Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conflict uriaș la sfârșit de an în Portul Constanța – transportatorii de containere amenință cu oprirea activității

Un nou bir intră în vigoare în portul Constanța de la începutul anului viitor, completând astfel contextul general determinat de comportamentul abuziv al reprezentanților companiilor de shipping ce își desfășoară activitatea aici, atrage atenția Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

Constanța South Container Terminal (CSCT) a anunțat într-o informare trimisă FORT că de la 1 ianuarie 2024 se va introduce o nouă taxă aplicată transportatorilor rutieri de containere, în valoare de 10 euro/camion/intrare.

“CSCT a ales să impună acest nou bir profitând de poziția dominantă, chiar de monopol, în loc să se ocupe prioritar de rezolvarea alocării pin-urilor pentru încărcare/descărcare, problemă sesizată frecvent de către transportatori, în ultimele luni”, se arată într-un comunicat de presă FORT.

Noua taxă se suprapune problemelor grave sesizate încă din primăvara acestui an, atunci când au fost înaintate sesizări către Ministerul Transporturilor, Autoritatea Portului Constanța și companiile de shipping cu privire la:

  • introducerea așa numitei taxe M/H, care variază între 50 și 100 euro/container, aceasta fiind percepută de liniile martitime pentru fiecare container în parte, ca un fel de taxă de utilizare a containerului pentru transportul mărfurilor de la descărcarea de pe navă și până la clientul final;
  • obligarea transportatorului de a semna un contract cu agentul liniei maritime (în cazul liniilor unde se poate prelua pe auto propriu în regim M/H -Merchant Haulage), astfel incât, după efectuarea livrării importului la client, să pună la dispoziția liniei maritime atât containerul, cât și mijlocul de transport pentru redirijare la export, la valoarea de cost impusă de către agentul liniei maritime, fără posibilitate de negociere;
  • anularea contractelor și, prin urmare, imposibilitatea de a mai putea prelua containerele în regim M/H în cazul refuzului transportatorului de a fi redirijat din numeroase motive (Încărcărea peste tonaj, staționarea peste weekend fără acoperirea costului sau refuzul tarifului impus).

Autoritatea Portului Maritim Constanța a promis transparență și susținere față de operatorii de transport rutier de containere, însă a continuat – într-o manieră total netransparentă – să evite dialogul constructiv cu reprezentanții acestora.

În acest context, FORT a primit informari de la transportatori cu privire la oprirea activității de import/export începând cu data de 22.12.2023, pentru o perioada nedeterminata de timp.

Articole similare

Ad