Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania a avut în 2022 o cifră de afaceri de circa 43 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de 2021, în condițiile în care industria auto, pentru care oferă servicii de logistică și transport, este marcată de schimbări semnificative legate de noi tehnologii de propulsie, de cerințe stricte privind sustenabilitatea sau de schimbarea comportamentului de mobilitate.

Hödlmayr pune accent în special pe dezvoltarea căilor ferate, prin punerea în funcțiune a propriilor legături feroviare, și de aceea se consideră bine pregătită pentru noile provocări. Iar construirea unei noi legături feroviare în 2022, pe șantierul din Pitești, este o dovadă a preocupării pentru protecția mediului. În plus, concentrarea asupra transportului multimodal către și dinspre România s-a dovedit eficientă în ultimii ani, o dovadă fiind și creșterea de anul trecut a cifrei de afaceri. „Iar creșterea cu 25% a vânzărilor de mașini noi în primul semestru din 2023 ne menține optimismul pentru viitor“, declară Tamer Sen, directorul general Hoedlmayr-Lazăr România.

Tot pentru a reduce emisiile, dar și pentru a spori confortul șoferilor, compania a investit în 2023 cinci milioane de euro în 20 de ansambluri cu autotractoare Euro 6.

Hödlmayr Logistics România este considerată a doua cea mai mare companie de logistică auto din țara noastră și are 190 de angajați și 250 de transportoare speciale proprii și subcontractate, precum și o capacitate de garare de circa 3.000 de vehicule la sediul său din Bascov. Iar compania-mamă din Austria Hödlmayr International AG are filiale în 16 țări, dispune de peste 570 de transportoare, 20 de sisteme de tracțiune complete și o suprafață de depozitare pentru circa 55.000 de vehicule, este specializată în întregul lanț de aprovizionare, de la preluarea vehiculelor din fabrică/portul de intrare până la livrarea către comerciantul auto/posesorul flotei și livrează anual circa 1,7 milioane de vehicule.

Transportatorii de autovehicule din Spania, grupați în asociația Transportave, care au intrat pe 7 martie în grevă, au ajuns la un acord cu operatorii logistici și platformele de încărcare, astfel că protestul s-a încheiat. La el au participat peste 1.000 de firme și persoane care desfășoară activități independente în domeniu, cu un total ce depășește 3.000 de vehicule, reprezentând circa 80% din industria de transport de mașini din Spania. Mobilizarea lor într-un număr atât de mare a avut un impact puternic asupra distribuției și vânzărilor auto ale dealerilor și fabricilor de autovehicule din această țară, astfel că în martie vânzările s-au redus cu peste 30%, iar numărul mașinilor care au plecat spre export din porturile spaniole a fost și el mult mai mic.

Pe 7 aprilie însă s-a ajuns la un acord cu ultimul client cu care mai trebuia să se încheie negocierea, astfel că Transportave a fost de acord să pună capăt grevei. Totuși, asociația avertizează că cele mai multe acorduri încheiate cu operatorii sunt „minime“, nu rezolvă problema principală a transportatorilor, deci se va încerca ajungerea la acorduri definitive pentru a aduce stabilitate în acest sector. În plus, dacă nici acordurile încheiate până acum nu se respectă, în câteva săptămâni situația va fi aceeași de la începutul grevei sau chiar mai gravă și nu este exclus să înceapă o nouă grevă.