Volvo FH electric a încheiat cu succes primul test independent efectuat în Germania de către jurnalistul Jan Burgdorf. Vehiculul, încărcat la capacitate şi propulsat de un motor de 490 kW putere continuă instalată, a parcurs un traseu lung, de 343 km, ce include o varietate de autostrăzi, terenuri deluroase și drumuri mai înguste. La finalul acestuia și-a depășit autonomia oficială și a folosit cu 50% mai puțină energie decât omologul său diesel.
„Volvo FH electric este la fel de agil, sau chiar mai agil, decât un camion diesel. Șoferii vor fi foarte surprinși de cât de ușor se conduce, cât este de silențios și cât de bine răspunde la comenzi. Nu există niciun fel de vibrații”, a declarat Jan Burgdorf.
Pe întregul traseul camionul a păstrat o viteză medie de 80 km/oră, la fel ca şi modelul Volvo FH echipat cu motor diesel și pachet de eficiență a consumului de combustibil I-Save. Pe baza consumului de energie de numai 1,1 kWh/km, autonomia camionului electric se ridică la 345 km cu o singură încărcare. De precizat că bateriile instalate au o capacitate totală de stocare de 540 kWh.
„Rezultatul testului arată că se pot parcurge până la 500 km în timpul unei zile obișnuite de lucru, cu o scurtă oprire pentru încărcare, de exemplu în timpul prânzului”, a explicat Tobias Bergman, directorul testelor de presă la Volvo Trucks.
Obiectivul constructorului suedez este ca până în 2030 vânzările de camioane electrice să reprezinte jumătate din volumele totale, iar până în 2040 reducerea emisiilor de CO2 la camioanele noi vândute să fie de 100%.
„Ne angajăm față de Acordul de la Paris privind schimbările climatice. Au fost stabilite ținte bazate pe știință și luăm măsuri pentru a avansa rapid dezvoltarea în vederea reducerii semnificative a emisiilor de CO2 în transportul rutier de marfă. Gama largă de energie electrică pe care o avem deja pe piață este o dovadă clară în acest sens”, conchide Tobias Bergman. Modelele Volvo FH, FM și FMX Electric vor intra în producţia de serie în cea de-a doua jumătate a acestui an.
DHL Freight, unul dintre furnizorii de marfă rutieră de top din Europa, și Volvo Trucks s-au asociat pentru a accelera introducerea camioanelor electrice de mare tonaj care vor fi utilizate pentru transportul regional în Europa. Efortul combinat marchează un alt pas important către soluții de transport neutre din punct de vedere climatic.
Până în prezent, utilizarea principală a camioanelor electrice a fost pe distanțe mai mici în orașe și zone urbane. Acum DHL Freight și Volvo Trucks au inițiat un proiect axat pe transporturi de mare tonaj pe distanțe mai mari. Cooperarea include teste exclusive, la nivel mondial, ale unui camion Volvo FH complet electric cu greutăți combinate de până la 60 de tone. Începând din martie, camionul va opera între două terminale logistice DHL Freight din Suedia, la o distanță de aproximativ 150 km. În timpul procesului, Volvo și DHL vor câștiga experiență și informații importante cu privire la configurarea și funcționarea unei infrastructuri de încărcare adecvate. Informațiile colectate vor ajuta la optimizarea echilibrului corect între distanța operată, sarcina utilă și punctele de încărcare în operațiunile zilnice de transport rutier de marfă.
DHL lucrează activ, împreună cu Volvo Trucks, la reducerea amprentei lor ecologice, sutenabilitatea fiind o parte integrantă a strategiei companiei. Volvo Trucks conduce schimbarea necesară către transporturile fără combustibili fosili, făcând tranziția către electrificare cât mai simplă și eficientă posibil. Acest lucru se realizează luând în considerare fiecare aspect al ecosistemului pentru electrificare, inclusiv încărcarea, planificarea rutei, vehiculele, service-ul și alt tip de suport.
DHL Freight conduce în mod activ diverse proiecte de sustenabilitate și tehnologie fără combustibili fosili și a introdus un program de expediții axat pe climă în Suedia. Clienții care utilizează programul plătesc o suprataxă fixă pentru fiecare colet sau palet expediat, iar veniturile generate din suprataxe sunt investite integral în tehnologii curate în cadrul rețelei suedeze.
Astăzi, camioanele Volvo FL Electric și Volvo FE Electric pentru distribuția în oraș se produc în serie. Lanțul de aprovizionare DHL a pus recent în funcțiune un nou Volvo FL Electric în Londra, introducând astfel primul camion Volvo complet electric, special conceput, pentru distribuția în orașele din Marea Britanie.
La sfârșitul anului trecut, Volvo Trucks America de Nord a început vânzările camionului electric VNR, iar anul acesta va marca începutul vânzărilor în Europa a gamei de produse electrice grele.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit