Ford Otosan a sărbătorit transformarea fabricii sale de ultimă generație din Yeniköy, unde se produce o nouă generație de furgonete Ford Transit Custom.
Investiția de 2 miliarde de euro reprezintă una dintre cele mai mari investiții în sectorul privat din Turcia. Printre inovațiile livrate se numără tehnologii avansate, cum ar fi energia solară, managementul end-to-end condus de inteligența artificială și liniile de asamblare concepute pentru reducerea zgomotului.
Ford Otosan este un joint-venture cotat la bursă între Ford Motor Company și Koç Holding A.Ş., cu o istorie de peste 60 de ani. Fabrica produce noul Transit Custom, cel mai bine vândut van de o tonă, și vehiculul polivalent Tourneo Custom, având planuri de a produce în viitor și modelele electrice E-Transit Custom și E-Tourneo Custom.
Fabrica de asamblare Yeniköy a devenit un punct de referință în producția auto din Turcia, având o eficiență sporită datorită utilizării energiei solare și a tehnologiilor de ultimă oră, inclusiv simulări virtuale de fabricație – „gemeni digitali”.
Designul atelierelor de sudură și asamblare a fost îmbunătățit pentru o producție mai eficientă, iar uneltele electrice reîncărcabile au înlocuit echipamentele pneumatice, creând un mediu de lucru mai silențios și confortabil.
De asemenea, compania plănuiește ca până în 2025 să-și extindă capacitatea fabricii la 405.000 de unități și să ofere noi inovații reinventate și inspirate de la clienți, precum un volan înclinabil și un sistem de asistență la livrare pentru noul Transit Custom, disponibile de acum pentru comandă.
Totodată, modelele electrice E-Transit Custom și E-Tourneo Custom vor ajunge la clienți începând din vara anului 2024, contribuind la obiectivul Ford Otosan de a deveni o companie cu amprentă de carbon neutră până în 2030.
„Fabrica de ultimă generație din Yeniköy ajută deja Ford Pro să îmbunătățească calitatea pentru clienți și, ca una dintre cele mai eficiente facilități de producție auto din lume, stabilește noi standarde pentru producerea de vehicule comerciale multi-energetice la scară. Ford Pro a fost cel mai bine vândut brand de vehicule comerciale din Europa în ultimii opt ani. În calitate de lider, dorim să îmbunătățim experiența de proprietate pentru clienții noștri cu tehnologii inovatoare și prin extinderea ofertei noastre de vehicule și eficientizarea producției și ingineriei.”,
a declarat Hans Schep, directorul general la Ford Pro, Europa.
„Fiind fabrica inteligentă a viitorului, uzina din Yeniköy produce flexibil, eficient și mai durabil, implementând tehnologiile avansate pentru o producție complet conectată și versatilă. Fabrica din Yeniköy reprezintă viitorul afacerii noastre și ne va ajuta să răspundem cerințelor tot mai mari ale clienților noștri care caută vehicule de ultimă oră, inteligente și cu emisii zero, acum și în anii următori.”,
a declarat Güven Özyurt, directorul general la Ford Otosan.
Cel mai de succes model, Renault Trafic, în care au avut încredere peste 2,4 milioane de profesioniști încă din 1980, vine acum într-o versiune care completează gama Renault LCV complet electrică, alături de Noul Renault Kangoo Van E-Tech electric și Master E-Tech electric.
Noua versiune este un vehicul utilitar, care nu reduce punctele forte ale omologilor săi ICE, oferind un nivel ridicat de performanță cu multiple opțiuni și posibilități de personalizare.
Renault Trafic Van E-Tech electric și-a păstrat toate avantajele care l-au consacrat în ultimii 40 de ani și l-au transformat într-un simbol în segmentul său, menținându-se în top trei cele mai vândute LCV-uri din Europa.
Trafic Van E-Tech electric oferă opțiuni variate, inclusiv două variante de lungime (5,08 m și 5,48 m) și două de înălțime (1,967 m și 2,498 m), ceea ce îl face potrivit pentru o gamă largă de nevoi. Volumul de încărcare (în modul furgonetă) variază între 5,8 m³ și 8,9 m³, iar lungimea de încărcare poate ajunge până la 4,15 m (la versiunea L2 extinsă cu trapa de „încărcare lungă” amplasată în compartimentul despărțitor).
Noul vehicul are o capacitate de remorcare de 920 kg și o sarcină utilă de 1,1 t. Există și o versiune cabină auto-șasiu pentru versatilitate suplimentară.
Interiorul cabinei oferă spații de depozitare generoase în segmentul furgonetelor, cu o capacitate totală de 88 de litri (19,7 l la consolă, 14,6 l în uși și 54 l la banchetă). În funcție de varianta de echipare, torpedoul are o deschidere ingenioasă care poate servi ca un sertar „Easylife” pentru șofer la un volum de 6,6 l de depozitare.
Totodată, poate fi evidențiat prin modularitate extremă, având posibilități de personalizare aproape infinite datorită rețelei extinse de peste 359 de carosieri agreați.
Cu o baterie litiu-ion de 52 kWh, Trafic Van E-Tech electric oferă o autonomie de până la 297 km în ciclul WLTP, ceea ce va permite o planificare fără stres în călătoriile zilnice la cel mai bun cost de utilizare. Bateriile au o garanție de 8 ani sau 160.000 km. În acest interval, bateriile sunt înlocuite gratuit în situația în care capacitatea acestora scade la un nivel mai mic de 70% din valoarea lor nominală (SoH: Stare de sănătate).
Noul Trafic Van E-Tech electric este echipat cu un motor de 90 kW (122 CP) și un cuplu de 245 Nm, asigurând o conducere lină și relaxată în toate circumstanțele. Modul Eco, în care puterea vehiculului este limitată, garantează o autonomie optimă, în timp ce versiunea „long range” oferă o autonomie extinsă de 322 km, limitată la o viteză de 90 km/h.
Sistemul de frânare hidraulic convențional vine îmbunătățit prin adăugarea unui ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), care are capacitatea de a maximiza recuperarea energiei în timpul frânării.
Trafic Van E-Tech electric dispune de trei tipuri de încărcătoare, inclusiv încărcătoare AC monofazate de 7 kW funcționale cu toate tipurile de prize de acasă, încărcătoare rapide AC de 22 kW pentru stațiile publice, care oferă o autonomie de 50 km (WLTP) în mai puțin de 25 de minute și încărcătoare rapide DC de 50 kW – disponibile de anul viitor.
Prin intermediul aplicației pentru smartphone MyRenault sau a sistemului multimedia Renault Easy Link, utilizatorii pot programa încărcarea bateriei, monitoriza starea acesteia și găsi puncte de încărcare de-a lungul traseului, precum și calcula destinațiile accesibile cu autonomia rămasă a bateriei.
Trafic Van E-Tech electric este fabricat în Franța, la uzina din Sandouville, decizie luată în 2010, când a fost adaptată pentru producția acestui vehicul utilitar și la cele 600 de combinații posibile ale acestuia. Uzina a avut, ulterior, o investiție de 230 de milioane de euro, iar producția a început în 2014.
În prezent, aproape 600 de vehicule Renault Trafic părăsesc fabrica din Sandouville în fiecare zi, ceea ce reprezintă 1 Trafic la 80 de secunde, fabricat în două schimburi.
De asemenea, uzina produce și pentru Nissan (Primastar) și Renault Trucks (Trafic Red Edition) și întâmpină deja numeroase provocări legate de tranziția energetică și decarbonizare (fabrica este certificată ISO 50001 din februarie 2023), digitalizarea proceselor și inovarea.
Motorul electric și încărcătoarele noului Trafic Van E-Tech electric sunt fabricate la uzina Renault din Cléon, în Normandia. Bateria este asamblată la Flins, iar electrificarea vehiculului se realizează pe șantierul Gretz-Armainvilliers.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit