Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul de Transport, Mobilitate și Agendă Urbană din Spania s-a angajat față de Comitetul Național al Transporturilor Rutiere (CNTC) că va lansa un nou pachet de ajutor direct pentru companiile de transport de marfă, în funcție de tipul de vehicul, după modelul din martie, când a fost stabilită o sumă de 1.250 de euro pentru un camion și de 500 de euro pentru un van.

Reamintim că sprijinul vine ca urmare a scumpirii continue a carburanților și că în martie guvernul spaniol a alocat 1.125 de milioane de euro pentru sectorul transporturilor, sumă ce include, printre altele, ajutorul direct în funcție de tipul de vehicul, bonusul de 20 de cenți/l de combustibil și creșterea sumei alocate celor care renunță la profesia de transportator.

În plus, CNTC a solicitat ministerului să ia noi măsuri în cazul în care situația persistă, astfel încât să se garanteze supraviețuirea firmelor din domeniu în contextul creșterii accentuate a inflației și a prețurilor combustibililor: prelungirea bonusului de 20 de cenți/l până la sfârșitul anului, creșterea de la 30% la 40% a ponderii prețului combustibilului în costurile totale, în cazul clauzei pentru motorină, și obligația de a factura combustibilul separat.

CNTC a mai propus câteva modificări pe care le consideră necesare pentru ca legea privind lanțul de transport să fie eficientă, să existe un echilibru între părțile contractului și să fie protejat sectorul de transport prin limitarea lanțului de subcontractare și stabilirea unor limite astfel încât să nu mai funcționeze în pierdere.

În cele din urmă, Comitetul a solicitat ca toate măsurile și reglementările la care se lucrează, inclusiv legea tarifului minim, reglementările privind încărcarea și descărcarea, precum și pachetul de ajutor direct să fie prelucrate prin procedura de urgență.

Asociația poloneză de transport și logistică TLP le-a solicitat primului ministru și ministrului Infrastructurii să susțină industria de transport din această țară într-un moment pe care îl consideră critic, acela al intrării în vigoare a celei de-a doua părți a Pachetului Mobilitate, pe 2 februarie 2022. Prevederile incluse în acesta și modificările din legislația poloneză privind remunerația șoferilor, impuse de Pachet, vor duce, așa cum atrage încă o dată atenția TLP, la o creștere semnificativă, cu 20-40%, a costurilor cu forța de muncă, în funcție de tipul de transport pe care îl face fiecare firmă și de organizarea din prezent a muncii și a salarizării.

În plus, Pachetul Mobilitate conține și alte prevederi care duc la discriminare pentru transportatorii din țările așa-zis periferice ale Uniunii Europene, în categoria cărora se include și Polonia.

De aceea TLP propune guvernului ca, drept răspuns la Pachetul Mobilitate, să vină cu un Pachet pentru transportul rutier din Polonia, prin care să minimalizeze efectele negative ale noilor reglementări comunitare și să permită adaptarea treptată a firmelor poloneze la noua situație.

Conform TLP, acest pachet ar trebui să conțină șapte soluții: reducerea contribuțiilor sociale cu 1.000 de zloți polonezi pe lună (un zlot este echivalentul a circa 1,076 de lei) timp de un an, amnistie în ceea ce privește plata taxelor publice în primele trei luni de la introducerea unor noi norme de remunerare, introducerea unei rate unificate a indemnizației externe de 60 de euro în scopul decontării, creșterea valorii indemnizațiilor și sumelor acordate pentru masă și cazare cu 80, respectiv 120 de zloți pentru șoferii care fac transport intern, introducerea unor mecanisme care să limiteze folosirea neautorizată a concediilor medicale, crearea unui fond profesional în transportul rutier și sprijinirea transportului rutier polonez pentru a se adapta la provocările aduse de necesitatea de a limita gazele cu efect de seră.