Un record de 15.000 de călătorii cu trenul de marfă China-Europa au fost efectuate în 2021, în creștere cu 22% față de anul precedent, potrivit operatorului feroviar din China.
Volumele, de asemenea, au fost în creștere, pe calea ferată fiind transportate anul trecut 1,46 milioane TEU, în creștere cu 29% față de 2020, arată datele publicate recent de China State Railway Group Co. Operatorul a coordonat deschiderea unei noi linii terestru-mare în regiunea de vest a Chinei, transportând 570.000 TEU pe tot parcursul anului, în creștere cu 57,5% pe an.
Trenurile marfare pe relația China-Europa au devenit o „ancoră a stabilității” puternică în lanțul global de aprovizionare pe fondul perturbărilor cauzate de pandemie, esențială pentru buna funcționare a lanțurilor de aprovizionare din Europa Centrală și Asia Centrală, precum și pentru a oferi încă o opțiune pentru întreprinderile vulnerabile la creșterea costului transportului internațional de mărfuri maritime și aeriene pe tot parcursul anului 2021, au spus experții. Guvernul de la Beijing a început să elimine subvențiile acordate transportului feroviar în 2018, iar anul acesta ele vor fi eliminate complet.
Compania feroviară de stat China Railways a anunțat că în primele zece luni peste 10.000 de trenuri de marfă au circulat în ambele direcții între China și Europa, transportând 927.000 de containere. Comparativ cu anul precedent, este o creștere de 98,3%, cu posibilitatea de a atinge un milion de containere până la 31 decembrie. Trenurile din China au ajuns în 92 de orașe din 21 de țări din Europa. Compania olandeză Bci Global estimează că aproximativ 150 de trenuri circulă între China și Europa în fiecare săptămână, deservind șaisprezece regiuni chineze și treizeci de regiuni europene.
Un impuls puternic pentru această creștere vine de la pandemia de Covid-19, consideră Alexei Nikolaevici Grom, președinte și CEO al United Transport & Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (Utlc-Era), una dintre principalele companii care efectuează acest transport. „În aprilie deja se observase o dublare a volumelor de trafic. De la începutul anului am transportat deja 430.000 TEU, iar până la sfârșitul acestui an vrem să atingem 500.000 TEU, un obiectiv dificil, dar realizabil.”
Creșterea din acest an se datorează în special aprovizionării cu materiale medicale şi de protecţie, dar și reducerii drastice a capacității şi preţului transportului aerian. Costul transportului aerian a crescut numai în octombrie cu 60%, în vreme ce costul transportului feroviar nu a suferit creșteri semnificative.
Utlc-Era menţionează că principalele mărfuri care ajung din China în Europa sunt materialele plastice, textilele, echipamente medicale şi de optică, produsele de parfumerie, cauciuc și produsele cosmetice. În sens invers se transportă lemn și produse din lemn, fructe, legume și alte produse alimentare.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit