In cadrul Conferintei Tranzit de la Suceava, discutiile au atins si prevederile referitoare la soferi, respectiv salarizarea si intoarcerea acasa la patru saptamani. Ambele prevederi, intr-un fel sau altul ii afecteaza, pentru ca nu le rezolva problemele actuale, ci dimpotriva ii indeparteaza de casa.
Pentru ca in raportul privind detasarea sunt excluse cursele bilaterale si a operatiunilor bilaterale cu o incarcare sau descarcare suplimentara in fiecare directie sau niciuna la iesire si doua la intoarcere, inclusiv tranzitul, asta inseamna ca soferii romani angajati la firmele de transport din Romania, care vor avea curse pe bilateral, vor fi platiti cu salariul minim pe economie in tara si diurna, ca si pana acum.
Situatia nu va fi foarte buna nici pentru soferii romani care se vor angaja la firmele straine din Comunitate sau la firmele romanesti care vor alege sa se stabileasca in vestul Europei pentru a-si salva afacerile. Desi acesti soferi care vor lucra la aceste companii vor fi platiti cu salariul minim pe destinatiile/tarile in care activeaza, camioanele nu vor mai vedea Romania, iar ei vor veni in tara numai in concediu, o data sau de doua ori pe an. Sau, vor alege sa se mute acolo cu tot cu familie, dar la costuri mult mai mari decat in Romania, pe un salariu minim. Asta deoarece, pentru a munci la un angajator strain vor avea nevoie de rezidenta in statul respectiv. Iar propunerile din Pachetul Mobilitate 1 se refera tocmai la „rezidenta“ ca fiind domiciliul conducatorului auto si nu tara de origine. Ceea ce inseamna ca angajatorul il va aduce o data la patru saptamani pe respectivul sofer in tara unde acesta este rezident. Este vorba de amendamentul 377 din propunerea de modificare a Regulamentului 561/2006: „«domiciliu» inseamna rezidenta inregistrata a conducatorului auto intr-un stat membru“.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit