Bosch și președinte al sectorului de business Mobilitate. „Serviciul face, de asemenea, posibilă redirecționarea vehiculelor comerciale în mod eficient și la timp, pentru a evita pericolele care apar brusc.”
Astfel, șoferii vor putea beneficia în timp real de avertizări în timpul evenimentelor curente de pe traseul lor, inclusiv informații cu privire la accidente (pentru șoferi care conduc în sens greșit), ploi abundente sau vânt, autovehicule avariate sau vizibilitate limitată spre exemplu perioada unei cețe dense.
Condițiile critice de pe șosele pot fi prezise cu precizie pe baza datelor anonimizate de la o flotă globală de clienți care totalizează câteva milioane de autovehicule, precum și date de la furnizori terți, așa cum serviciile meteorologice sau operatorii rutieri. Vehiculele parcului echipate cu acest serviciu va beneficia de diverse tipuri de informații, inclusiv temperatura exterioară locală și dacă sunt activate ștergătoarele de parbriz sau luminile de ceață spate, precum și raportări cu privire la accidente sau intervenții ale sistemului antiderapare ESP.
Spre exemplu, în cazul în care unele dintre vehiculele parcului au ștergătoarele de parbriz setate la cel mai înalt nivel, serviciul compară aceste detalii cu informațiile unor servicii meteo selectate, așa cum ar fi situațiile în care plouă sau există milimetri de apă înregistrate pe drum. Un algoritm de fuziune determină dacă există riscul, de exemplu, de acvaplanare, avertizând apoi șoferul, astfel încât să își poată reduce viteza dacă este necesar.
Un alt exemplu ar fi situația în care există pericolul ca vizibilitatea șoferului să scadă sub un nivel critic, acesta fiind comparat cu activitatea luminilor de ceață spate ale vehiculelor din regiunea afectată care folosește un algoritm pentru a decide dacă este necesară o avertizare.
O flotă de referință asigură în permanență furnizarea serviciului la un nivel ridicat de calitate. În plus, Bosch avertizează direct pe afișajul sistemului de navigație dacă în apropiere se află un șofer care conduce în sens greșit sau atunci când șoferul însuși conduce astfel.
Sistemul de avertizare face parte din serviciile de hărți conectate Bosch, care conferă mai multă siguranță și confort vehiculului. De asemenea, datele colective ale acestuia și informațiile meteo pot fi utilizate pentru a optimiza sistemele de asistență pentru șofer, cum ar fi tempomatul adaptiv sau frânarea automată de urgență. De exemplu, atunci când suprafața drumului este umedă sau alunecoasă, coeficientul de frecare este mai mic decât atunci când este uscată, astfel încât autovehiculul trebuie să inițieze frânarea de urgență mai devreme pentru a evita un potențial accident. Cu ajutorul acestui serviciu, șoferii vor fi anunțați chiar mai devreme atunci când suprafața drumului este alunecoasă.
Serviciile de hărți conectate joacă un rol important în conducerea din ce în ce mai asistată și automatizată. Acestea acționează ca un senzor suplimentar și au o rază de acțiune mult mai mare decât câmpul vizual sau raza senzorilor radar și video, pentru a furniza în mod fiabil vehiculului automatizat toate datele relevante pentru conducerea în siguranță, chiar și în condiții de vizibilitate scăzută. Spre deosebire de vehiculele neconectate, cele cu servicii de hărți conectate beneficiază de experiența combinată a tuturor vehiculelor conectate. Acest lucru permite sistemelor vehiculului să determine lucruri cum ar fi viteza optimă de condus într-un sens giratoriu, geometria exactă a benzii și traiectoria de condus la intersecții complicate sau repere de localizare pe care le poate folosi vehiculul pentru a-și calcula poziția cu precizie centimetrică. Ca rezultat, vehiculele automatizate pot conduce mai natural și în mod mai predictiv.
Rompetrol Rafinare, parte a KMG International (Rompetrol), a finalizat modernizarea Instalației de Cocsare Întârziată (Cx) din cadrul rafinăriei Petromidia. Proiectul a inclus implementarea unui nou sistem de foraj și tăiere a produsului petrolier, precum și automatizarea fluxului de producție. Investiția totală a fost de aproximativ 13 milioane de dolari.
„Prin aceste lucrări, reușim să aducem Instalația de Cocsare Întârziată într-o nouă etapă tehnologică, în care marcăm un progres important la capitolele eficiență, fiabilitate și siguranță operațională. Astfel de proiecte arată că revizia nu înseamnă doar mentenanță și recertificări, ci și faptul că Rompetrol Rafinare a prevăzut o importantă componentă de dezvoltare, prin investițiile realizate.”,
a declarat Florian Pop, Directorul General al Rompetrol Rafinare.
Proiectul, realizat în timpul reviziei generale a rafinăriei, a presupus înlocuirea vechiului sistem cu unul de ultimă generație, complet automatizat, furnizat de o companie germană cu experiență în astfel de echipamente. Noul sistem reduce ciclul de tăiere cu aproape 30 de minute și consumul de energie electrică, iar manevrele pot fi efectuate semi-automat și automat de la distanță. Investiția de 13 milioane de dolari contribuie la reducerea impactului asupra mediului, creșterea siguranței angajaților și îmbunătățirea exploatării unității.
Toate echipamentele noului sistem, inclusiv cele de manevră și structurile de susținere, sunt amplasate la înălțimi între 45 și 88 de metri, ceea ce a reprezentat o provocare mecanică și de execuție. Proiectul, coordonat de specialiștii Rominserv a fost realizat de șapte companii având 140 de oameni care au respectat cu strictețe normele de siguranță. Instalația de Cocsare Întârziată contribuie la valorificarea superioară a țițeiului și la obținerea de produse semifabricate cu valoare adăugată, preluate și prelucrate ulterior în rafinăriile Petromidia Năvodari și Vega Ploiești.
Cocsul petrolier, produs final solid, bogat în carbon și cu nivel scăzut de sulf, este obținut în Instalația de Cocsare Întârziată și folosit pentru încălzire de populație, societăți comerciale și instituții publice. Având o putere calorică mare, de aproximativ 8.200 kcal/kg, este recomandat pentru utilizarea în instalații speciale, combinat cu alte lemne de foc. Instalația, funcțională de aproape 40 de ani, a fost modernizată în 2013 printr-un proiect de peste 50 de milioane de dolari, reducând consumul tehnologic cu 90%, pierderile anuale cu aproximativ 3 milioane de dolari și consumul energetic.
Cele mai recente lucrări de modernizare ale Rompetrol Rafinare au avut loc în 2020, cu instalarea unui nou sistem de recuperare a motorinei ușoare la coloana de fracționare. În 2023, în cadrul reviziei generale, au fost implementate proiecte importante, precum schimbarea reactoarelor din Instalația de Hidrofinare Distilat de Vid (HDV) și înlocuirea echipamentelor din Instalația de Hidrogen, cu o investiție totală de peste 25 de milioane de dolari.
Rafinăria Petromidia, care marchează 45 de ani de funcționare, a procesat circa 150 de milioane de tone de materii prime și este un pilon de stabilitate pentru sectorul energetic național. Acționarii principali ai companiei Rompetrol Rafinare SA sunt KMG International (54,63% – direct și indirect) și Statul Român, prin Ministerul Energiei (44,7%).
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit