Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Operatorul de transport public Miejskie Przedsi?biorstwo Komunikacyjne S.A. (MPK), din Cracovia (Polonia), a semnat un contract de achizitie a 50 de autobuze electrice Solaris Urbino 18. Comanda include, pe langa livrarea celor 50 de unitati articulate, si 50 de dispozitive de incarcare plug-in. Vehiculele vor fi livrate in termen de un an de la semnarea contractului care are o valoare de 40 de milioane de dolari (din care 27 de milioane de dolari din finantare UE).
Proiectarea autobuzelor articulate va fi adaptata pentru doua moduri de incarcare: cu ajutorul unui pantograf montat pe acoperis, cu patru poli, plasat deasupra primei axe a vehiculului sau pentru un incarcator plug-in. Energia va fi stocata in baterii Solaris High Energy + de inalta densitate.
Autobuzele electrice articulate vor putea transporta 141 de pasageri simultan, din care 43 pe scaune. Acestea vor fi echipate cu sistem de monitorizare, sistem de informare a pasagerilor, aer conditionat, porturi de incarcare USB si un sistem de incalzire electrica. Persoanele in scaun cu rotile vor putea profita de platformele care faciliteaza imbarcarea si coborarea din autobuz. Rampele vor fi instalate la a doua usa.

Solaris Bus & Coach din Polonia si Bozankaya Otomotiv din Turcia au depus oferte in cadrul licitatiei organizate de Primaria Craiova pentru achizitia a 16 autobuze electrice si 20 de statii de incarcare (14 lente si 4 rapide), in cadrul unui proiect cu valoarea totala de 76 de milioane de lei, inclusiv TVA. Finantarea nerambursabila de la UE a fost majorata, iar contributia municipalitatii a fost redusa de la 12 milioane de euro, la 300.000 de euro. „Craiova a depus proiecte cu o valoare totala mult mai mare decat plafonul stabilit initial, si iata ca rezultatele incep sa apara“, a anuntat Mihail Genoiu, primarul Craiovei, citat de Agerpres.

Autobuzele trebuie sa aiba o lungime cuprinsa intre 17,5 m si 18,75 m, o capacitate de minimum 100 de calatori, viteza maxima de 70 km/h. De asemenea, trebuie sa fie dotate cu sistem incalzire/racire cu aer conditionat, echipament Wi-Fi, sistem management trafic CGMT, sistem audio-video informare calatori, sistem numarare calatori, sistem supraveghere video cu minimum 7 camere, prize USB.
 
In primele noua luni de la semnarea contractului se va livra un prototip care va indeplini toate conditiile din caietul de sarcini. Restul autobuzelor vor fi livrate intr-un interval de sase luni, incepand cu a zecea luna de la semnarea contractului.