Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

XPO, unul dintre principalii furnizori de transport de marfă din America de Nord, a anunțat lansarea unei noi operațiuni interne numită „Road Flex” în scopul îmbunătățirii eficienței rețelei lor de transport de linie. Mișcarea face parte din strategia mai amplă a companiei de a reloca milele de transport de linie ale transportatorilor terți pentru a-și economisi costurile și a oferi servicii mai bune clienților.

Programul „Road Flex” în curs de desfășurare va avea curse care vor pleca din bazele Dallas, Texas și Phoenix, Arizona. XPO are planuri de extindere a acestei operațiuni, în 2024, la un număr selectat de centre de servicii suplimentare.

Pentru a susține acest program, compania recrutează echipe de șoferi disponibili pentru rute pe distanțe lungi care vor rula rute dedicate între facilitățile XPO în camioane echipate cu dormitoare și alte facilități pentru a asigura o experiență confortabilă pe drum. Scopul principal este de a minimiza remanierea mărfurilor și de a accelera livrările.

O săptămână de lucru obișnuită pentru șoferii echipei „Road Flex” constă în cinci zile pe drum, urmate de două zile libere. În timp ce programele pot varia ocazional în funcție de condițiile din rețea, XPO promite flexibilitate și echilibru la locul de muncă, alături de compensații și beneficii competitive în industrie.

„Lansarea operațiunii «Road Flex» este un pas cheie în accelerarea planului nostru de a relocaliza kilometrii de transport de linie de la terți și de a crea o mai mare eficiență în rețeaua noastră. De asemenea, ne va permite atât reducerea costurilor, cât și îmbunătățirea serviciilor pentru clienții noștri prin minimizarea remanierii mărfurilor și accelerarea livrărilor. Așteptăm cu nerăbdare creșterea acestui nou program și a echipelor de șoferi care se vor alătura XPO pentru a-l susține.”,

a declarat Tim Staroba, Președinte al Diviziei de Est XPO.

În Germania, un proiect de lege recent elaborat va avea potențialul de a revoluționa piața muncii în domeniul transporturilor, cu un accent deosebit pe angajarea șoferilor din afara Uniunii Europene.

Proiectul vizează și alte profesii calificate, cum ar fi inginerii, programatorii, angajații din domeniul sănătății și meseriașii din construcții, dar se concentrează, totodată, pe șoferii de camion.

Până în prezent, candidații din afara Uniunii Europene, care doreau să lucreze în Germania în aceste domenii trebuiau să demonstreze cunoașterea limbii germane. Cu toate acestea, proiectul de lege propune eliminarea completă a acestei cerințe lingvistice, chiar și cel mai elementar nivel.

Mai mult decât atât, Germania are în plan să finanțeze cursuri speciale de limbi străine pentru a ajuta angajații noi-veniți să se integreze mai bine.

În prezent, proiectul de lege se află în așteptarea unui vot în parlamentul german, iar dacă nu întâmpină opoziție semnificativă, este programat să intre în vigoare din ianuarie 2024. Aceasta ar putea deschide noi oportunități de angajare pentru șoferii de camion din afara UE și ar putea aduce modificări semnificative pe piața forței de muncă din Germania în diverse domenii.