IVECO, marca de vehicule comerciale a Iveco Group, și Plus, alături de compania dm-drogerie markt și DSV, lansează un proiect pilot de camioane semi-automate în Germania. Programul va utiliza un nou design de producție al autocamionului IVECO S-Way, echipat cu software-ul de conducere automatizată PlusDrive®, supervizat de șofer, după mai multe luni de testare riguroasă și validare. Noul proiect marchează un pas important spre producția de serie a IVECO S-Way cu PlusDrive.
Testele camioanelor semi-automate se vor desfășura pe ruta dintre centrul de distribuție dm din Waghäusel și cel DSV din Gernsheim. În prima fază, șoferii IVECO vor fi însoțiți de șoferii DSV pentru instruire. Programul colectează date reale privind beneficiile operaționale ale IVECO S-Way cu PlusDrive, care includ reducerea oboselii șoferilor, îmbunătățirea siguranței rutiere și creșterea eficienței consumului de combustibil, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și a costurilor totale de proprietate pentru flote.
De asemenea, programul va valida nivelul de maturitate al ultimei generații IVECO S-Way echipat cu PlusDrive, optimizat pentru producția de serie și funcții de conducere automată de înaltă performanță. Designul optimizat include senzori de înaltă performanță și lidar opțional. PlusDrive oferă funcții de conducere automatizată, precum centrare pe bandă, manevre în intersecții, schimbări de bandă, asistență în ambuteiaje și ghidare, toate sub supravegherea șoferului.
DSV și dm-drogerie markt, parteneri din 1986, dezvoltă soluții avansate în lanțurile lor de aprovizionare. În 2021, au semnat o declarație de intenție pentru a promova proiecte inovatoare și durabile. Prin testarea acestei tehnologii, DSV și dm își consolidează parteneriatul de succes, demonstrând angajamentul lor pentru inovare și orientare spre viitor.
DSV și dm sunt primele companii din Germania care testează soluția de asistență semi-autonomă a șoferului pentru camioane în Europa.
„Demararea acestui proiect va aduce o contribuție semnificativă la confortul și siguranța șoferilor și va garanta că lanțurile noastre de aprovizionare funcționează mai facil și cu un plus de fiabilitate. Scopul nostru inițial în ceea ce privește acest camion cu tehnologie ce permite automatizarea este de a lucra cu partenerii noștri pentru a obține informații relevante despre potențialul pe care utilizarea acestor camioane îl oferă pentru dm în operațiunile curente.”,
a declarat Christian Bodi, Managing Director dm responsabil cu logistica.
„Un viitor în care ne dorim să reducem amprenta de carbon necesită inovații tehnologice diferite pentru situații de utilizare diferite. Suntem încântați să începem acest proiect pilot, astfel încât să putem evalua prin propriile noastre date și operațiuni modul în care camioanele automatizate de ultimă generație de la IVECO și Plus se pot integra în viitoarea noastră flotă de opțiuni de transport durabile.”,
a declarat Peter Matthiesen, Senior Director, Head of Group Innovation and Truck Technology la DSV.
„Datele și feedback-ul colectat de la partenerii noștri sunt esențiale pentru a ne ajuta să creăm produse inovatoare și durabile pe care clienții le apreciază. Colaborarea noastră cu dm, DSV și Plus la acest program pilot ne aduce mai aproape de realizarea unor vehicule comerciale extrem de automatizate, bazate pe inovație și cu siguranță sporită. Suntem încântați să contribuim la îmbunătățirea flotelor de camioane ale partenerilor cu potențialul fără precedent al acestor vehicule de nouă generație.”,
a precizat Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer, Iveco Group.
„Această nouă etapă în procesul de producție al modelului S-Way echipat cu PlusDrive a rezultat din colaborarea strânsă și continuă dintre echipele Plus și IVECO. Suntem încântați să demonstrăm capacitățile și maturitatea software-ului nostru de conducere autonomă în acest program pilot pentru DSV și dm și să începem să ne pregătim pentru producția de serie.”,
a adăugat Shawn Kerrigan, Chief Operating Officer și Co-Fondator la Plus.
XPO, unul dintre principalii furnizori de transport de marfă din America de Nord, a anunțat lansarea unei noi operațiuni interne numită „Road Flex” în scopul îmbunătățirii eficienței rețelei lor de transport de linie. Mișcarea face parte din strategia mai amplă a companiei de a reloca milele de transport de linie ale transportatorilor terți pentru a-și economisi costurile și a oferi servicii mai bune clienților.
Programul „Road Flex” în curs de desfășurare va avea curse care vor pleca din bazele Dallas, Texas și Phoenix, Arizona. XPO are planuri de extindere a acestei operațiuni, în 2024, la un număr selectat de centre de servicii suplimentare.
Pentru a susține acest program, compania recrutează echipe de șoferi disponibili pentru rute pe distanțe lungi care vor rula rute dedicate între facilitățile XPO în camioane echipate cu dormitoare și alte facilități pentru a asigura o experiență confortabilă pe drum. Scopul principal este de a minimiza remanierea mărfurilor și de a accelera livrările.
O săptămână de lucru obișnuită pentru șoferii echipei „Road Flex” constă în cinci zile pe drum, urmate de două zile libere. În timp ce programele pot varia ocazional în funcție de condițiile din rețea, XPO promite flexibilitate și echilibru la locul de muncă, alături de compensații și beneficii competitive în industrie.
„Lansarea operațiunii «Road Flex» este un pas cheie în accelerarea planului nostru de a relocaliza kilometrii de transport de linie de la terți și de a crea o mai mare eficiență în rețeaua noastră. De asemenea, ne va permite atât reducerea costurilor, cât și îmbunătățirea serviciilor pentru clienții noștri prin minimizarea remanierii mărfurilor și accelerarea livrărilor. Așteptăm cu nerăbdare creșterea acestui nou program și a echipelor de șoferi care se vor alătura XPO pentru a-l susține.”,
a declarat Tim Staroba, Președinte al Diviziei de Est XPO.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit