Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un tribunal din Rotterdam a decis că firma olandeză Wemmers Tanktransport trebuie să plătească retroactiv 9 șoferi români, în conformitate cu reglementările de muncă în vigoare în Olanda. Șoferii români au fost angajați de filiala cehă a Wemmers, Unitrans, între 2011 și 2015, dar au făcut curse în principal către și dinspre Olanda. 

Un purtător de cuvânt al instanței a declarat presei olandeze că atât Wemmers, cât și Unitrans au același acționar majoritar. Potrivit instanței, contractele de muncă la compania cehă, Unitrans, au servit doar pentru a justifica plata unor salarii și impozite mai mici pentru șoferi.

Wemmers și cei 9 șoferi ar trebui să ajungă acum la un acord extrajudiciar cu privire la valoarea exactă a compensației. Dacă acest lucru nu va reuși, instanța va stabili salariile pentru fiecare dintre cei 9 șoferi individual. Potrivit sindicatului olandez al șoferilor FNV, care i-a reprezentat pe cei 9 șoferi în instanță, fiecare șofer are dreptul la compensații de câteva zeci de mii de euro.

Judecătorul responsabil a subliniat că sentința se referă doar la cele 9 cazuri individuale examinate. Cererile posibile ale altor șoferi Unitrans care au lucrat și pentru Wemmers în Olanda ar trebui reexaminate individual. Niciun oficial al companiei Wemmers nu a vrut să comenteze decizia.

Wemmers Tanktransport are sediul central în Bleskensgraaf la est de Rotterdam și este specializată în transportul de lichide alimentare la nivel european. Compania operează sucursale sau filiale în Germania (Hamburg), Belgia, Austria și Republica Cehă, două hub-uri în Franța și agenții în Anglia și Italia .

In Germania erau angajati, in decembrie 2019, aproximativ 616.000 soferi profesionisti in transportul de marfa, din care circa 133.000 sunt soferi de alte nationalitati (21,5%). Foarte important, potrivit Ministerului Federal al Muncii din Germania (BMAS), aproximativ 25.000 dintre acestia sunt romani (4,1%).
In special pe perioada pandemiei Covid-19 a devenit evidenta importanta critica a transporturilor si logisticii. In activitatea lor de zi cu zi, soferii sunt expusi constant presiunii respectarii termenelor de livrare, iar motivatia de a cauta o astfel de ocupatie in logistica si, mai ales, in transporturi, este scazuta, au recunoscut reprezentantii BMAS. 
Conform analizei Agentiei Federale pentru Ocuparea Fortei de Munca exista in prezent un deficit serios de lucratori calificati in randul soferilor profesionisti pentru transportul greu de marfa.