În Germania, un proiect de lege recent elaborat va avea potențialul de a revoluționa piața muncii în domeniul transporturilor, cu un accent deosebit pe angajarea șoferilor din afara Uniunii Europene.
Proiectul vizează și alte profesii calificate, cum ar fi inginerii, programatorii, angajații din domeniul sănătății și meseriașii din construcții, dar se concentrează, totodată, pe șoferii de camion.
Până în prezent, candidații din afara Uniunii Europene, care doreau să lucreze în Germania în aceste domenii trebuiau să demonstreze cunoașterea limbii germane. Cu toate acestea, proiectul de lege propune eliminarea completă a acestei cerințe lingvistice, chiar și cel mai elementar nivel.
Mai mult decât atât, Germania are în plan să finanțeze cursuri speciale de limbi străine pentru a ajuta angajații noi-veniți să se integreze mai bine.
În prezent, proiectul de lege se află în așteptarea unui vot în parlamentul german, iar dacă nu întâmpină opoziție semnificativă, este programat să intre în vigoare din ianuarie 2024. Aceasta ar putea deschide noi oportunități de angajare pentru șoferii de camion din afara UE și ar putea aduce modificări semnificative pe piața forței de muncă din Germania în diverse domenii.
Industria transportului rutier de marfă se află în prezent într-un peisaj dificil, caracterizat de diverse obstacole. Potrivit Colliers, transportul intermodal de mărfuri, ajuns în al treilea și al patrulea trimestru al anului, indică o scădere semnificativă în „sezonul de vârf” tipic al acestui an și va fi amânat până anul viitor.
Printre provocările cu care se confruntă industria transportului rutier se pot enumera:
Inflația, creșterea costurilor și impactul asupra utilizatorilor finali:
Costurile de transport pe mare au cunoscut o creștere semnificativă din cauza inflației, cu prețurile medii ale containerelor crescând de la 4.000-6.000 de dolari la 20.000-24.000 de dolari. Această escaladare semnificativă a costurilor a determinat multe companii să ezite în a cheltui banii în plus pentru a-și menține expedierile în mișcare eficientă. Astfel, eforturile de reducere a costurilor duc adesea la creșterea costurilor pentru utilizatorii finali, afectând în cele din urmă consumatorii. Găsirea unui echilibru între inițiativele de reducere a costurilor și necesitatea unor operațiuni eficiente reprezintă o provocare semnificativă pentru industrie.
Provocări feroviare:
Sectorul feroviar funcționează sub o structură de conducere diferită față de alte industrii de transport. Ca urmare, prioritățile și accentul lor în reducerea întârzierilor și timpilor de așteptare în transport pot fi diferite. Această divergență în priorități ar putea contribui la întârzieri în mișcarea stocurilor, deoarece operatorii feroviari sunt compensați atunci când containerele stau pe șine.
Cererea fluctuantă și schimbarea modelelor de cumpărare:
Companiile se confruntă cu provocări în expedierea unor volume mari din cauza fluctuațiilor dramatice ale stocurilor și schimbărilor în modelele de cumpărare ale clienților. În ultimii trei ani, industria transportului rutier a asistat la epuizarea stocurilor, unele depozite raportând că sunt ocupate doar în proporție de 50-60% din cauza impactului COVID-19 și a declinului economic rezultat. Această epuizare a afectat stabilitatea și previzibilitatea industriei și a perturbat lanțurile de aprovizionare tradiționale, generând cereri fluctuante în diverse industrii.
Perspectiva economică sumbră:
Sentimentul general al industriei pare sumbru după un an de boom. Unele afaceri mici au înregistrat o scădere de 20% în veniturile pe parcursul anului, comparativ cu anul precedent, în timp ce altele au înregistrat o scădere de până la 50%. Acest mediu economic dificil a determinat afacerile mai mici să fie mai precaute, în timp ce companiile mai mari sunt într-o poziție mai bună pentru a face față provocărilor și pentru a explora oportunități de extindere.
Potrivit unui raport al firmei de analiză a transporturilor FTR, perspectivele pentru companiile de transport rutier în 2024 rămân moderat nefavorabile. Indicele condițiilor de transport rutier (TCI) pentru luna martie a indicat condiții persistent nefavorabile, cu o valoare de -5,83, față de -5,17 în februarie. Factori precum costurile dificile de finanțare, un mediu cu rate negative și scăderea tarifelor la cerere au contribuit la această scădere. Deși costurile combustibilului au scăzut ușor, iar ratele de utilizare s-au îmbunătățit, acestea nu au fost suficiente pentru a compensa condițiile negative în ansamblu.
Avery Vise, vicepreședintele transporturilor de la FTR, consideră că redresarea pieței pentru companiile de transport rutier va fi probabil mai puțin pronunțată în comparație cu anii precedenți. Industria nu a înregistrat o migrație semnificativă a șoferilor, ceea ce ar putea deschide calea unei redresări bazate pe capacitate. În timp ce transportatorii mai mari au preluat capacitatea de șoferi de la transportatorii mici care au eșuat, cererea de transport existentă nu este suficient de puternică pentru a folosi în totalitate forța de muncă disponibilă a șoferilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit