Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe măsură ce Parisul revine la ritmul său obișnuit după Jocurile Olimpice, Uniunea Companiilor de Transport și Logistică din Franța (TLF) a realizat un sondaj privind impactul acestui eveniment asupra sectorului de transport și logistică. Respondenții au fost în special companii de dimensiuni medii, cu 21 până la 100 de angajați, și companii mari.

Concluzia este că deși profesioniștii au reușit să își mențină activitatea în ciuda constrângerilor fără precedent, au trebuit să facă față unor costuri suplimentare semnificative și a unor dificultăți legate de reglementări. Costurile suplimentare suportate au fost de cele mai multe ori legate de o extindere a timpilor de livrare, de implementarea unor noi proceduri logistice specifice Jocurilor Olimpice sau managementului resurselor umane (de exemplu, cu trecerea personalului de la program de lucru pe timpul zilei în ture de noapte, cu remunerația specifică).

Mai mult, studiul relevă că activitatea economică nu a beneficiat de efectul scontat, ceea ce ridică îngrijorări pentru Jocurile Paralimpice. Impactul economic pentru sector este, prin urmare, descris drept neutru, sau chiar negativ.

Ministerul Federal pentru Afaceri Digitale și Transport (BMDV) din Germania a anunțat un nou program de finanțare cu scopul de a ajuta companiile să înființeze o infrastructură de încărcare rapidă pentru autoturisme și camioane utilizate în scop comercial.

Programul se adresează întreprinderilor meșteșugărești și comerciale, precum și utilizatorilor de flote, cum ar fi companiile de transport și logistică, serviciile de coletărie, furnizorii de mașini de închiriat, furnizorii de car sharing și serviciile de îngrijire. Oferta va cuprinde o sumă totală disponibilă de până la 400 de milioane de euro pentru extinderea punctelor de încărcare cu o capacitate minimă de cel puțin 50 kW și cu o conexiune la rețeaua necesară.

„Vehiculele utilizate în scopuri comerciale au un kilometraj semnificativ mai mare în comparație cu vehiculele private. Prin urmare, acestea joacă un rol major în electrificarea transporturilor […]. Pentru companii, trecerea la vehiculele electrice înseamnă că acestea să își creeze propria infrastructură de încărcare rapidă. Acest lucru se poate face numai cu investiții mari. Prin finanțarea noastră, sprijinim acest pas important și sprijinim astfel companiile în conversia lor către o mobilitate ecologică și orientată spre viitor.”,

a declarat pentru presa locală, Volker Wissing, Ministrul Federal pentru Afaceri Digitale și Transport.

De asemenea, un aspect remarcabil este faptul că pentru prima dată, programul permite o finanțare specifică pentru punctele de încărcare rapidă destinate camioanelor, ceea ce nu era posibil anterior decât împreună cu achiziția de vehicule. Societățile comerciale, precum și companiile cu participare publică pot depune cereri pentru a obține finanțare pentru cheltuielile de capital legate de infrastructura de încărcare rapidă, conexiunea la rețea și echipamentele tehnice. Cererile vor fi depuse și procesate către Project Management Jülich (PtJ).

Programul de finanțare impune câteva restricții și criterii de eligibilitate, precum limitarea sumei totale de finanțare pentru societățile afiliate la 30 de milioane de euro, cu o subvenție maximă de 5 milioane de euro per cerere, indiferent de numărul de puncte de încărcare solicitate.

Rata de subvenție variază între 20% și 40% în funcție de dimensiunea întreprinderii și capacitatea de încărcare a punctului respectiv. Totodată, punctele de încărcare trebuie să fie instalate în Germania și să rămână în proprietatea solicitantului timp de cel puțin doi ani de la data punerii în funcțiune, în conformitate cu protocolul de instalare, iar energia electrică utilizată pentru încărcare trebuie să provină din surse regenerabile.

Cererile de finanțare pot fi depuse începând cu data de 18 septembrie 2023, prin intermediul Projektträger Jülich la adresa https://lis.ptj.de/.