Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Group și Nissan au anunțat o nouă strategie pe termen lung pentru India, care urmărește creșterea producției și a activităților de R&D, electrificarea gamei de produse și trecerea la fabricația industrială neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Cele două companii vor colabora pentru a produce șase noi vehicule, dintre care două modele 100% electrice, destinate atât pieței locale cât și piețelor externe. Astfel, platforma industrială Renault-Nissan de la Chennai va deveni un important centru de export.

Pentru susținerea noilor proiecte este prevăzută o investiție inițială de 600 milioane de dolari. Aceasta va duce, printre altele, la crearea a 2.000 de locuri de muncă suplimentare în activitatea de R&D, concentrată în cadrul Renault Nissan Technology & Business Centre. Totodată, uzina de la Chennai va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, ca urmare a creșterii semnificative a producției de energie din surse regenerabile.

Prezentarea noii strategii privind activitățile Renault și Nissan din India a fost făcută în cadrul unei ceremonii oficiale desfășurate la Chennai, la care au participat reprezentanți ai guvernului indian. Ceremonia a avut loc la doar o săptămână de la anunțul referitor la noua etapă a parteneriatului dintre cele trei companii membre ale Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault și Nissan sunt deplin angajate pe piața din India, sunt angajate în electrificarea pieței indiene și în minimizarea impactului pe care activitățile noastre industriale din India îl au asupra mediului. India a fost prima țară în care am construit o uzină a Alianței și India se va afla în centrul noului capitol pe care l-am deschis în evoluția Alianței, cu noi vehicule, noi activități de R&D și noi piețe de export care vor duce operațiunile noastre comune la un nivel superior. Pentru prima oară, gama Nissan din India va reflecta poziția noastră de lideri în segmentul vehiculelor SUV și al Vehiculelor Electrice de înaltă calitate, aducând o mai mare valoare clienților și comunității locale“, a declarat Guillaume Cartier, Președinte Nissan pentru Regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania.

„India  este o piață cheie pentru Renault Group. În cursul ultimilor 14 ani, am dezvoltat prezența locală a mărcii Renault, ajungând la vânzări de 100 000 vehicule pe an. India joacă totodată un rol cheie în activitățile noastre de cercetare și dezvoltare. Acest proiect cu Nissan este o primă concretizare a noii ambiții a Alianței, anunțată pe 6 februarie”, a declarat François Provost, Director de dezvoltare internațională și de parteneriate al Renault Group și Director General al Alliance Purchasing Organization.

Noi modele în segmentele A și C

La Chennai vor fi concepute și fabricate șase modele noi, câte trei pentru mărcile Renault și Nissan. Ele vor fi construite pe platformele comune ale Alianței și vor păstra stilul individual și distinctiv al brandurilor respective.

În mod concret va fi vorba de 4 modele SUV de segment C și de două vehicule electrice de segment A. Acestea din urmă vor fi primele vehicule electrice fabricate și comercializate de Renault și de Nissan în India.

Un pol internațional Renault – Nissan la Chennai

Noile modele nu vor fi destinate doar clienților indieni, ci vor asigura totodată creșterea semnificativă a exporturilor de automobile din India. Gradul de utilizare al uzinei va crește astfel la 80% și va garanta mai multe mii de locuri de muncă la uzina Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL) din Chennai.

Creșterea producției va fi însoțită de dezvoltarea activităților de R&D derulate în cadrul Renault Nissan Technology & Business Centre India (RNTBCI), ceea ce va duce la crearea a până la 2.000 de noi locuri de muncă. Centrul R&D de lângă Chennai se va concentra asupra unor noi proiecte de vehicule pentru India și pentru piețele internaționale.

Un proces industrial cu impact neutru asupra emisiilor de carbon

Uzina RNAIPL, care este deja un etalon în cadrul Alianței din punct de vedere al reducerii consumului de energie și al resurselor, este primul sit industrial al Alianței care și-a fixat foaia de parcurs pentru a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Acest obiectiv va fi atins până în 2045, datorită unui program în curs care vizează trecerea la utilizarea energiei din surse 100 % regenerabile, în paralel cu reducerea cu 50% a consumului de energie față de nivelul actual.

Uzina de la Chennai folosește deja peste 50 % din necesarul său de electricitate din surse regenerabile, în principal din panouri solare, biomasă și centrale eoliene. Centrala solară existentă va fi mărită de șase ori, capacitatea sa de producție urmând să crească de la 2,2 MW la 14 MW.

Un parteneriat reînnoit

Conform noului angajament al celor două companii pe piața indiană, Renault și Nissan își realiniază și structura acționariatului în operațiunile comune.

În virtutea unui nou acord-cadru, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL) va trece la un acționariat în care Nissan va deține 51 % și Renault, 49 %. Renault Nissan Technology Business Centre (RNTBCI) va fi deținut în proporție de 51 % de Renault și de 49 % de către Nissan. Această structură de participare va consolida parteneriatul pe termen lung și va conferi celor două entități deținute în comun de Renault și Nissan în India mai multe responsabilități și mai multă autonomie.