Cătălin Căpraru, directorul general al firmei Exclusive Car Trading, a achiziționat un camion MAN special echipat pentru a fi prezent la evenimentul Truck Tuning Art. În plus, compania prahoveană s-a implicat și în finanțarea evenimentului, fiind unul dintre sponsori.
„Nu aveam intenția de a ne implica în acest eveniment, însă prietenia mea cu Florin Tomuța ne-a influențat să facem și pasul acesta, mai ales că ne plac foarte mult camioanele. Am mai avut un camion ediție limitată, dar din păcate au fost ceva probleme cu el și l-am înstrăinat. Cel de acum sperăm ca anul viitor să fie premiat. E un camion foarte frumos, tot o ediție limitată, cu foarte multe opțiuni pentru șofer, de la cuptor cu microunde, aparat de cafea, televizor, DVD, aer condiționat în staționare, un singur pat, un adaptor gen fotoliu pentru a sta relaxat la TV; scaunul pasagerului se rotește la 180 de grade, este disponibilă și o măsuță rabatabilă, oferă tot confortul pentru un șofer”, și-a prezentat Cătălin Căpraru noua navă amiral a firmei, susținut în noua sa pasiune de Angelica Mirea, partenera de viață și de afaceri.
Modelul MAN TGX de 500 CP, care completează cele 54 de camioane MAN existente în flotă, a fost achiziționat special pentru festival, fiind livrat doar cu câteva zile înainte. Pentru anul viitor sunt planificate câteva modificări la interior. „Este un interior standard, nu este inestetic, numai că îmi doresc ca pentru anul viitor să pregătim un alt fel de interior.”
Cătălin Căpraru a preferat un camion fără pictură, mai simplu la exterior, dar elegant și confortabil la interior. „Cred că un camion trebuie să fie serios, în primul rând, și în același timp să fie foarte util. Întreținerea unui camion pictat presupune să nu îl valorifici, să nu îl exploatezi, practic. Ca să îl ții în garaj și să îl scoți doar la astfel de evenimente trebuie să fii prea pasionat ca să merite investiția.”
Și cum firmele de transport sunt permanent în căutare de șoferi, chiar dacă în această perioadă cu volume mai reduse de transport se mai găsesc și șoferi disponibili, Exclusive Car Trading folosește evenimentul TTA și pentru a promova imaginea companiei în fața șoferilor, care de multe ori își aleg angajatorul după aspectul și calitatea camioanelor din parc.
„Noi nu prea am avut probleme de fluctuație a șoferilor. Colectivul e destul de stabil”, apreciază Cătălin Căpraru. „Dar ne bucurăm să fim aici, vedem că evenimentul ia amploare, că sunt mai multe camioane participante față de anul trecut, și sperăm ca anul viitor să umplem toată cetatea, dacă se va putea.”
Discutând despre business, Cătălin Căpraru apreciază că 2023 nu a fost până acum un an foarte rău, dar “semnele sunt destul de rele, adică avem clienți cărora le-au scăzut volumele destul de mult. Noi lucrăm pe temperatură controlată, însă vedem transportatori care se confruntă cu mari probleme, în special cei care lucrează pe automotive. Am intrat și noi cu câteva camioane pe automotive anul acesta, însă nu a fost o perioadă bună – comenzile pe automotive par să fi scăzut anul acesta cu circa 20%, iar pe retail, cu 15-20%. A scăzut consumul, iar retailerii au cam anulat mare parte din planurile de dezvoltare de noi magazine, deci clar și acolo sunt probleme. Noi anul acesta am evitat să facem investiții, pentru a securiza business-ul. Pentru moment ne pregătim să investim într-un parc fotovoltaic.”
Firma suceveană Nunucu a câştigat 4 premii la TTA 2023: premiul I la Best Holland Style, premiul al II-lea la Best Old School şi premiul al treilea la categoria Best Exhaust, cel mai important fiind însă Premiul de Popularitate al Truck Tuning Art 2023, desemnat în urma voturilor publicului vizitator.
După ce anul trecut a impresionat cu un camion pictat cu o temă istorică bazată de figura proeminentă a domnitorului Moldovei, Ştefan cel Mare, născută ca reacţie la glumele cu moldoveni, Nunucu a ales anul acesta simplitatea, prezentând un camion Scania transformat dintr-un camion părăsit într-o curte din Spania care probabil ar fi ajuns curând la dezmembrări.
Cei doi fraţi care conduc firma suceveană i-au dat o nouă strălucire camionului cu peste un million de kilometri la bord, vopsindu-l la exterior într-un albastru blue ciel din codul de culori de la Porsche şi adăugându-i bullbar-uri vopsite în culoarea caroseriei şi proiectoare, precum şi o pazie luminoasă cu numele companiei.
Interiorul spectaculos – cu bordul vopsit şi revopsit de câteva ori până la eliminarea efectelor polish-ului cu silicon care au creat pori numeroşi şi a pus probleme celor care au dorit să dea o nouă viaţă unui camion care şi-a făcut datoria în transportul pe şoselele încinse ale Spaniei – a fost déjà premiat la o competiţie din Slovacia cu câteva săptămâni în urmă.
Din cele 147 de camioane prezente în competiţie foarte multe au impresionat prin interioare sofisticate, elegante şi cu teme interesante. Interiorul lui Nunucu a impresionat şi prin faptul că nu a fost comandat unor profesionişti, ci este de făcut de proprietari înşişi, cu multă migală şi talent. În plus, dacă unele camioane au ieşit de pe poarta fabricii cu interioare déjà bine echipate, camionul lui Nunucu e din „epoca” camioanelor cu cutii manuale de viteză şi bord simplu, fără vreun element digitalizat, astfel că reamenajarea a luat mult timp şi mulţi bani.
„A fost nevoie de un an de muncă – eu, fratele meu și încă doi băieți – începând de la 7-8 seara până la 2 noaptea, inclusiv în zilele premergătoare festivalului. Suntem toţi epuizaţi, am lucrat până la 5 dimineața la sistemul de evacuare, s-au mai pus ceva cai putere la el… Am modificat totul la interior, sistemul de sunet, exteriorul… nu se mai gândea nimeni că acest camion o sa ajungă și la show-uri! Când am ajuns în Spania ca să-l cumpăr, băieții râdeau de mine. Motorul are 1.370.000 km, mașina e din 2009, nu e un model nou. La peste un milion de kilometri camioanele trec de majorat, depinde acum și cum îl întreții până la un milion, pentru că ă dacă îți bați joc de el nu atingi nici milionul; dacă e întreținut bine, atunci duce două milioane de kilometri liniștit.”
Camionul turqouise tocmai a luat un premiu I pentru interior la un Club Show in Slovacia, la care au participat 400 de camioane. „Asta mă bucură pe mine, faptul că juriul din Slovacia chiar a apreciat munca noastră. La interior e o combinație – partea de sus e modelul de Seria 4 din 2003 (Euro 3), dar modificată. În mod normal camionul din fabrică vine cu dulap în față, pat în spate. Eu am modificat, am pus dulapuri mari în spate și am pus patul deasupra bordului. Partea de jos e de Euro 6, camionul e Euro 5”, astfel că rezultatul este foarte original. Mai multe fotografii şi un film de prezentare al camionului marca Nunucu puteţi vedea la linkul de mai jos (şi în revista Tranzit de septembrie).
Mai puteți urmări cu ce a participat Nunucu la TTA in 2022
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit