Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană (CE) a anunțat interzicerea accesului navelor rusești și a navelor operate de ruși în porturile Uniunii Europene (UE).

CE a spus că vor exista „anumite derogări” care vor acoperi elementele esențiale, cum ar fi produsele agricole și alimentare, ajutorul umanitar, precum și energia. Sursa citată a mai menționat și despre propunerea privind interzicerea operatorilor de transport rutier din Rusia și Belarus. Interdicția de a accesa navele rusești și operate de ruși din porturile UE este unul dintre cei șase piloni ai celui de-al cincilea pachet de sancțiuni împotriva Rusiei din cauza invaziei Ucrainei de către Putin. „Cele patru pachete de sancțiuni au lovit puternic și au limitat opțiunile politice și economice ale Kremlinului. Observăm rezultate tangibile. Dar în mod clar, având în vedere evenimentele, trebuie să ne creștem presiunea în continuare. Astăzi, ne propunem să ducem sancțiunile la un alt nivel. Le vom extinde și le vom face mai clare, astfel încât să afecteze și mai adânc economia Rusiei“, a declarat președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Cel de-al cincilea pachet de sancțiuni ale CE include, de asemenea, o interdicție a importurilor de cărbune din Rusia în valoare de 4 miliarde EUR pe an, o interdicție totală a tranzacțiilor asupra a patru bănci cheie rusești, interdicții suplimentare de export și noi interdicții specifice de import în valoare de 5,5 miliarde EUR.

Situația din Pasul Brenner este din ce în ce mai gravă pentru firmele de transport și logistică, motiv pentru care 13 asociații de profil din UE i-au scris o scrisoare Președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, cerându-i să pună capăt măsurilor „anti-tranzit ilegale“ luate de Austria.

Ca urmare a măsurilor restrictive traficul de mărfuri pe drumurile din Tirol de ani este perturbat de ani de zile, ruta fiind considerată unul dintre cele mai importante coridoare de tranzit din UE, cu aproximativ 7.000 de curse pe zi. Scrisoarea trimisă președintei Comisiei Europene conține exemple ale efectelor negative ale politicii de tranzit implementată de Austria, cum ar fi ambuteiaje de zile întregi, chiar și de 70 de km lungime, în special din cauza faptului că fererestrele de timp în care camioanele au voie să circule peste Brenner sunt din ce în ce mai mici. În plus, șoferii de TIR afectați sunt nevoiți să aștepte în ambuteiaje în condiții precare și fără acces la instalațiile sanitare.

Anul trecut, circa 2,31 milioane de camioane au trecut prin Pasul Brenner, ceea ce înseamnă că pentru a le trasfera pe calea ferată ar fi necesare 428 de trenuri RoLa pe zi. În prezent, pe această rută circulă doar 30 de trenuri RoLa circulă pe zi. În condițiile în care căile ferate nu vor asigura capacități suficiente pentru relocarea traficului rutier de marfă și finalizarea tunelului Brenner nu va fi completă mai devreme de 2032, industria transporturilor și logisticii solicită Comisiei Europene să ia măsuri pentru a pune capăt efectelor economice și sociale nesustenabile ale politicii de tranzit tiroleze.