Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Conform traditionalului raport despre furturile de marfa realizat de BSI Supply Chain Services&Solutions si TT Club, Europa este regiunea lumii in care lipsa de spatii sigure de parcare influenteaza cel mai mult numarul de furturi. In toate tarile in care au loc incidente numeroase, inclusiv Marea Britanie si Germania, se remarca faptul ca nu exista suficiente parcari securizate, ceea ce face ca hotii sa aiba oportunitati mai multe de a fura usor din vehicule.
O contributie majora o au si reglementarile ce limiteaza timpul cat soferul poate conduce inainte sa trebuiasca sa faca pauza, si care fac ca lipsa spatiilor sigure de parcare sa fie si mai grava, deoarece ii obliga adesea pe conducatorii auto sa opreasca unde gasesc pe moment. La acestea se adauga tendinta tot mai intalnita de a folosi semiremorci cu pereti laterali usori, care le permit hotilor sa ajunga fara probleme la spatiul de marfa.
Toti acesti factori se combina pentru a influenta tendintele din Europa, ceea ce se vede in numarul mult mai mare de furturi din camioane raportat la furturile din locatii mai bine securizate. 
Tacticile folosite de hoti includ scoaterea marfurilor din semiremorca, fie ca este vorba de furturi marunte, fie de metode sofisticate de intrare prin efractie in vehicule prin taierea prelatei si luarea produselor, si nu este surprinzator faptul ca zonele de odihna si alte parcari nesecurizate de pe marginea drumurilor domina in topul locatiilor in care apar cele mai multe furturi in Europa, o tendinta valabila si in 2018 si in 2019.
In ceea ce priveste sechestrarile de vehicule, desi nu este o tendinta atat de comuna in Europa ca in alte regiuni ale lumii, mai ales America de Sud, companiile care opereaza in anumite regiuni ar trebui sa fie constiente de acest risc. BSI remarca faptul ca asta se intampla mai ales in Italia, dar mai sunt si alte tari unde pot aparea ocazional astfel de incidente. 

Potrivit Lloyd's Loading List, mai multi transportatori, inclusiv Maersk, Hapag-Lloyd, HMM si OOCL, au introdus amenzi pentru expeditorii care declara gresit marfurile periculoase, suspectate ca au provocat incendiile din ultimele luni ale containerelor.

Specialistul in asigurari de transport de marfa TT Club a sustinut propunerile recente ale unor linii de containere de a penaliza expeditorii gasiti ca au declarat eronat marfurile periculoase, descriind aceasta practica ca fiind cauza incendiilor care au avut loc pe navele de containere in ultimele luni. Mai multi transportatori, inclusiv Maersk, Hapag-Lloyd, HMM si OOCL au introdus amenzi de cateva mii de dolari pentru expeditorii care declara gresit marfuri periculoase.
TT Club a declarat ca „a colaborat cu partile interesate prin intermediul lantului de aprovizionare pentru transportul de marfa pentru a evidentia riscurile cauzate de marfa prost ambalata si declarata gresit, inclusiv incendii grave ale navelor. Avand in vedere cresterea incidentelor, pierderile de vieti, costurile semnificative si intarzierile la livrarile de marfa, liniile isi consolideaza procedurile de inspectie si impun amenzi acelor expeditori care au intocmit declaratii gresite."
Peregrine Storrs-Fox, directorul managementului riscului TT Club, a comentat: „In mod clar, expeditorul are responsabilitatea principala sa declare complet si corect, astfel incat transportatorii sa poata lua masurile adecvate pentru a realiza un transport in conditii de siguranta. Intrucat acest lucru nu se intampla mereu, transportatorii trebuie sa puna in aplicare mecanisme de control din ce in ce mai sofisticate si costisitoare pentru a-si „cunoaste clientii” si a inspecta fizic expedierile.“
In egala masura, transportatorii au posibilitatea de a revizui orice bariere in calea declaratiilor de expediere exacte, inclusiv minimizarea oricaror restrictii si sa suprataxe inutile.
Se pare ca Hapag-Lloyd a instituit de la 15 septembrie o amenda de 15.000 USD pentru marfurile declarate gresit care provin din China. Nava sa, Yantian Express a luat foc la inceputul acestui an, iar stingerea ei a durat cateva saptamani.
Potrivit Lloyd, cea mai mare linie de containere din lume, Maersk, a inceput sa verifice importul si exportul de marfuri in patru porturi americane – Newark Berth 88, Houston Bayport, Miami Pomtoc si New Orleans Ceres. Verificarile urmaresc daca marfa se potriveste cu descrierile date, daca aceasta este corect incarcata, blocata si asigurata. Maersk a declarat ca spera ca datele colectate vor ajuta la dezvoltarea procedurilor care sa asigure acuratetea descrierilor de marfa si utilizarea imbunatatita a Codului de practica pentru ambalarea unitatilor de transport de marfa. „Prin efectuarea acestor inspectii a containerelor, speram sa eliminam o parte din riscurile aduse de containerele declarate gresit sau incorect incarcate pentru toate partile implicate in manipularea si transportul incarcaturii, precum si sa lucram pentru o imbunatatire a sigurantei si fiabilitatii in sectorul maritim containerizat.”, a spus compania.
In cazul in care este necesara o actiune corectiva pentru asigurarea corespunzatoare a unei incarcaturi sau schimbarea unei declaratii, costul va fi taxat expeditorului sau destinatarului, in functie de destinatia containerului. „Containerele care au fost deja transportate pe mare si cele care au fost deja supuse inspectiei in portul de incarcare vor fi in continuare eligibile pentru inspectii aleatorii“, a spus Maersk.