Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, împreună cu Compania Națională „Poșta Română” și eBay, au lansat proiectul e-export nation, cu scopul de a sprijini creșterea exporturilor online ale afacerilor românești. Platforma e-export nation facilitează activitatea de export online și își propune să contribuie la dezvoltarea IMM-urilor din România.
Afacerile românești care se înregistrează în acest program sunt sprijinite în exportul produselor lor în peste 190 de țări prin intermediul platformei eBay, una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Astfel, clienții din diferite țări care achiziționează produse de la comercianții români beneficiază de costuri optime de livrare și timp rapid de livrare, folosind serviciile Poștei Române.
IMM-urile se pot înscrie în program prin intermediul website-ului https://export.ebay.com/ro/e-export/ beneficiind de avantaje, precum listarea gratuită a produselor pe eBay în primele trei luni, instruire personalizată și tarife reduse.
De asemenea, clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare beneficiază de reduceri tarifare pentru anumite categorii de servicii, preluare gratuită, livrări rapide de 2-3 zile prin serviciul EMS (Express Mail Service) și costuri reduse pentru volume mari.
Detaliile privind eligibilitatea IMM-urilor care doresc să se înscrie în programul e-export nation, precum și lista completă a beneficiilor oferite de partenerii programului, sunt disponibile pe platforma https://export.ebay.com/ro/e-export/.
Partenerii programului e-export nation includ Compania Națională „Poșta Română”, liderul național în servicii poștale, și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, care deține o parte semnificativă din acțiunile Companiei Naționale „Poșta Română”. Acești parteneri sprijină programul și consideră că angajații Poștei Române joacă un rol esențial în procesul de digitalizare a României. Mai multe informații despre serviciile oferite de Compania Națională „Poșta Română” pot fi găsite pe website-ul www.posta-romana.ro, iar detalii despre proiectele și programele de digitalizare desfășurate de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării pot fi găsite pe website-ul https://mcid.gov.ro/.
„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea.“,
a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global.”,
a precizat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets.
„Dorim să ușurăm startul comercianților români pe piața globală prin facilitățile pe care Compania le oferă prin acest program, astfel încât ei să se poată concentra mai mult pe viziunea antreprenorială și pe felul în care își pot dezvolta afacerile pe termen lung. Această inițiativă este doar un prim pas în a aduce antreprenoriatul românesc în rândul priorităților Poștei Române. Credem în parteneriatul lansat astăzi și în faptul că prin educarea IMM-urilor către e-commerce contribuim la stimularea producției românești și a exportului.”,
a declarat Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale „Poșta Română”.
Potrivit celui mai recent sondaj Eurobarometru al Parlamentului European, publicat joi, 12 ianuarie, un procent de 93% dintre europeni consideră că cea mai presantă preocupare este creșterea costului vieții.
Însă, cetățenii se așteaptă ca UE să lucreze la soluții pentru atenuarea efectelor crizelor, cu toate că sprijinul pentru UE rămâne stabil la un nivel înalt.
Cele mai mari procente dintre respondenți sunt în Grecia cu 100%, Cipru cu 99%, Italia și Portugalia, ambele 98%, urmată de România cu 82%. Prețurile sunt resimțite, inclusiv pentru energie și alimente, în toate categoriile sociodemografice, respectiv și în toate mediile educaționale și socio-profesionale.
Al doilea motiv de îngrijorare la nivel european este reprezentat de amenințarea sărăciei și a excluziunii sociale în procent de 82%, urmat cu 81% de schimbările climatice, precum și de răspândirea războiului în Ucraina în alte țări. De asemenea, în România, extinderea războiului din Ucraina produce îngrijorare pentru 78% dintre respondeți, iar sărăcia și excluderea socială pentru 76%.
Deși, UE demonstrează o capacitate remarcabilă de a uni și de a implementa măsuri eficiente, doar o treime dintre europeni își exprimă satisfacția față de măsurile luate de guvernele lor naționale sau de UE pentru a aborda creșterea costului vieții.
46% din populația UE afirmă că nivelul lor de trai a fost deja redus din cauza pandemiei de COVID-19, a războiului Rusiei asupra Ucrainei și a crizei costului vieții. Alți 39% nu și-au redus încă nivelul de trai, dar se așteaptă ca acest lucru să se întâmple în acest an.
Un alt indicator al constrângerilor economice este creșterea de la 30% la 39%, față de toamna anului 2021, a cetățenilor care se confruntă cu dificultăți de plată a facturilor „de cele mai multe ori” sau „uneori”.
„Oamenii sunt îngrijorați în mod firesc de creșterea costului vieții, deoarece din ce în ce mai multe familii se străduiesc să își acopere cheltuielile de la o lună la alta. Acum este timpul să venim cu soluții care să țină facturile sub control, să limiteze inflația și să ajute creșterea economică. Trebuie să protejăm persoanele cele mai vulnerabile din societățile noastre.”,
a declarat Roberta Metsola, președinta Parlamentului European.
Cu inflația la cel mai înalt nivel din ultimele decenii, 37% dintre cetățenii respondenți UE doresc ca Parlamentul European să se concentreze asupra luptei împotriva sărăciei și excluziunii sociale. Sănătatea publică rămâne relevantă pentru mulți cetățeni europeni (34%), la fel ca și acțiunile continue împotriva schimbărilor climatice (31%). Un loc important pe listă este și sprijinul pentru economie, precum și crearea de noi locuri de muncă (31%).
În România respondenții ar dori ca prioritățile Parlamentului European să fie sprijinul pentru economie și crearea de noi locuri de muncă (37%), sănătatea publică (36%), pe locul trei fiind lupta împotriva sărăciei și a excluziunii sociale (28%).
În același timp, crizele recente și războiul Rusiei împotriva Ucrainei consolidează sprijinul cetățenilor pentru Uniunea Europeană. Astfel, 62% consideră că apartenența la UE este „un lucru bun”, ceea ce reprezintă unul dintre cele mai mari rezultate înregistrate din 2007. Două treimi dintre cetățenii europeni (66%) cred că aderarea țării lor la UE este importantă, iar 72% sunt de părere că țara lor a beneficiat de pe urma apartenenței la UE.
Contribuția Uniunii Europene la menținerea păcii și la consolidarea securității reprezintă principalele beneficii ale aderării la UE pentru 36% dintre europeni, o creștere de șase puncte față de toamna anului 2021. În plus, europenii consideră că UE facilitează o mai bună cooperare între statele membre (35%) și contribuie la creșterea economică (30%).
Pentru respondenții din România, oportunitățile de muncă pentru cetățeni reprezintă principalul beneficiu al statutului de membru al EU (39%), urmat de îmbunătățirea nivelului de trai (27%). Pe locul trei sunt indicate în aceeași măsură (26%) menținerea păcii și consolidarea securității și contribuția la creșterea economică.
Sondajul Eurobarometru din toamna anului 2022 al Parlamentului European a fost realizat de Kantar în perioada 12 octombrie și 7 noiembrie în toate cele 27 de state membre ale UE. A fost realizat față în față, cu interviuri video (CAVI) utilizate suplimentar în Cehia și Danemarca. În total, au fost efectuate 26.431 de interviuri. Rezultatele UE au fost ponderate în funcție de dimensiunea populației fiecarei țări.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit