Soferii care lucreaza in zonele afectate de coronavirus din Italia se confrunta cu o serie de dificultati si de incertitudini. Potrivit TransportoEuropa, vehiculele comerciale pot intra si iesi liber din Zona Portocalie, insa soferii nu stiu daca atunci cand ies si intra in spatiile restrictionate sau merg acasa, trebuie sa declare autoritatilor locale ca au fost in Zona Portocalie.
Mai mult, seara apare si o dificultate operationala pentru cei care trebuie sa se opreasca in Zona Portocalie pentru odihna, barurile si restaurantele fiind inchise dupa ora 18.00, inclusiv pe autostrazi. Doar unele restaurante, precum Croce Grossa di Piacenza si Paladini di Carisio, ofera posibilitatea de parcare si de a folosi serviciile, toaletele si dusurile, timp de 24 de ore. Mai mult, la inchiderea restaurantului au organizat un serviciu de livrare a mesei in cabina.
O alta problema majora este cea a echipamentelor de protectie personala, in special a manusilor si mastilor. Neexistand vreo dispozitie oficiala, fiecare companie decide singura ce ofera, potrivit normelor de protectie a muncii. Pe 8 martie, Assolombarda a emis indicatii care invitau soferii sa ramana in cabina sau, daca nu este posibil, sa stea la cel putin un metru distanta de personalul de la sol, iar companiilor le recomanda utilizarea documentelor digitale.
Multi soferi au raportat ca, in diferite companii sau curti unde incarca/descarca le era refuzat accesul la toalete, chiar si inainte de infiintarea Zonei Orange. De asemenea, in unele cazuri, a fost restrictionat accesul soferilor la continele companiilor in care anterior erau bineveniti.
Pentru a doua oara, in cateva zile, sindicatele italiene contesta rezultatul unei masuri luate de terminalul Psa Pra Genova impotriva epidemiei Covid-19. Dispozitia se refera la intrarea limitata a soferilor in Biroul Vamal pentru a indeplini procedurile referitoare la containerul care trebuie preluat sau livrat. Masura are ca scop evitarea supraaglomerarii din birou, insa o provoaca in afara acestuia, spatiu in care soferii asteapta expusi in linie. Aceasta situatie a provocat un protest al Filt Cgil, Fit Cisl si Uiltrasporti, care au transmis o scrisoare catre operatorul terminalului si Autoritatea Sistemului Portuar.
Uniunile contesta „cu fermitate” masurile de precautie implementate de Psa Genova Pra, deoarece determina „o coloana interminabila de soferi in piata din fata Biroulului de marfa”. Sindicatele, potrivit TrasportoEuropa, considera ca masura e „lipsita de respect si daunatoare soferilor si portului. Acestea amintesc ca au cerut aproape doi ani instalarea unor panouri de afisare cu numere de ordine in piata in caree parcheaza vehiculele, sau afisarea acestor numere pe aplicatia smartphone deja activa. Prin urmare, solicita activarea urgenta a acestor masuri. In caz contrar, sindicatele vor decide „actiunile care trebuie luate”.