Protestul șoferilor de camion georgieni și uzbeci din Gräfenhausen de pe autostrada A5 din Germania s-a încheiat, după o perioadă de aproape cinci săptămâni de inactivitate.
Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) a anunțat că a fost semnat acordul dintre șoferii de camion și angajatorul companiei poloneze de transport Mazur. Astfel, transportatorii afectați vor primi toate cotizațiile și, în schimb, li se vor returna cheile de la camioane.
Potrivit ETF, un grup de trei companii poloneze, asociate cu același antreprenor, s-a angajat să îndeplinească toate pretențiile financiare ale șoferilor, fiind vorba în principal de salarii restante, iar valoarea totală a acestora – împreună cu banii deja transferați ar depăși 300.000 de euro.
ETF a salutat deja întreaga afacere ca fiind un mare succes, demonstrând că până și șoferii nesindicalizați sunt capabili să sfideze o companiei mare de transport, reușind să își recupereze cu succes datoriile.
De asemenea, se vorbește despre faptul că protestul ar putea avea un impact asupra întregii industrii, deoarece a atras mai multă atenție asupra condițiilor de angajare a șoferilor din afara UE.
Mai mult, subiectul a ajuns și în Parlamentul European cu un interes larg din partea politicienilor și a presei germane, iar directorii de transport de marfă, adesea cele mai mari companii din Europa din sectorul comercial sau logistic, au fost nevoiți să dea explicații. Însă, subiectul nu va ușor încheiat, deoarece antreprenorul a depus în perioada protestului o sesizare oficială la Parchetul din Germania, acuzând șoferii că au sechestrat ilegal camioanele.
Asociația Europeană a Curselor de Camioane (European Truck Racing Association, ETRA) a anunțat începerea unui nou parteneriat cu producătorul german de vehicule comerciale Krone, care a fost un partener important al campionatului în 2017.
În cadrul noii colaborări pentru viitorul sezon de curse de camioane, partenerii vor lucra împreună pentru a promova soluțiile durabile în industria transporturilor, precum și pentru a recunoaște rolul important al șoferilor de camioane.
Aceste eforturi se încadrează în „Mission Beyond Zero” a companiei Krone, care dezvoltă soluții inovatoare pentru megatendințe, precum digitalizarea, automatizarea, sustenabilitatea și electrificarea.
Noul Krone eTrailer prezentat recent este capabil să reducă consumul de combustibil și emisiile de CO₂ ale camioanelor cu 20% până la 40%.
Evenimentele din cadrul seriei de curse ETRC sunt considerate o „reuniune de familie a industriei” și sunt deosebit de potrivite pentru un schimb intens de idei și informații, concentrându-se în mod clar pe evaluarea șoferilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit