Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit directorului general al Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră din România (CNAIR), Cristian Pistol, un consorțiu, format din companiile turcești Makyol și Yapi Merkezi, a câștigat licitația de 1,19 miliarde de lei (266,3/241,5 milioane de euro) pentru construcția unui segment din tronsonul de autostradă Sibiu-Făgăraș, inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Proiectul presupune proiectarea și lucrările de construcție al segmentului de autostradă de o lungime de 16,26 km, precum și a unui drum de legătură de 5,6 km, a precizat Cristian Pistol într-o postare pe o rețea de socializare.

Fondurile vor fi asigurate din Programul de Transport al României 2021-2027, care se ridică la 9,6 miliarde de euro, din care 48,3% reprezintă fonduri europene, iar restul reprezintă contribuția națională, potrivit ultimelor date ale Ministerului pentru Investiții și Proiecte Europene din țară.

Proiectul are o durată de patru ani, din care un an pentru etapa de proiectare, iar trei ani pentru lucrările de construcție.

Contractul poate fi semnat la zece zile de la anunțarea ofertantului câștigător cu condiția să nu fie depuse contestații sau plângeri, a declarat vineri Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o altă postare pe rețelele de socializare.

Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret face parte din grupul turc Makyol, specializat în construcții grele și infrastructură, imobiliare comerciale, dezvoltare de locuințe și investiții în turism.

Yapi Merzeki Insaat ve Sanayi este înființată în 1965 și face parte din grupul turc Yapi Merzeki cu specializarea în proiectarea și construcția unei mari varietăți de clădiri, construcții grele și proiecte feroviare.

În ciuda tulburărilor politice care nu s-au mai domolit și a unei „table de șah” geopolitice care este departe de a fi stabilă, Irakul dorește să joace un rol-cheie în relațiile comerciale dintre Golful Persic și, prin urmare, Asia de Vest și Europa. Autoritățile de la Bagdad au planificat un nou coridor feroviar pentru a conecta Golful Persic, care îmbină pentru scurt timp Irakul, cu Turcia.

Proiectul se numește Dry Canal pentru a sublinia continuarea ideală pe uscat a portului Grand Faw, marele port maritim aflat în construcție din 2020. Noua axă feroviară va ajunge în nordul Irakului și apoi în Turcia, cu o lungime de 1.200 km, iar în intențiile Bagdadului va fi o relație alternativă la tranzitul maritim din Canalul Suez. Compania italiană Peg Engineering & Contracting realizează studiul de fezabilitate pentru această legătură. Proiectul va fi finalizat până la sfârșitul anului 2023, iar imediat după aceea ar trebui să înceapă primele licitații.

Implicarea Turciei în această conexiune transasiatică nu este întâmplătoare. Ankara intenționează să își sporească rolul de principală țară de tranzit pentru traficul feroviar de la est la vest și joacă deja un rol important în Coridorul Mijlociu, unde mărfurile din China sunt expediate spre vest prin Marea Caspică. În ultima vreme, tot mai multe companii includ, de asemenea, porturile turcești cu conexiunile lor feroviare în rețeaua lor comercială.

Când portul Grand Faw va fi finalizat, acesta va adăuga o altă oportunitate pentru conexiunile și traficul din sud-est. Mărfurile, cum ar fi cele din Asia sau India, vor putea conta astfel pe un hub suplimentar în regiune, în apropiere de portul iranian Bandar Abbas și de portul Jebel Ali din Emiratele Arabe Unite. Portul Grand Faw va deveni unul dintre cele mai mari porturi maritime din lume și cel mai mare din Orientul Mijlociu și va consolida poziția geopolitică a Irakului. Detaliile tehnice ale escalei portuare sunt impresionante. Reciful de apărare exterior al portului, finalizat acum și care a costat aproape 1 miliard de euro, a intrat în cartea recordurilor, deoarece, cu o lungime de 14,5 km, este cel mai lung din lume. Primele secțiuni ale cheiului de acostare sunt acum în construcție, la fel ca și conexiunile rutiere și de apă către portul Umm Qasr.