Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua interdicție din Spania, intrată, în vigoare, la 2 septembrie pentru toți șoferii de vehicule de transport marfă de peste 7,5 tone MMA, provoacă controverse în rândul transportatorilor, iar potrivit asociațiilor de transport există operatori de logistică care nu respectă reglementările.

Ministerul Transporturilor a clarificat faptul că interdicția operațiunilor de încărcare și descărcare este valabilă și pentru transportul de paleți goi. Excepție de la regulă o au numai în situația unui transport de marfă fracționat. Regulamentul se aplică doar la nivel național, prin urmare, în cazul unui transport internațional, șoferul trebuie să respecte condițiile operatorilor din afara țării. 

Inițial, asociațiile de transport au făcut o evaluare pozitivă a respectării acestui nou regulament, dar se pare că în ultimele săptămâni situația s-a schimbat. Unii transportatori caută formule pentru a perpetua situația înainte de aprobarea Legii Decretului Regal 2/2022.

În acest sens, asociațiile de transport Ascentra și Atefrimer prin intermediul Fenadismer, federației transportatorilor spanioli, au făcut plângeri la Xunta de Galicia împotriva mai multor operatori de logistică, precum GaliciaMar și Protea. De asemenea, Fenadismer solicită acțiuni de control și inspecții în transporturi pentru a acționa, cât mai curând, împotriva acestora și „pentru a preveni situații abuzive și ilegale în viitor”.

Mai multe despre decretul-lege:

Potrivit ministrului Stephan Mayer, guvernul german va extinde obligația prezentării certificatului negativ la Covid-19 pentru toate persoanele care intră în țară din Tirolul austriac și Republica Cehă, cel puțin până pe 17 martie 2021.

Deținerea unui certificat negativ nu mai vechi de 48 de ore se referă și la șoferii profesioniști. Obligația prezentării certificatului se aplică numai celor care vin din Austria și Republica Cehă. Șoferii care intră în Germania din Italia pe alte rute nu au această obligație și nici pe cea a înregistrării online.

Reamintim că și Austria solicită un astfel de certificat la frontiera cu Italia pentru șoferii de camioane care se îndreaptă spre Germania, înainte de intrarea lor pe teritoriul austriac.