Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna ianuarie determină o creștere de 10% a volumelor într-un ritm lent și puternic, în timp ce conflictul din Marea Roșie și Anul Nou lunar se combină pentru a oferi un răgaz pieței de transport aerian de mărfuri

Volumele globale de transport aerian de mărfuri au crescut surprinzător, dar binevenit, cu 10% în ianuarie, de la un an la altul, deoarece îngrijorările transportatorilor cu privire la ostilitățile din Marea Roșie și un An Nou Lunar timpuriu au compensat mai mult decât o scădere anticipată a traficului de comerț electronic după Crăciun.

Cu toate acestea, cu o capacitate de transport aerian de marfă disponibilă din belșug în ceea ce este în mod tradițional o lună mai liniștită pentru cerere, cala de marfă mai plină încă nu s-a tradus în tarife mai mari. La nivel global, tarifele spot pentru transportul aerian general de marfă în ianuarie au scăzut cu 12% de la o lună la alta, ajungând la o medie de 2,27 USD/kg, în concordanță cu tendința factorului de încărcare dinamic global, care a scăzut cu trei puncte procentuale la 56% față de decembrie, până la 56%.

În general, creșterea de la an la an a ofertei de pe piața globală a transportului aerian de marfă a încetinit în ianuarie, deoarece o mare parte din capacitatea lipsă a fost restabilită anul trecut. În comparație cu anul precedent, rata medie globală spot din ianuarie a continuat să înregistreze o scădere de două cifre de la an la an, de 21%, deși într-un ritm mai lent în comparație cu scăderea de 38% înregistrată în ianuarie 2023.

În timp ce incertitudinile datorate anxietății economice și tensiunilor geopolitice continuă să persiste, piața de transport aerian de mărfuri ar putea fi mai mult concentrată pe ceea ce se întâmplă cu comerțul electronic, după volumele „nebunești” de transport aerian de mărfuri generate de vânzările online în săptămânile premergătoare Crăciunului. Restrângerea economiei germane, încetinirea creșterii economice a Chinei și ratele de dobândă încă ridicate din cauza inflației ridicate ar putea, de asemenea, să amuțească cererea globală de transport aerian de mărfuri, cel puțin în prima jumătate a anului 2024.

Deși criza din Marea Roșie nu va avea un impact direct asupra volumelor de comerț electronic, aceasta a contribuit la o oarecare creștere a cererii de transport aerian de mărfuri în Europa în ianuarie, deoarece transportatorii de mărfuri oceanice au redirecționat navele pentru a evita amenințarea atacurilor miliției, ceea ce a crescut timpul de tranzit, a dus la creșterea costurilor și a generat îngrijorări cu privire la o potențială penurie de containere.

Având în vedere că transportatorii trebuie să mute mărfurile înainte de Anul Nou Lunar pentru a optimiza cererea de consum în Europa și pentru a stimula producția fabricilor din China, o parte din volumele mai mari de transport aerian de mărfuri din ianuarie se datorează probabil faptului că unii transportatori, în special din industria confecțiilor și producătorii de componente de producție, au trecut de la transportul maritim la cel aerian.

Volumele de transport aerian de mărfuri din China și Vietnam către Europa au fost în creștere timp de trei săptămâni consecutive în ianuarie, depășind chiar și maximele din sezonul de vârf. Ca răspuns la acest lucru, piața a înregistrat, de asemenea, o creștere a unor tarife spot pentru transportul aerian de marfă. Ratele spot pentru transportul de mărfuri generale dinspre Asia de Nord-Est către Europa au crescut cu +11%, ajungând la 3,42 USD/kg în săptămâna 22-28 ianuarie, după ce au atins cel mai scăzut nivel în prima săptămână a lunii ianuarie. Asia de Nord-Est se referă la China continentală, Hong Kong, Japonia, Coreea de Sud și Taiwan.

Acest lucru contrastează cu tendința tarifelor de transport dinspre Asia de Nord-Est către SUA, unde tarifele spot pentru mărfuri generale și-au continuat tendința de scădere de la jumătatea lunii decembrie, ajungând la 3,28 USD pe kg în săptămâna 22-28 ianuarie, în scădere cu 7% față de cele trei săptămâni anterioare. Acest lucru sugerează că creșterea cererii pe coridorul Asia de Nord-Est către Europa este mai degrabă o consecință a transportului maritim decât o creștere reală a cheltuielilor de consum. Deși este posibil să fi stimulat cererea de capacități, Anul Nou Lunar nu a reușit să determine o creștere a tarifelor spot pentru transportul de mărfuri generale din China către SUA. Acestea au oscilat în jurul valorii de 3,43 USD/kg în ianuarie. În comparație, tarifele spot pentru mărfuri generale din Europa către SUA au rămas relativ stabile în ianuarie, la 1,77 USD/kg, cu o ușoară creștere de +4% față de acum trei săptămâni. Această creștere s-a datorat în primul rând reducerii capacității de încărcare, mai degrabă decât unei creșteri bruște a cererii.

Articole similare

Ad