Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În timpul unei întâlniri a reprezentanților industriei cu noul ministru al transporturilor și comunicațiilor din Bulgaria, Georgi Gvozdeykov, transportatorii au subliniat că principala problemă a sectorului este lipsa șoferilor.

Potrivit patronatelor, industria are nevoie de 3.000 de șoferi pentru autobuze și camioane. De asemenea, s-a ridicat problema reducerii timpului de obținere a permisului de muncă pentru șoferii din afara Uniunii Europene, precum și crearea unor soluții specifice pentru formarea forței de muncă în Bulgaria.

Ministrul Gvozdeykov a subliniat că va aduce această problemă în atenția tuturor celor responsabili pentru a găsi cea mai bună soluție, potrivit presei locale. Totodată, va analiza și va lua în calcul experiența altor țări europene, adăugând că va căuta un echilibru pentru rezolvarea problemele, protejând interesele întreprinderilor, ale statului și ale cetățenilor.

La reuniune s-au discutat și aspecte legate de implementarea legislației europene privind detașarea șoferilor, sistemul de taxare, luarea de măsuri pentru combaterea transportului nereglementat, accelerarea schimbărilor de reglementare în sector, precum și păstrarea fondurilor din buget pentru subvenții și compensații pentru serviciile de autobuz.

Reglementările cehe referitoare la greutatea totală admisă a camioanelor este deja extrem de liberală. Nu numai că există o limită de 48 de tone, cea mai mare din întreaga Europă Centrală și de Est, dar șoferii au și dreptul să refuze să treacă pe cântar, acceptând o amendă moderat mare. Însă, acum s-ar putea adăuga o altă regulă în plus, sub forma unor reduceri de 50% a amenzii.

Guvernul ceh a pregătit un proiect în care amenda pentru supraîncărcare poate fi redusă la jumătate, relatează publicația 40ton. Condiția ar fi acceptarea imediată a acestei amenzi și plata acesteia pe loc, de către șofer, fără a iniția o procedură administrativă.

În prezent, reglementările cehe prevăd o amendă de 9.000 de coroane (1.840 de lei) pentru fiecare tonă de supraîncărcare sau o amendă de 100.000 de coroane (20.930 de lei) acceptată, fără a trece pe cântar. În cazul în care această reducere menționată mai sus intră în vigoare, amenda acceptată de către șofer va scădea la 50.000 de coroane (10.460 de lei).

Autoritățile cehe pleacă de la premisa că astfel de reguli vor permite o mai bună colectare a amenzilor, vor accelera veniturile bugetare și, în același timp, vor reduce povara polițiștilor, limitând numărul de proceduri administrative. În același timp, se dorește introducerea unor noi reguli privind distribuirea amenzilor între autoritățile naționale, locale și comunale.