Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Având în vedere că schimbarea rutelor comerciale crește presiunea asupra coridoarelor care traversează Asia Centrală și Caucazul, în cadrul unui forum recent cu sectorul public și privat au fost prezentate provocările și soluțiile.

Coridorul Mijlociu – care leagă China și Asia Centrală, prin Marea Caspică, de Caucaz, Turcia și Europa – se confruntă cu o creștere rapidă a schimburilor comerciale, deoarece volumele de marfă s-au mutat de pe alte coridoare. În 2022, Coridorul Mijlociu a înregistrat o creștere record a volumelor de tranzit, crescând de aproape trei ori față de 2021.

Creșterea volumelor comerciale pune presiune asupra frontierelor deja congestionate, încetinind în mod semnificativ operațiunile de transport transfrontalier.

Delegatul general al IRU, Delegația permanentă pentru Orientul Mijlociu și regiune, Erman Ereke, a prezentat măsurile de eficientizare a trecerilor de frontieră în cadrul Forumului de transport multimodal și logistică al Organizației Statelor Turce: „Frontierele nu sunt pregătite pentru volume atât de mari. În timpul vizitelor noastre la frontierele din regiune, am văzut la fața locului toate provocările despre care companiile de transport și șoferii ne povestesc în fiecare zi: capacitate insuficientă, lipsa unui control comun, controale vamale repetitive și inutile, iar lista poate continua. Acestea duc la pierderi de timp, costuri suplimentare și condiții de lucru teribile pentru șoferii care sunt blocați la granițe timp de mai multe zile. Dispunem de soluții testate, cum ar fi sistemul TIR. Trebuie să le folosim pentru a îmbunătăți situația la frontiere. Transmiterea de informații prealabile privind mărfurile cu ajutorul TIR-EPD și utilizarea benzilor verzi TIR fac o mare diferență la frontiere”.

Erman Ereke a subliniat, de asemenea, beneficiile digitalizării TIR: „Având în vedere creșterea record a volumelor de tranzit de-a lungul coridorului median, devine din ce în ce mai urgentă digitalizarea tranzitului internațional pentru a îmbunătăți și mai mult eficiența și securitatea comerțului și a trecerilor de frontieră. Colaborăm cu CEE-ONU pentru a accelera punerea în aplicare a eTIR în regiune. În plus, eTIR ar trebui să fie însoțit de e-CMR, e-Viza și e-Permise, toate acestea oferind beneficii semnificative și capacitatea de a spori fluxul de mărfuri sigur și transparent.”

Lipsa sistemelor electronice de formare a cozilor de camioane și a zonelor de parcare sigure și securizate din regiune sunt alte probleme comune care trebuie să le abordate chiar acum. De asemenea, este foarte important să fie amintit faptul că investițiile la frontieră trebuie să fie realizate în comun cu țările vecine, ambele părți lucrând în coordonare.

Forumul de transport multimodal și logistică, organizat de Organizația Statelor Turce în colaborare cu TRACECA și cu importante companii de transport și logistică, a reunit 300 de participanți la Istanbul, în Türkiye.

sursa foto: IRU

Potrivit companiei de consultanță imobiliară, Cushman & Wakefield Echinox, România continuă să fie atractivă pentru retaileri internaționali, atrăgând inclusiv brandul turcesc de îmbrăcăminte pentru femei, Jimmy Key.

Jimmy Key are o experiență de peste 30 de ani în comercializarea articolelor de îmbrăcăminte pentru femei și urmează să deschidă primul său magazin în România, în cadrul centrului comercial ParkLake Shopping Center din București, dezvoltat de Sonae Sierra. Tranzacția pentru închirierea spațiului a fost intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, reprezentând o nouă etapă în expansiunea companiei Jimmy Key pe piața românească.

Jimmy Key a fost fondat în 1997 și deține 60 de magazine independente în Turcia. În ultimii ani, Jimmy Key a cunoscut o creștere exponențială, devenind un brand de renume în Turcia. România reprezintă a patra destinație pentru brand, iar în următorii cinci ani, compania urmează să deschidă peste zece magazine în țară, ca parte a strategiei sale globale. Pe lângă România și Turcia, Jimmy Key plănuiește să se extindă și în alte țări, precum Cipru, Azerbaidjan, Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită. Compania-mamă, Sun Tekstil, cu o experiență de peste 35 de ani, creează colecții de articole de îmbrăcăminte și țesături pentru marii retaileri din lume, în timp ce Jimmy Key se concentrează pe crearea de colecții în tendințe și sustenabile.

„România este o piață care oferă oportunități pentru retailerii activi pe toate segmentele, iar acest lucru s-a văzut prin numărul mare de noi branduri care au intrat pe piața locală în ultimul an – atât din retail-ul de modă, cât și din cel de food & beverage. Atrași de infrastructura modernă de retail și adaptată comportamentului consumatorului, precum și de particularitățile clienților români, retailerii văd România ca o piață atractivă pentru implementarea planurilor lor de extindere. Deschiderea primului magazin Jimmy Key din România în ParkLake Shopping Center vine după o analiză foarte atentă a pieței din București și suntem încântați că am putut să contribuim la identificarea spațiului care să răspundă cel mai bine strategiei de business a retailer-ului turc.”,

a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

„Conform strategiei de expansiune globală, Jimmy Key a decis să deschidă primul magazin în România, în ParkLake, planificat pentru lansare în prima jumătate a lunii august. Deschiderea primului magazin din România marchează o piatră de hotar semnificativă pentru Jimmy Key, iar brandul este încântat să aducă stilul caracteristic și spiritul modei pe această nouă piață. În concluzie, suntem recunoscători pentru sprijinul și cooperarea oferite de echipa Cushman & Wakefield Echinox pe durata primei noastre lansări pe piață și abia așteptăm să ajungem la cât mai mulți pasionați de modă din întreaga lume. Astfel, intrarea lui Jimmy Key pe piața din România este un pas important pentru brand și o dovadă a succesului său. Cu planuri de a deschide mai multe magazine în țară în următorii câțiva ani, Jimmy Key dorește să devină un lider intre brandurile de modă din România și regiunea SEE și, de-a lungul timpului, la nivel global. Ne asumăm cu mândrie să punem semnătura Jimmy Key în moda viitorului.”,

a precizat Elvan UNLUTURK, Președinte Consiliu de Administrație Jimmy Key.