Analizand datele statistice privind comerțul european pe 2023, publicația poloneza …. constata că exporturile din Europa pe calea ferată au scăzut dramatic, iar importurile au scăzut lent de la începutul războiului. Comerțul dintre UE27 și Uniunea Vamală Eurasiatică (Armenia, Belarus, Kazahstan, Kârgâzstan și Rusia) a fost, astfel, cel mai afectat. Uniunea Internațională a transporturilor raportează că, în aprilie 2023, exporturile au fost cu 73% sub nivelul din februarie 2020, în timp ce importurile au scăzut cu 26% sub nivelul din februarie 2020.
Cele mai recente date evidențiază rezistența transportului rutier în timpul pandemiei, comerțul cu camioane în UE27 rămânând aproape stabil în 2020 și 2021. Ca și în cazul transportului feroviar, comerțul rutier cu țările din Uniunea Vamală Eurasiatică a fost afectat puternic de războiul din Ucraina, înregistrând o scădere de 50% a importurilor în aprilie 2023 și o scădere de 16% a exporturilor față de februarie 2020. În schimb, schimburile comerciale ale UE27 cu țările din Balcani și Turcia au crescut cu aproape 40% la începutul anului 2023.
Creșterea fluxurilor de mărfuri dinspre UE către Turcia și creșterea activității transportatorilor turci în UE este întărită si de prezenta importantă a companiilor turcesti la toate târgurile de profil din Europa. Guvernul turc se așteaptă ca industria turcă de transport și logistică să înregistreze venituri din exporturi de servicii în valoare de 20 de miliarde de dolari în acest an și de 25 de miliarde de dolari anul viitor. Vânzările din această industrie reprezintă deja 20% din totalul exporturilor de servicii ale Turciei.
Cele mai recente date privind mărfurile comercializate arată modul în care șocul provocat de războiul din Ucraina a afectat fluxul de bunuri și lanțurile de aprovizionare din întreaga lume. Datele permit o comparație a schimburilor comerciale cu cele mai valoroase cinci mărfuri comercializate între UE27 și economiile în tranziție – inclusiv Belarus și Rusia – și a modificării schimburilor comerciale cu aceleași mărfuri între UE27 și toate regiunile.
Grupurile de mărfuri care includ materiale esențiale pentru dezvoltarea tehnologiilor energetice curate, cum ar fi nichelul, pe care Rusia îl exportă, sunt singurele dintre primele cinci cele mai valoroase mărfuri importate pe calea aerului din economiile în tranziție care înregistrează o creștere (82%) între T4 2021 și T4 2022. ITF subliniază că penuria de combustibili fosili indusă de război și eforturile de a îndeplini obiectivele climatice au intensificat necesitatea ca Europa să treacă mai repede la energia curată.
Războiul din Ucraina a avut un impact major asupra importurilor de bunuri pe calea aerului în UE27 (un mod de transport utilizat de obicei pentru produsele finite de valoare mai mare). În aprilie 2023, importurile au fost cu 10% mai mici decât în februarie 2020. Exporturile pe calea aerului au arătat rezistență în primele luni ale conflictului, dar au scăzut lent, pentru a se situa, în aprilie 2023, cu 15% sub nivelul din februarie 2020, anterior pandemiei.
În schimb, schimburile comerciale dintre SUA și restul lumii s-au dovedit mai rezistente la aceste șocuri mondiale, deși în a doua jumătate a anului 2022 s-a înregistrat un declin. Importurile SUA (2%) și exporturile pe cale maritimă (7%) în mai 2023 rămân peste nivelurile de dinaintea pandemiei. Importurile (12%) și exporturile (7%) pe calea aerului către și dinspre SUA au scăzut lent de la începutul pandemiei, dar au rămas peste nivelurile anterioare pandemiei în mai.
În schimb, volumul de mărfuri transportate între Europa și Eurasia a crescut brusc în urma pandemiei Covid-19, războiul din Ucraina provocând o scădere generală a comerțului feroviar între Europa și vecinii săi.
Ford Otosan a sărbătorit transformarea fabricii sale de ultimă generație din Yeniköy, unde se produce o nouă generație de furgonete Ford Transit Custom.
Investiția de 2 miliarde de euro reprezintă una dintre cele mai mari investiții în sectorul privat din Turcia. Printre inovațiile livrate se numără tehnologii avansate, cum ar fi energia solară, managementul end-to-end condus de inteligența artificială și liniile de asamblare concepute pentru reducerea zgomotului.
Ford Otosan este un joint-venture cotat la bursă între Ford Motor Company și Koç Holding A.Ş., cu o istorie de peste 60 de ani. Fabrica produce noul Transit Custom, cel mai bine vândut van de o tonă, și vehiculul polivalent Tourneo Custom, având planuri de a produce în viitor și modelele electrice E-Transit Custom și E-Tourneo Custom.
Fabrica de asamblare Yeniköy a devenit un punct de referință în producția auto din Turcia, având o eficiență sporită datorită utilizării energiei solare și a tehnologiilor de ultimă oră, inclusiv simulări virtuale de fabricație – „gemeni digitali”.
Designul atelierelor de sudură și asamblare a fost îmbunătățit pentru o producție mai eficientă, iar uneltele electrice reîncărcabile au înlocuit echipamentele pneumatice, creând un mediu de lucru mai silențios și confortabil.
De asemenea, compania plănuiește ca până în 2025 să-și extindă capacitatea fabricii la 405.000 de unități și să ofere noi inovații reinventate și inspirate de la clienți, precum un volan înclinabil și un sistem de asistență la livrare pentru noul Transit Custom, disponibile de acum pentru comandă.
Totodată, modelele electrice E-Transit Custom și E-Tourneo Custom vor ajunge la clienți începând din vara anului 2024, contribuind la obiectivul Ford Otosan de a deveni o companie cu amprentă de carbon neutră până în 2030.
„Fabrica de ultimă generație din Yeniköy ajută deja Ford Pro să îmbunătățească calitatea pentru clienți și, ca una dintre cele mai eficiente facilități de producție auto din lume, stabilește noi standarde pentru producerea de vehicule comerciale multi-energetice la scară. Ford Pro a fost cel mai bine vândut brand de vehicule comerciale din Europa în ultimii opt ani. În calitate de lider, dorim să îmbunătățim experiența de proprietate pentru clienții noștri cu tehnologii inovatoare și prin extinderea ofertei noastre de vehicule și eficientizarea producției și ingineriei.”,
a declarat Hans Schep, directorul general la Ford Pro, Europa.
„Fiind fabrica inteligentă a viitorului, uzina din Yeniköy produce flexibil, eficient și mai durabil, implementând tehnologiile avansate pentru o producție complet conectată și versatilă. Fabrica din Yeniköy reprezintă viitorul afacerii noastre și ne va ajuta să răspundem cerințelor tot mai mari ale clienților noștri care caută vehicule de ultimă oră, inteligente și cu emisii zero, acum și în anii următori.”,
a declarat Güven Özyurt, directorul general la Ford Otosan.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit