Karsan, pionier în dezvoltarea tehnologiei de transport autonome, face un pas înainte în acest domeniu cu autobuzul electric autonom e-Atak, care este în operare în transportul public din Stavanger, Norvegia, încă din 2022.
Pentru vehiculele care se conduc singure și care detectează împrejurimile cu ajutorul senzorilor, tunelurile înseamnă o comunicare limitată. Karsan e-Atak autonom, dezvoltat în cooperare cu Adastec, a depășit acest obstacol, reușind să treacă fără probleme prin tuneluri.
„Am atins o etapă semnificativă cu tehnologia de cartografiere înaltă a autobuzului e-Atak autonom. Ne-am extins traseul actual în Stavanger cu semafoare, intersecții și un tunel de 800 m lungime. Tunelurile sunt un test foarte dificil pentru vehiculele autonome din cauza semnalului și a luminii limitate, fiind izolate de rețelele mobile sau de semnalele GPS“, a declarat Okan Baș, CEO Karsan.
Autobuzul Karsan e-Atak cu nivel de autonomie 4 reușește să conducă singur prin tunel, în ciuda lipsei de conexiune cu exteriorul, grație rutei autonome programate anterior. Se deplasează cu viteză de 50 km/oră atât pe timp de zi, cît și de noapte, indiferent de condițiile meteorologice, și realizează toate sarcinile șoferului, inclusiv managementul îmbarcării și debarcăii pasagerilor. E-Atak autonom are numeroși senzori LIDAR, localizați în diferite zone ale caroseriei, tehnologie radar avansată, plasată în partea din față a vehiculului, sistem de procesare a imaginii de înaltă rezoluție cu camere RGB și sistem de camere termice, utilizat în asigurarea securității suplimentare în jurul autobuzului.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit