Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Revista Tranzit a premiat și în acest an eficiența în transportul de călători, în cadrul Galei organizate pe 9 noiembrie la Cluj, la Grand Hotel Italia, locație devenită tradițională pentru ultima întâlnire din an a industriei de profil.

În desemnarea câștigătorilor am analizat datele financiare din anul fiscal încheiat, respectiv cifra de afaceri a companiilor de transport, profitul obținut, activele deținute, dar și balanța dintre creanțe și datorii, toate raportate și la rezultatele obținute în 2021. Practic, evoluția de un an la altul a cântărit destul de mult, plus că au fost luați în calcul și alți indicatori financiari specifici, precum EBITDA, EBIT, profit operaţional, lichiditate curentă, venitul per angajat ş.a.

Și în contextul dezvoltării puternice din ultimii ani a transporturilor de convenție, am decis – la fel ca la ediția anterioară – să acordăm două categorii distincte de premii pentru operatorii privați, în funcție de segmentul principal de activitate.

Astfel, cel mai eficient operator în 2022 la categoria „Transport Național Curse de Convenție“ a fost desemnat Livio Dario, din Alba. Chiar dacă profitul net obținut a fost mai mic decât cel al Dan Șepși Transport (Prahova) – câștigătorul premiului al II-lea și care a încheiat și anul trecut cu rezultate financiare remarcabile – Livio Dario a convins prin evoluția foarte bună comparativ cu 2021. Premiul al treilea a revenit operatorului sibiuan Crăciun Trade, iar Continental Fast Line, din Argeș, a fost recompensat cu o Mențiune pentru activitatea desfășurată în anul financiar încheiat.

Cel mai eficient operator în 2022 la categoria „Transport Național și Internațional de Pasageri“ a fost desemnat Tabita Tour, din Bistrița-Năsăud, care a avut cea mai mare cifră de afaceri (cu 10% mai mult decât în 2021) și creșteri pe toți ceilalți indicatori importanți.  Premiul al II-lea a fost acordat lui Tarsincom (Suceava) și, la egalitate, premiul al III-lea a fost împărțit ediția aceasta de CDI Transport (București) și Teișa Travel (Iași). Transmixt Sibiu și Fany Prestări Servicii, din Cluj, au fost, de asemenea, recompensați cu diplome de finaliști la această categorie, pentru rezultatele bune obținute în 2022.

Cel mai eficient operator de transport urban a fost și în acest an CTP Cluj-Napoca, urmat pe podium de Tursib (Premiul II) și CTP Iași (Premiul III), în timp ce RATBV și CTP Arad au primit diplome de finaliști. Este adevărat că la aceasta ultimă categorie contează mult și sprijinul pe care operatorii îl primesc de la administrațiile locale, dar, până la urmă, managementul ia deciziile cu banii pe care îi are la dispoziție. Așa că am ales să păstrăm și aici aceleași criterii de evaluare ca la transportul privat.

Felicitări tuturor!

click aici pentru poze

Valoarea activelor totale deţinute de operatorii de transport urban a scăzut în 2021, de la 586,92 de milioane de euro (în 2020) la 576,31 milioane de euro, potrivit unei analize făcute de revista Tranzit. Principalul motiv îl reprezintă scoaterea din uz a mai multor autobuze vechi, aflate în proprietatea companiilor, pe măsură ce flotele au fost înnoite cu vehicule noi, ecologice, achiziţionate de către municipalităţi.

Ponderea cea mai mare a activelor o are STB SA, valoarea totală a acestora ridicându-se la 294,97 milioane de euro, adică 51,2% din total. Compania bucureşteană şi-a crescut portofoliul cu 1,82% faţă de 2020. Următoarele patru poziţii sunt ocupate în ordine de CTP Cluj, cu 58,03 milioane de euro (-6%), RATBV, cu 23,64 milioane de euro (-4,54%), STP Timişoara – 21,56 milioane de euro (+40%) şi Tursib, cu 19,85 milioane de euro (-21%).

După ce mai mulţi ani la rând balanţa dintre datoriile cumulate şi creanţele cumulate a înclinat tot mai greu în favoarea primelor, 2021 reprezintă încă un an de optimizare. Astfel, la finele anului trecut, balanţa cumulată era de -72 milioane de euro faţă -83,89 milioane de euro în 2020, păstrându-se astfel ritmul de reducere a datoriilor cu aproximativ 10 milioane de euro per total per an. Opt operatori au avut o balanţă pozitivă între creanţe şi datorii anul trecut, la fel ca în 2020. Este vorba despre STB, ETA Râmnicu Vâlcea, Ali Trans Com Călăraşi, Microbuzul Botoşani, Urbis Baia Mare, Meditur, Transloc Târgu Jiu şi Transport Public Urban Drobeta, ultimul intrat pe plus în 2021.