Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Karsan face un pas înainte în tehnologia autonomă: e-Atak poate trece acum prin tuneluri

Karsan, pionier în dezvoltarea tehnologiei de transport autonome, face un pas înainte în acest domeniu cu autobuzul electric autonom e-Atak, care este în operare în transportul public din Stavanger, Norvegia, încă din 2022.

Pentru vehiculele care se conduc singure și care detectează împrejurimile cu ajutorul senzorilor, tunelurile înseamnă o comunicare limitată. Karsan e-Atak autonom, dezvoltat în cooperare cu Adastec, a depășit acest obstacol, reușind să treacă fără probleme prin tuneluri.

„Am atins o etapă semnificativă cu tehnologia de cartografiere înaltă a autobuzului e-Atak autonom. Ne-am extins traseul actual în Stavanger cu semafoare, intersecții și un tunel de 800 m lungime. Tunelurile sunt un test foarte dificil pentru vehiculele autonome din cauza semnalului și a luminii limitate, fiind izolate de rețelele mobile sau de semnalele GPS“, a declarat Okan Baș, CEO Karsan.

Autobuzul Karsan e-Atak cu nivel de autonomie 4 reușește să conducă singur prin tunel, în ciuda lipsei de conexiune cu exteriorul, grație rutei autonome programate anterior. Se deplasează cu viteză de 50 km/oră atât pe timp de zi, cît și de noapte, indiferent de condițiile meteorologice, și realizează toate sarcinile șoferului, inclusiv managementul îmbarcării și debarcăii pasagerilor. E-Atak autonom are numeroși senzori LIDAR, localizați în diferite zone ale caroseriei, tehnologie radar avansată, plasată în partea din față a vehiculului, sistem de procesare a imaginii de înaltă rezoluție cu camere RGB și sistem de camere termice, utilizat în asigurarea securității suplimentare în jurul autobuzului.

Articole similare

Ad