Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, transportatorii din această țară s-au confruntat în ultimele luni cu un număr mare de amenzi pentru neînregistrarea vehiculelor care circulă în zonele ecologice din Regatul Unit. În unele cazuri este vorba de încălcări comise cu ani în urmă, pentru care însă nu s-au trimis amenzi la momentul respectiv, și de sume uriașe, de mii de euro, care s-au adunat în timp. Dar TLN, fiind în strânsă legătură cu asociația Transport for London, arată că este bine ca firmele să conteste amenzile dacă știu că vehiculele au îndeplinit cerințele legale de acces fără plată în zonele verzi. În plus, olandezii cred că demersul britanicilor este greșit, deoarece, dacă firmele ar fi fost avertizate din timp că sunt în neregulă, mai ales că era vorba de abateri minore, ar fi putut să-și ajusteze comportamentul și să nu adune noi amenzi.
Motivul întârzierii trimiterii sancțiunilor este că de la Brexit Regatul Unit nu mai are acces la înmatriculările europene de vehicule.
Amenzile sunt trimise de EPC/PLC, care le încasează în numele Marii Britanii, dar diverse părți investighează în prezent dacă EPC/PLC are un temei juridic pentru colectarea lor.
Până în prezent TLN vorbește de peste 9.000 de amenzi, în valoare totală de 12 milioane de euro.
Transport for London arată că a înființat un serviciu de informare care le permite proprietarilor de vehicule neînmatriculate în Marea Britanie să se înregistreze dacă pot dovedi că utilitara lor respectă schema relevantă de emisii. La primirea certificatului de înmatriculare, administrația este informată, își actualizează informațiile, marchează vehiculul ca fiind conform și se asigură că poate fi utilizat fără plată în zona verde, iar amenzile emise sunt retrase.
Reamintim că acum câteva săptămâni am scris că și transportatorii francezi se confruntă cu situații similare, unul dintre ei totalizând amenzi de peste 200.000 de euro pentru neînregistrarea vehiculelor care au circulat în Marea Britanie în zonele verzi.
BYD UK și Alexander Dennis Limited (ADL) au primit cea mai mare comandă de autobuze electrice din Marea Britanie, compusă din 195 de vehicule solo şi etajate. Comanda a fost plasată de RATP Dev London, unul dintre principalii operatori de autobuze Transport for London (TfL).
Cu această comandă, RATP Dev London își confirmă angajamentul de a sprijini planul de electrificare a rețelei de autobuze din capitala Regatului Unit, unul dintre obiectivele cheie anunţate de Municipalitate, potrivit căruia toate autobuzele TfL vor avea emisii zero până în 2037.
Numai în Londra, peste 400 de autobuze electrice BYD ADL au parcurs cumulativ peste 20 de milioane de mile cu emisii zero, iar alte aproape
300 de vehicule au fost deja comandate şi sunt în curs de livrare – incluzând aici şi cele 195 de unităţi pentru RATP Dev London. Acesta din urmă va fi, de altfel, cel mai mare operator de autobuze electrice din Londra până la începutul anului viitor, cu aproape 25% din flota sa London United și London Sovereign complet electrică.
„Electrificarea este o parte critică a afacerii și parteneriatului nostru cu Transport for London (TfL). Am lansat primele două rute 100% electrice în urmă cu mai puțin de doi ani, precum și prima rută din Londra, complet electrică, cu autobuze etajate, cu regim de circulaţie non-stop. Până la începutul lui 2022 vom opera 15 trasee cu emisii zero și vom adapta 5 dintre garajele noastre dedicat pentru autobuze electrice. Acest acord va ajuta RATP Dev London să se poziționeze ca cel mai mare furnizor de servicii de autobuz electric din oraș. Suntem mândri să lucrăm mână în mână cu TfL pentru a ajuta Londra să își atingă obiectivele de sustenabilitate”, a declarat Catherine Chardon, Managing Director al RATP Dev London.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit