Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La jumătatea lui septembrie a avut loc prima întâlnire dintre federațiile patronale și sindicatele din transporturi din Franța, pentru a negocia următoarele majorări salariale.

FNTR și OTRE au propus creștere ușoară, de 4,2%, începând cu 1 ianuarie 2024, iar TLF a propus 2,5% de la începutul lunii următoare semnării acordului și noi negocieri în 2024. Motivele invocate pentru creșteri atât de mici sunt scăderea activității firmelor de transport.

Însă toate sindicatele angajaților din domeniu au considerat aceste valori insuficiente. Creșterea de 2,5% propusă de TLF este deja absorbită de creșterea cu 2,2% a salariului minim din mai 2023, iar în octombrie 2023 este planificată o nouă creștere a acestuia, de 2%. Deci nici creșterea cu 4,2% propusă de FNTR și OTRE nu va fi suficientă pentru a crește coeficienții salariali cei mai joși peste salariul minim.

CFTC Transports solicită un plus de 9,2% începând cu luna următoare semnării acordului, pentru a obține cu 5% mai mult decât creșterea salariului minim pentru cele mai mici salarii. Iar FO Transports cere o mărire de 15% și un al 13-lea salariu, dar și o modificare a grilei de vârstă/vechime.

Următoarea negociere va avea loc pe 11 octombrie.

Confruntate cu creșterea vertiginoasă a costurilor energiei, organizațiile profesionale au obținut un ajutor direct de 400 de milioane de euro pentru întreprinderile din sector: pe lângă măsurile generale care privesc toate sectoarele de activitate, 4 sectoare deosebit de expuse vor beneficia de măsuri excepționale de sprijin, și anume pescarii, agricultorii, industria construcțiilor și transportul rutier.

Ministrul Transporturilor a ajuns astăzi la un acord cu organizațiile profesionale din acest sector. Un pachet global de 400 de milioane de euro va fi acum alocat companiilor din acest sector în funcție de numărul de vehicule și de tonajul acestora. Acest ajutor, care va viza aproximativ 520.000 de vehicule și care va fi plătit rapid pentru a consolida fluxul de numerar al companiilor, va fi alocat în funcție de următoarea schemă:

Acest ajutor vine în completarea anunțurilor făcute miercuri, și anume oficializarea reducerii de 15 cenți pe litrul de motorină (la rezervor și la pompă) sau pe litrul de benzină, prin garantarea faptului că aceasta nu face parte din indicii de repercusiune, astfel încât să beneficieze direct transportatorii – rambursarea lunară a TICPE.

FNTR și Uniunea TLF au făcut din acest acord punctul culminant al negocierilor, pentru a răspunde urgenței situației de pe teren și fragilității foarte mari a multor întreprinderi.

Astăzi, aceștia salută acest anunț și se vor asigura că punerea sa în aplicare este imediată și simplă pentru întreprinderi și vor rămâne vigilenți în ceea ce privește aplicarea corectă a celorlalte măsuri din Planul de reziliență.