Volumele globale de transport aerian de mărfuri au crescut surprinzător, dar binevenit, cu 10% în ianuarie, de la un an la altul, deoarece îngrijorările transportatorilor cu privire la ostilitățile din Marea Roșie și un An Nou Lunar timpuriu au compensat mai mult decât o scădere anticipată a traficului de comerț electronic după Crăciun.
Cu toate acestea, cu o capacitate de transport aerian de marfă disponibilă din belșug în ceea ce este în mod tradițional o lună mai liniștită pentru cerere, cala de marfă mai plină încă nu s-a tradus în tarife mai mari. La nivel global, tarifele spot pentru transportul aerian general de marfă în ianuarie au scăzut cu 12% de la o lună la alta, ajungând la o medie de 2,27 USD/kg, în concordanță cu tendința factorului de încărcare dinamic global, care a scăzut cu trei puncte procentuale la 56% față de decembrie, până la 56%.
În general, creșterea de la an la an a ofertei de pe piața globală a transportului aerian de marfă a încetinit în ianuarie, deoarece o mare parte din capacitatea lipsă a fost restabilită anul trecut. În comparație cu anul precedent, rata medie globală spot din ianuarie a continuat să înregistreze o scădere de două cifre de la an la an, de 21%, deși într-un ritm mai lent în comparație cu scăderea de 38% înregistrată în ianuarie 2023.
În timp ce incertitudinile datorate anxietății economice și tensiunilor geopolitice continuă să persiste, piața de transport aerian de mărfuri ar putea fi mai mult concentrată pe ceea ce se întâmplă cu comerțul electronic, după volumele „nebunești” de transport aerian de mărfuri generate de vânzările online în săptămânile premergătoare Crăciunului. Restrângerea economiei germane, încetinirea creșterii economice a Chinei și ratele de dobândă încă ridicate din cauza inflației ridicate ar putea, de asemenea, să amuțească cererea globală de transport aerian de mărfuri, cel puțin în prima jumătate a anului 2024.
Deși criza din Marea Roșie nu va avea un impact direct asupra volumelor de comerț electronic, aceasta a contribuit la o oarecare creștere a cererii de transport aerian de mărfuri în Europa în ianuarie, deoarece transportatorii de mărfuri oceanice au redirecționat navele pentru a evita amenințarea atacurilor miliției, ceea ce a crescut timpul de tranzit, a dus la creșterea costurilor și a generat îngrijorări cu privire la o potențială penurie de containere.
Având în vedere că transportatorii trebuie să mute mărfurile înainte de Anul Nou Lunar pentru a optimiza cererea de consum în Europa și pentru a stimula producția fabricilor din China, o parte din volumele mai mari de transport aerian de mărfuri din ianuarie se datorează probabil faptului că unii transportatori, în special din industria confecțiilor și producătorii de componente de producție, au trecut de la transportul maritim la cel aerian.

Volumele de transport aerian de mărfuri din China și Vietnam către Europa au fost în creștere timp de trei săptămâni consecutive în ianuarie, depășind chiar și maximele din sezonul de vârf. Ca răspuns la acest lucru, piața a înregistrat, de asemenea, o creștere a unor tarife spot pentru transportul aerian de marfă. Ratele spot pentru transportul de mărfuri generale dinspre Asia de Nord-Est către Europa au crescut cu +11%, ajungând la 3,42 USD/kg în săptămâna 22-28 ianuarie, după ce au atins cel mai scăzut nivel în prima săptămână a lunii ianuarie. Asia de Nord-Est se referă la China continentală, Hong Kong, Japonia, Coreea de Sud și Taiwan.
Acest lucru contrastează cu tendința tarifelor de transport dinspre Asia de Nord-Est către SUA, unde tarifele spot pentru mărfuri generale și-au continuat tendința de scădere de la jumătatea lunii decembrie, ajungând la 3,28 USD pe kg în săptămâna 22-28 ianuarie, în scădere cu 7% față de cele trei săptămâni anterioare. Acest lucru sugerează că creșterea cererii pe coridorul Asia de Nord-Est către Europa este mai degrabă o consecință a transportului maritim decât o creștere reală a cheltuielilor de consum. Deși este posibil să fi stimulat cererea de capacități, Anul Nou Lunar nu a reușit să determine o creștere a tarifelor spot pentru transportul de mărfuri generale din China către SUA. Acestea au oscilat în jurul valorii de 3,43 USD/kg în ianuarie. În comparație, tarifele spot pentru mărfuri generale din Europa către SUA au rămas relativ stabile în ianuarie, la 1,77 USD/kg, cu o ușoară creștere de +4% față de acum trei săptămâni. Această creștere s-a datorat în primul rând reducerii capacității de încărcare, mai degrabă decât unei creșteri bruște a cererii.
Kuehne+Nagel a lansat o nouă ofertă pentru expedițiile de transport aerian de mărfuri, pentru a aborda cerințele unice ale lanțurilor de aprovizionare globale cu semiconductori. Cu o capacitate mare de transport aerian de marfă, soluții de securitate și noul standard de calitate, „SemiconChain”, ca elemente de bază ale ofertei, toate părțile interesate din industrie pot stabili lanțuri de aprovizionare de încredere și agile.
Nevoia din ce în ce mai mare de semiconductori și presiunea tot mai mare asupra producției necesită un lanț de aprovizionare fără erori pentru a sprijini operațiunile continue. Fiind un rezultat al colaborării strânse a Kuehne+Nagel cu clienții și al expertizei aprofundate în domeniul transportului aerian de mărfuri și al industriei semiconductoare, noul serviciu de logistică aeriană sprijină clienții cu o vizibilitate îmbunătățită, securitate, riscuri reduse și procese automatizate.
Oferta se bazează pe standardul de calitate „SemiconChain”, care garantează standardizarea proceselor, îmbunătățirea continuă și excelența serviciilor în întreaga rețea dedicată Semicon. SemiconChain este construit pe o bază de calitate adaptată în mod explicit industriei Semicon și integrează ISO 9001-2015 și IATF 16949, asigurând că transporturile sunt întotdeauna transportate într-o manieră standardizată și robustă, oferind o vizibilitate completă a urmăririi. Locațiile SemiconChain sunt încadrate cu personal format din experți din industrie, care sunt supuși în mod regulat unui program de formare cuprinzător și continuu.
Serviciile definite în funcție de timp sunt esențiale pentru oferta de servicii și asigură predictibilitatea; acest lucru este deosebit de important pentru situațiile critice din punct de vedere al timpului, în afara orelor de program. În plus, controalele de handling adecvate, serviciile de bord, zborurile prioritare și instrumentele de atenuare a riscurilor oferă vizibilitate deplină tuturor părților interesate și sunt orientate spre minimizarea potențialelor perturbări, permițând o planificare fiabilă. Barry O`Dowd, șeful global al departamentului High-Tech de la Kuehne+Nagel, comentează: „În ceea ce privește transportul de pasageri, este foarte important să se asigure că nu există niciun fel de probleme de securitate: „Ecosistemul digital global în expansiune continuă să conducă o creștere puternică a semiconductorilor pe termen lung. Cu toate acestea, în cazul unor întreruperi și al unor lanțuri de aprovizionare instabile, multe industrii cheie pot fi grav afectate. Noul nostru serviciu îi va ajuta pe clienți să navigheze în volatilitatea și nuanțele pieței semiconductorilor, asigurând un lanț de aprovizionare neîntrerupt. Diferențiatorul cheie al noii oferte este standardul de calitate SemiconChain, care oferă clienților noștri cea mai mare fiabilitate și securitate. Mă bucur că feedback-ul inițial rezultat în urma sesiunilor de validare cu principalele părți interesate din industria semiconductorilor este foarte pozitiv.”
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit