Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La finalul anului trecut, Webasto a testat cu succes alături de DB Cargo Logistics și Spedition Gertner aprovizionarea pe calea ferată cu piese pentru fabrica sa din Mecklenburg-Pomerania de Vest, Germania. Următoarea fază este planificată pentru trimestrul doi al acestui an, iar acum Webasto intenționează să implice în proiectul logistic și furnizori din România.

Potrivit companiei, un rezultat cheie al proiectului-pilot cu DB Cargo Logistics și Spedition Gertner este că emisiile de CO2 în timpul transportului către și dinspre locaţia din Neubrandenburg pot fi reduse cu cel puțin trei sferturi, fără costuri suplimentare, prin utilizarea trenurilor de marfă în locul camioanelor.

Prima fază a proiectului a presupus transportul a circa 1.400 de containere goale trimise de producător prin intermediul specialiștilor în transport către furnizorii de piese. Până la finalul anului, aproximativ 15% din volumul de achiziții de componente a ajuns în producție în Neubrandenburg aproape exclusiv pe calea ferată. Anterior, aceste componente fuseseră transportate exclusiv cu camionul pe o distanță de 1.200 sau 1.400 de kilometri, întrucât furnizorii – spre deosebire de locația Webasto din Mecklenburg-Pomerania de Vest – nu se află în imediata vecinătate a gărilor. Camioanele partenerului Gertner s-au ocupat de restul de aproximativ 5% din traseu.

Acum, în cea de-a doua fază, Webasto vrea să implice în proiectul intermodal și alți furnizori din Germania, Cehia, Ungaria și România. Următoarea fază de testare este planificată pentru al doilea trimestru din 2022. Pe termen mediu, peste 50% din toate componentele pentru încălzitoare pentru uzina din Neubrandenburg urmează să fie livrate pe calea ferată.

Totodată, furnizorul auto lucrează împreună cu DB Cargo la o conexiune de marfă pe calea ferată între locaţiile Webasto din Neubrandenburg și Wuhan (China).