Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou bir intră în vigoare în portul Constanța de la începutul anului viitor, completând astfel contextul general determinat de comportamentul abuziv al reprezentanților companiilor de shipping ce își desfășoară activitatea aici, atrage atenția Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

Constanța South Container Terminal (CSCT) a anunțat într-o informare trimisă FORT că de la 1 ianuarie 2024 se va introduce o nouă taxă aplicată transportatorilor rutieri de containere, în valoare de 10 euro/camion/intrare.

“CSCT a ales să impună acest nou bir profitând de poziția dominantă, chiar de monopol, în loc să se ocupe prioritar de rezolvarea alocării pin-urilor pentru încărcare/descărcare, problemă sesizată frecvent de către transportatori, în ultimele luni”, se arată într-un comunicat de presă FORT.

Noua taxă se suprapune problemelor grave sesizate încă din primăvara acestui an, atunci când au fost înaintate sesizări către Ministerul Transporturilor, Autoritatea Portului Constanța și companiile de shipping cu privire la:

Autoritatea Portului Maritim Constanța a promis transparență și susținere față de operatorii de transport rutier de containere, însă a continuat – într-o manieră total netransparentă – să evite dialogul constructiv cu reprezentanții acestora.

În acest context, FORT a primit informari de la transportatori cu privire la oprirea activității de import/export începând cu data de 22.12.2023, pentru o perioada nedeterminata de timp.