Inceputul anului nu a fost favorabil pentru economia britanica, care a fost lovita simultan de restrictiile coronavirusului si de iesirea Regatului Unit din Uniunea Europeana.
In aprilie a acestui an, Marea Britanie s-a confruntat cu cel mai mare declin economic din ultimii 20 de ani. Acest lucru a fost raportat in mod deschis de Jonathan Atou, specialist in statistici economice de la Oficiul National de Statistica. Cum va restabili guvernul economia puternic slabita? Cum va afecta situatia actuala turismul si transportul?
La 4 iulie 2020, guvernul Regatului Unit a facut urmatorul pas de ridicare a restrictiilor si a autorizat redeschiderea unor hoteluri si facilitati de divertisment. Masurile relaxate de carantina au vizat in principal deschiderea de pub-uri si baruri, hoteluri si alte tipuri de cazare.
Incepand cu 10 iulie, britanicii pot calatori liber si in tari cu un nivel scazut de infectie. Vineri, 3 iulie, premierul a anuntat lista tarilor cu care Regatul Unit a creat „poduri aeriene”. Astfel, dupa intoarcerea din vacanta, rezidentii din Marea Britanie nu vor fi supusi carantinei obligatorii, care a fost impusa la inceputul lunii iunie. Potrivit ziarului britanic „The Guardian”, lista cuprinde 27 de tari europene, 32 de state din afara Europei si 14 teritorii britanice de peste mari. Lista nu include Statele Unite, Rusia, America de Sud, Africa sau majoritatea tarilor din Asia. Din Europa, Suedia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Estonia, Letonia, Bulgaria si Romania nu apar inca pe lista.
Mai putin de sase luni raman inainte de sfarsitul perioadei de tranzitie in relatiile dintre Regatul Unit si UE. Pe langa sarcinile de consolidare a sectorului turismului slabit dupa pandemie, guvernul se concentreaza asupra problemelor legate de controlul la frontiera al fluxurilor de marfa din Uniunea Europeana.
„Incepand cu noul an, sunt planificate controale la frontiera pentru marfurile importate din UE. Primul ministru Boris Johnson a confirmat ca Marea Britanie nu va prelungi perioada de tranzitie stabilita in conformitate cu acordul privind secesiunea din Uniune. Aceasta inseamna ca termenul se va incheia la 31 decembrie 2020, indiferent de rezultatul negocierilor.
In acelasi timp, guvernul britanic a stabilit ca numai introducerea treptata a controalelor la frontiera poate salva economia, chiar si fara povara consecintelor coronavirusului. Atat antreprenorii, cat si industria logistica au solicitat solutionarea acestei probleme”
Malgorzata Matwiejuk, sefa unitatii Koroszczyn din AsstrA-Associated Traffic AG.
Sunt discutate conditiile pentru cooperarea viitoare intre Insulele Britanice si Uniunea Europeana. Marea Britanie intentioneaza sa incheie un acord de liber schimb. Conditiile convenite in timpul negocierilor vor fi cunoscute la sfarsitul anului. Michael Gove, seful guvernului Boris Johnson, a declarat ca statul nu va putea face fata introducerii controalelor la frontiera in timp ce lupta impotriva coronavirusului in acelasi timp. Prin urmare, Marea Britanie a decis sa introduca treptat proceduri vamale.
O comoditate suplimentara la importul marfurilor este posibilitatea de a plati taxele vamale ulterior. Marea Britanie va fi in afara Uniunii Vamale a UE si a pietei unice, iar guvernul ia masuri pentru a asigura ca economia britanica sa simta trecerea catre o „noua realitate” cat mai usor posibil ”, spune Malgorzata Matwiejuk.
by asstra.ro
Revista Tranzit organizeaza o competitie pentru inovatii in supply chain (solutii de transport, depozitare, manipulare marfa, alte sisteme si solutii de crestere a eficientei operatiunilor), castigatorul urmand sa fie anuntat la ExpoTranzit, cel mai important targ de transport si logistica din Romania, care va avea loc pe 30 si 31 mai la hotelul Grand Italia din Cluj.
Va invitam sa va inregistrati solutia – un proiect/produs nou sau un update al unui proiect/produs existent, dar nu mai vechi de 12 luni, pana pe 15 mai.
Competitia este deschisa pentru orice furnizor de produse si servicii dedicate segmentelor de transport, logistica sau retail, cu implementare pe piata romaneasca. Se poate participa si in parteneriat – furnizor de echipamente-software-operator de logistica – cu un sistem dezvoltat impreuna si deja functional.
Juriul este format din redactorii revistei Tranzit, managerii premiati de catre noi in ultimii ani ca fiind cei mai eficienti din tara in transport si logistica (Loredana Dan – International Alexander, Adrian Crizbasianu – DB Schenker) alaturi de Viorel Leca – GebruderWeiss, Dan Paul-Dehenes – Kaufland, Adrian Draganescu – Mega Image, Cornel Morcov – Fan Courier, Patricia Rosu – Coca-Cola HBC Romania, Jeroen Fabry – H.Essers, Bogdan Dragomir – Step One.
Cei care doresc sa stie ce trebuie sa cuprinda dosarul de concurs sunt rugati sa se adreseze redactiei Tranzit la tel.: 021 777 06 98-99 si 0744 763 928 (Aurora Negutu) sau sa ceara conditiile de inscriere in competitie pe e-mail: aurora.negutu@traficmedia.ro
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit