Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În efortul de a accelera tranziția către combustibili fosili liberi în sectorul transporturilor, Volvo Group, Scania, Stena Line și Portul Goteborg și-au unit forțele pentru a aduce o reducere semnificativă a emisiilor de carbon legate de cel mai mare port din Scandinavia. Scopul este de a reduce emisiile cu 70% până în 2030.

Comerțul și transportul de mărfuri sunt vitale pentru a extinde bunăstarea publică și pentru a asigura funcționarea și dezvoltarea societății. În același timp, sectorul transporturilor este un sistem extrem de complex, care implică diferite moduri de transport și organizații care se confruntă în mod colectiv cu provocări mari climatice.

Denumită „Inițiativa Tranzero”, această întreprindere se concentrează pe ameliorarea transportului a un milion de camioane care trec anual prin portul Goteborg si pe cele 55.000 de tone de emisii de carbon generate de transporturile rutiere către și din portul Gotenborg în fiecare an. Inițiativa include și electrificarea transportului maritim.

Companiile implicate vor introduce o serie de măsuri interconectate menite să accelereze trecerea la combustibili alternativi. Această sarcină a început deja cu o analiză a necesităților și cartografierea fluxurilor de marfă, ca parte a angajamentului de a oferi pieței produsele potrivite și de a stabili o infrastructură fără combustibili fosili pentru a sprijini această dezvoltare.

Autoritatea Portuară din Gotenborg va produce infrastructura necesară și accesul la combustibili nefosili pentru vehicule grele, inclusiv energie electrică, HVO, biogaz și hidrogen gazos. Volvo și Scania vor pune la dispoziție oferte comerciale pentru clienții lor de camioane grele, asigurându-se că în timp transportul terestru va fi fara emisii, în conformitate cu obiectivele stabilite de port. Stena Line va avea, de asemenea, un rol cheie de jucat, asigurându-se că noile nave fără combustibili fosili vor fi puse în funcțiune pe ruta Gothenburg -Frederikshavn până în 2030, trecând de la viziune la realitate cu conceptul său de navă alimentată cu baterii, Stena Elektra.

Începutul bun al anului în porturile din Normandia s-a datorat creșterii puternice a traficului și aprovizionării din/către Irlanda, prin Cherbourg, cu până la douăsprezece plecări pe săptămână către porturile Dublin și Rosslare.

Deși, de obicei, pe an, traversează circa 35.000 de remorci, anul acesta numai în ianuarie randamentul a fost de 9.000 de remorci. Irish Ferries, Stena Line și Brittany Ferries au alocat acum  mai multe nave (5-6 / săptămână) în portul Cherbourg, pentru a corespunde noilor volume.

Cu toate acestea, pe tot parcursul dificilului an 2020, aproape toți indicatorii de trafic din cele trei porturi din Normandia – Caen-Ouistreham, Cherbourg și Dieppe – erau „pe roșu“.

În ceea ce privește Canalul, scăderea tonajelor a fost limitată la aproximativ 15%, iar a numărului de vehicule grele la aproximativ 6%.