Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit datelor realizate de eJobs, au fost postate, de la începutul anului și până în prezent, aproape 70.000 de joburi noi pentru candidații care se încadrează în zona de specialiști și manageri, ceea ce reflectă o creștere semnificativă în piața muncii din România.

Mai exact, aproximativ 25% din totalul joburilor scoase în piață în 2023, pentru toate nivelurile de carieră și pregătire.

„Specialiștii, seniorii și managerii reprezintă categoriile profesionale cele mai stabile pentru că vorbim despre candidați care se află într-un punct de maturitate profesională, care, teoretic, au ajuns la un nivel de recunoaștere și recompensare materială ce îi determină să facă schimbări destul de greu. Orice mișcare în carieră trebuie să însemne un pas înainte semnificativ, fie că este vorba despre salariu sau de expunerea profesională pe care o aduce. Tocmai de aceea, inclusiv în perioadele mai dificile din punct de vedere economic, îi vedem mult mai puțin dispuși la schimbare decât pe candidații din segmentul entry-level, să spunem.”,

a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Domeniile, precum retail (17.500 de joburi noi), construcții (9.100 de joburi noi) și servicii (6.500 de joburi noi) au înregistrat cea mai mare creștere, urmate de automotive (4.900 de joburi noi) și transport / logistică (4.700 de joburi noi). Cei mai căutați managerii au fost din retail cu 6.000 de poziții postate și de către industria alimentară cu 2.600 de poziții, în timp ce turismul cu 2.100 de joburi noi, construcțiile, producția sau banking-ul și serviciile financiare – fiecare cu peste 1.500 de poziții.

Din cele peste 9,3 milioane de aplicări depuse din ianuarie și până acum, cei mai activi în căutarea noilor oportunități au venit din partea managerilor și specialiștilor cu peste 2,7 milioane de aplicări.

„O treime din aplicări vine din partea acestor două categorii de candidați, însă, dacă le separăm și facem o disociere, observăm că specialiștii aplică peste două ori mai mult decât managerii. O explicație pentru această statistică stă în faptul că managerii sunt obișnuiți mai degrabă să fie «vânați» de recrutori și mai rar decât oricare alt segment de candidați aleg să aplice proactiv pentru un job.”,

a adăugat Bogdan Badea.

Domeniile cu cel mai mult interes pentru specialiști au fost retail-ul, construcțiile, serviciile, producția și industria alimentară, precum și serviciile, bankingul sau marketing / advertising / PR.

„Un aspect interesant în comportamentul de aplicare pe aceste două segmente este faptul că sunt mult mai puțin interesați de joburile remote decât ceilalți candidați. Astfel, dacă la nivel general media aplicărilor pentru joburile remote este undeva la 15% din totalul de aplicări, în cazul specialiștilor și managerilor procentul scade la maximum 5%.”,

a punctat Bogdan Badea.

Cei mai activi candidați pe aceste segmente au fost din București, Cluj – Napoca, Timișoara, Brașov, Iași și Craiova. Conform datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul mediu net, la nivel național, pentru specialiștii cu cel puțin 5 ani de experiență este de 5.000 de lei pe lună. Cu toate acestea, așteptările salariale ale acestor candidați indică un interes crescut, situându-se la 7.000 de lei pe lună.

Pe cea mai mare platformă de recrutare din România, eJobs.ro, există în prezent peste 27.000 de locuri de muncă disponibile, reflectând o ofertă variată pentru profesioniști din diverse domenii.

GlobalLogic Inc, compania Grupului Hitachi și liderul în domeniul ingineriei digitale, își extinde prezența pe piața din România, pe lângă achiziția Fortech Cluj.

Noua extindere face parte din planul de creștere al companiei, în care România va avea un rol important în viitor. GlobalLogic își propune să-și mărească echipa locală în procent de până la 25%, principalele surse de creștere fiind generate de atragerea de clienți din domeniile sănătății, auto, industrial și telecomunicații.

GlobalLogic a luat în considerare intrarea în România de mai mulți ani, atrasă de talentele din domeniul dezvoltării IT – ingineri/dezvoltatori, testeri, arhitecți, designeri UX/UI – cu cunoștințele necesare lingvistice și expertiza în domeniu, potrivit unui comunicat.

„De ceva vreme suntem interesați de grupul de talente din România de aproximativ 200.000 de specialiști IT la nivel local. Cu o expertiză solidă în serviciile de inginerie, vedem un mare potențial în a duce GlobalLogic în topul jucătorilor IT, nu doar în țară, ci și în întreaga regiune. Suntem foarte încântați de oportunitățile pe care le vedem în viitor și suntem nerăbdători să le valorificăm, atât în creșterea afacerii, cât și într-un impact pozitiv în comunitățile din care devenim parte.”,

a declarat Igor Byeda, Vicepreședinte al Grupului și Director GlobalLogic Europe.

Atunci când GlobalLogic a anunțat achiziția Fortech, unul dintre obiectivele investiției a fost stabilirea unor extinderi al amprentei la nivel european, ca parte a unui plan strategic desfășurat pe mai mulți ani, și, în același timp, asigurarea unor servicii cu valoare adăugată clienților din întreaga lume, din perspectiva livrărilor. Această cale comună deschide noi oportunități pentru echipa și clienții Fortech, continuând, în același timp, să crească și mai mult prezența deja de succes în Europa.

În ultimele două decenii, Fortech a evoluat organic într-o comunitate de experți formată din peste 1.150 de ingineri distribuiți în 4 centre de livrare din România și a creat legături cu o rețea națională de talente IT. Cu o mentalitate centrată pe client ca fundament al identității sale, compania a crescut în importanță în rândul furnizorilor de servicii tehnologice din ECE, devenind o alegere de încredere pentru IMM-uri și companii de top din Europa, precum și la nivel internațional. Sub îndrumarea CEO-ului și co-fondatorului Călin Văduva, Fortech devine una dintre cele mai mari și mai solicitate companii din domeniul tehnologiei din România.

„În ultimii ani, Fortech a cunoscut o creștere constantă, care ne-a transformat într-una dintre cele mai mari companii cu capital românesc. Deși suntem mândri de această realizare, extinderea dincolo de granițele noastre este esențială pentru un succes sustenabil. După o analiză atentă, am găsit în GlobalLogic partenerul ideal pentru dezvoltarea noastră globală. Împărtășim cu ei nu doar o viziune comună pentru România, ci și valori și o cultură de bază. Prin alăturarea cu GlobalLogic, o companie a Grupului Hitachi, avem noi oportunități de a ne extinde capabilitățile din zona serviciilor pentru clienții noștri.”,

a punctat Călin Văduva, CEO-ul și co-fondatorul Fortech.

De-a lungul anilor, brandurile internaționale de tehnologie au dominat domeniul afacerilor, dar Fortech a rămas unul dintre puținele care a putut ține ritmul și standardele impuse de marii jucători din domeniul tehnologiei.

Fortech, o companie GlobalLogic, a fost inclusă recent în lista 2023 Global Outsourcing 100®, un clasament anual al celor mai buni furnizori de servicii de externalizare din lume. Este pentru a doua oară când compania figurează pe lista Global Outsourcing 100® a IAOP și pentru prima dată când a obținut o listă de „Lider”.

Pentru Fortech și GlobalLogic, drumul comun înseamnă talent și creșterea afacerii. În viitor, echipa dorește să angajeze oameni din toate domeniile IT, ceea ce include dezvoltatori, testeri – manual și automat, analiști de afaceri, cercetători de date, PM și UX&UI. Sunt în căutare de talente din toate orașele din România, precum București, Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Brașov – și o potențială extindere în Timișoara.

Afacerea din România urmează să acopere un mix de proiecte cu ingineri din toate țările în care GlobalLogic operează, în timp ce se va crea o sinergie cu clienții Fortech și GlobalLogic existenți, ceea ce va fi benefic pentru ambele părți. Sosirea GlobalLogic în România, precum și drumul comun cu Fortech mai departe, oferă dezvoltatorilor locali posibilitatea de a avea un impact direct asupra vieții oamenilor și, în același timp, libertatea de a se dezvolta la locul de muncă.