Cel mai recent trailer Nooteboom, MWT-XL Mega Windmill, pentru transport de turbine eoliene, a avut ca prim client compania olandeză Ter Linden Transport, din Doetinchem. Modelul constă din Jeepdolly cu patru axe cu adaptor de ridicare și dolly cu șapte axe autoviratoare cu adaptor de ridicare.
La nivel intențional există deja mult interes pentru noul trailer, peste 10 unități fiind vândute în Europa și fiind așteptate în curând alte câteva comenzi.
Tendința în ceea ce privește transportul turbinelor eoliene este, așa cum subliniază și cu această ocazie reprezentanții Nooteboom, ca ele să fie din ce în ce mai mari. Palele sunt tot mai lungi și secțiunile de turn au diametrul tot mai mare, astfel că și baza lor este tot mai lată, de la 4,5 m acum câțiva ani ajungând acum la peste 6 m.
De aceea Nooteboom a conceput trailerul MWT-XL, special pentru transportul secțiunilor de turn cu diametru mare pentru parcurile eoliene, care aduce ca principale avantajele, comparativ cu alte soluții dedicate acelorași aplicații, costurile mai mici de întreținere, un preț de achiziție mai avantajos, o utilizare simplă, alături de greutatea proprie mai mică și lungimea mai mică în combinație, care îi permit să obțină excepții de la autorizațiile speciale de transport din diverse țări UE.
Un alt avantaj important al trailerelor MWT este acela că secțiunile de turn pot fi încărcate/descărcate sigur și eficient fără a folosi macarale Centrul de gravitație al noilor turbine eoliene este mult mai înalt în timpul transportului, deci este nevoie de mai multă stabilitate pentru a putea transporta în siguranță pe șosele aceste secțiuni ce cântăresc până la 100 t, chiar și la viteze de până la 80 km/h.
Principala modificare adusă noului model privește dolly-ul autovirator cu suspensie pneumatică. De exemplu, lățimea lui a fost ajustată până la 2.840 mm, iar noul sistem de virare, bazat pe principiul de virare de la Nooteboom Ballasttrailer, cu contra-direcție, contribuie și el la o stabilite, o fiabilitate și o ușurință în operare mai mari.
Ușurința în operare, siguranța și eficiența vin și din modul în care secțiunile de turn sunt conectate la adaptorii de ridicare: înainte șoferul trebuia să urce pentru a cupla și conecta secțiunile de turn, dar acum nu mai este nevoie să facă asta, deoarece, după ce setează punctul de presiune maximă pentru adaptor, poate cupla și securiza secțiunea de turn față de lift stând la sol și folosind telecomanda. Precizia este foarte bună, iar timpul necesar pentru asta este mult mai mic.
Nooteboom a produs primul MWT în 2003 și acesta era destinat transportului de turbine și părți de turn Vestas. De atunci el s-a vândut în peste 120 de unități și a devenit standardul pentru transportul de turbine eoliene, alți producători venind cu o soluție similară. Dar cu noul MWT-XL se pot transporta și secțiuni de turn cu diametru mai are de 5 m, până la cele de aproximativ 6,3 m.
LASO Transportes SA, una dintre cele mai importante companii europene de transport specializat, caută mereu trailere sofisticate și fiabile pentru proiectele în care este implicată și pentru a-și crește flota și volumele de activitate. De curând, pentru a transporta vehicule feroviare, aceasta a cumpărat două semiremorci MultiMAX de la Faymonville, care încorporează în platforma de încărcare șine de ghidare pentru calea ferată, au șase axe viratoare și permit o înălțime de numai 740 mm de la sol a suprafeței utile.
Ambele trailere au vinci hidraulic puternic și rampe specializate pentru încărcare și descărcare ușoare. În afară de vehicule feroviare, ele mai pot transporta secțiuni de turbine eoliene.
Compania portugheză a mai comandat trailere plate WingMAX cvadruplu extensibile pentru a încărca eficient și sigur cele mai noi generații de pale de mori de vânt. Aceste semiremorci au o înălțime totală de 70 m, axe pendulare cu anvelope de 19,5″ și gât de lebădă care se ridică și coboară hidraulic, astfel încât să depășească ușor orice obstacol de pe taseu. Iar suporții glisanți pentru cadrul palelor permit extinderea și retractarea semiremorcilor chiar și atunci când sunt încărcate.
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit