Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul Economiei din Ungaria, Márton Nagy, a discutat cu reprezentanții Bank of China (BoC) și China Construction Bank (CCB) despre posibilitatea utilizării finanțării chineze pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și a sectorului energetic din Ungaria. Bank of China, activă în Ungaria din 1997, este cea mai veche bancă chineză din țară, în timp ce China Construction Bank, a doua cea mai mare bancă din lume, a deschis o reprezentanță în Ungaria în 2022. Discuțiile subliniază intenția Ungariei de a se baza pe sprijinul financiar chinez pentru îmbunătățirea infrastructurii sale naționale.

Ungaria a devenit principala destinație pentru investitorii chinezi din Europa Centrală și de Est, transformându-se într-un centru financiar regional și consolidându-și rolul de punte economică. Cooperarea dintre cele două bănci chineze este văzută ca o oportunitate pentru companiile maghiare de a accesa piața chineză și de a atrage noi investiții chineze în Ungaria, relatează presa locală.

Băncile chineze partenere cu Ungaria se concentrează pe proiecte mari de infrastructură, inclusiv în domenii, precum energie, digitalizare și e-mobilitate, aprobate de guvernul maghiar și prezentate la Beijing. După finalizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad, programată pentru vara viitoare, viitoarele investiții strategice ce ar putea fi cofinanțate de China includ inelul V0, linia de cale ferată către aeroportul din Budapesta și dezvoltarea punctului de trecere a frontierei cu Serbia. Băncile chineze joacă un rol crucial prin contactele lor extinse, sprijinind deciziile de investiții pentru tehnologii și furnizori cu prezență redusă în Europa, contribuind activ la comerț, integrare financiară și relații bilaterale.

SAMEDAY, compania de curierat cunoscută pentru introducerea serviciului de livrare în easybox în România, a anunțat achiziționarea grupului Pactic din Ungaria. Noua achiziție face parte din strategia companiei de a dezvolta o rețea deschisă de livrare în regiune și de a-și consolida prezența pe piețele din Ungaria și Bulgaria.

Astfel, SAMEDAY își extinde serviciile de livrare transfrontaliere și acoperirea în mai multe piețe europene. Clienții SAMEDAY vor beneficia de servicii complete de livrare care le vor crește competitivitatea în regiune. Grupul Pactic, fondat în 2010, este o platformă multi-brand ce oferă servicii pentru e-taileri și IMM-uri în comerțul online. Pactic include resellerii de servicii de curierat, Allpacka și Furgefutar, care permit utilizatorilor individuali să compare și să acceseze servicii de livrare naționale și internaționale cu doar câteva clicuri. De asemenea, Pactic gestionează externalizarea completă a proceselor logistice și de livrare, realizând circa 3,5 milioane de livrări în 2023. Cu sediul central în Budapesta, grupul Pactic deține circa 40 de angajați, înregistrând o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro în 2023.

În aprilie, SAMEDAY a anunțat achiziția companiei maghiare de curierat Sprinter, tranzacție finalizată în iunie după aprobarea autorităților relevante. De la începutul lunii septembrie, clienții SAMEDAY și Sprinter, precum și noile magazine online, beneficiază de o infrastructură tehnologică unificată, adaptată nevoilor comerțului modern.

În 2023, SAMEDAY a livrat aproape 100 de milioane de colete în regiune, devenind prima companie de curierat românească cu operațiuni dincolo de granițele naționale. SAMEDAY Ungaria a fost lansată în 2020, urmată de filiala bulgară în 2022, ducând la o dublare a numărului de magazine online care folosesc servicii de transport transfrontalier, cu o creștere de 106% în 2023. Pentru 2024, SAMEDAY plănuiește investiții de peste 60 de milioane de euro, jumătate fiind destinate extinderii rețelei out of home.

„Credem în servicii de livrare fără frontiere, care oferă clienților aceeași experiență de înaltă calitate, fie că se află în România, Ungaria sau Bulgaria. Achiziția grupului Pactic este un alt pas în planul SAMEDAY de a-și îmbunătăți prezența în regiune. Rămânem angajați să atingem 8.500 de puncte de livrare în cele trei țări în care operăm până la sfârșitul anului, prin noi unități easybox, precum și prin introducerea soluțiilor shop-in-shop.”, a precizat Lucian Baltaru, CEO al grupului SAMEDAY.