Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Finalul de an aduce numeroase oportunități pentru candidații din segmentul blue collar, care nu au studii superioare. Aproximativ 5.500 de joburi sunt disponibile pe iajob.ro, iar alte 6.400 de poziții pot fi găsite pe eJobs.ro. Angajatorii continuă să caute personal pentru posturi de execuție, iar cel mai mare volum de oferte se îndreaptă către șoferi, lucrători în depozit, casieri, mecanici, personal pentru curățenie și operatori de producție. Toate aceste roluri necesită prezență fizică la locul de muncă, fiind poziții ce nu pot fi desfășurate remote.

„Vedem o dinamică accelerată în segmentele entry level și blue collar, în special în sectoare esențiale precum retail, transport / logistică, industria alimentară sau servicii. Aceeași dinamică se vede în oglindă și pe partea candidaților. Ei sunt, în acest moment, cei care și aplică în număr foarte mare. Astfel, în ultima lună, peste 650.000 de aplicări de pe eJobs.ro au venit din partea candidaților fără studii superioare.”, a clarificat Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Capitala rămâne orașul cu cele mai multe oportunități pentru personalul fără studii superioare, fiind urmată de Brașov, Cluj–Napoca, Constanța, Iași și Timișoara. De cele mai multe ori este vorba despre poziții de înlocuire, întrucât domeniile care angajează masiv — retail, transport–logistică, servicii, HoReCa, producție și industria alimentară — continuă să aibă o rată ridicată de fluctuație de personal. În acest context, angajările sunt urgente, iar companiile caută atât persoane cu experiență, cât și candidați aflați la primul job.

„Acest sentiment acut al urgenței se regăsește și la candidați, care caută căi cât mai rapide de angajare, mai ales că, în cele mai multe cazuri, nu au un CV sau nu știu cum să facă unul. Pentru ei contează mult posibilitatea de a lua direct legătura cu angajatorii, opțiune pe care o au pe iajob.ro, spre exemplu pentru că speră ca, astfel, să elimine o parte dintre etapele care lungesc procesul de angajare.”, explică Bogdan Badea.

Comparativ cu alte segmente de candidați, peste 11.000 de joburi postate în ultima lună au vizat entry level sau persoane fără experiență, în timp ce aproximativ 4.000 de poziții au fost destinate seniorilor și managerilor cu peste 5 ani de experiență.

Datele Salario, comparatorul salarial marca eJobs, arată că salariul mediu net pentru angajații entry level este de 4.000 de lei. În plus, angajatorii din acest segment sunt printre cei mai transparenți în privința veniturilor: 53% dintre joburile de pe iajob.ro afișează salariul. Pe domenii, mediile salariale arată astfel: 3.500 de lei pentru retail și industria alimentară, 3.800 de lei pentru transport / logistică, 3.500 de lei pentru HoReCa, 3.600 de lei pentru servicii și 3.900 de lei pentru producție. În prezent, pe eJobs.ro sunt disponibile 18.000 de locuri de muncă, iar pe iajob.ro pot fi găsite 5.500 de joburi.

Principala platformă B2B pentru plăți și soluții destinate mobilității, DKV Mobility lansează DKV TMS, un nou software de management al transporturilor (Transport Management Software – TMS), care centralizează comenzile de transport, monitorizează traseele în timp real și optimizează utilizarea resurselor, precum vehicule, șoferi și remorci. Integrat în DKV Cockpit și aplicația DKV (portalul digital pentru clienți al companiei), soluția oferă control complet asupra proceselor logistice fără a necesita infrastructură IT suplimentară sau instalări complexe. TMS-ul este disponibil ca opțiune suplimentară pentru toți clienții și funcționează independent de DKV Card.

Markus Präßl, Sales & Customer Success Managing Director în cadrul DKV Mobility, explică: „Prin lansarea DKV TMS facem un pas important în direcția digitalizării serviciilor noastre. Obiectivul nostru este să ajutăm clienții să-și facă operațiunile de transport și logistică mai eficiente și pregătite pentru viitor – fără a fi nevoie de infrastructură IT suplimentară. Integrarea perfectă în portalul nostru digital reprezintă un nou pas spre un ecosistem complet digital”.

Printre funcționalitățile principale se numără planificarea rutelor și a resurselor, gestionarea digitală a documentelor și controlul automatizat al costurilor. Datorită funcțiilor integrate de monitorizare în timp real, dispecerii pot vizualiza rutele active în orice moment și pot reacționa rapid la eventualele întârzieri. Comunicarea cu șoferii se realizează direct prin aplicația DKV Mobility, asigurând actualizări și feedback integrate perfect în procesul de informare și dispecerat.

Sven Bartel, Digital Director Portal & Solutions la DKV Mobility, a adăugat: „Multe soluții TMS sunt supraîncărcate cu funcționalități care sunt rareori folosite, mai ales de întreprinderile mici și mijlocii – ceea ce le face complexe și costisitoare. Noi am ales o abordare diferită: DKV TMS este complet integrat în portalul și aplicația deja familiare clienților și se concentrează pe funcțiile esențiale, cele care contează cu adevărat în activitatea de zi cu zi”.

Prin lansarea noului software, DKV Mobility își continuă promovarea strategiei de extindere a portofoliului digital bazat pe date de transport. Obiectivul său este de a sprijini și inspira companiile de transport și de administrare a flotelor prin soluții digitale intuitive și personalizabile, în special în contextul creșterii costurilor operaționale și al cerințelor de reglementare tot mai complexe. După DKV Carbon Monitor pentru raportarea emisiilor flotelor și DKV Fleet Management Software (DKV FMS), noul DKV TMS marchează lansarea celui de-al treilea produs digital al companiei în acest an.

Mai multe informații pot fi găsite pe www.dkv-mobility.com.