În 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform, DRPCIV, 6.319 autovehicule comerciale cu masa totală maxim autorizată mai mare de 16 t, față de 4.679 în 2020. Dar, pentru că 2020 a fost un an atât de atipic încât nu poate fi considerat un bun reper, precizăm că în 2019 au fost 6.687 de unități, deci cu 33%, respectiv cu 9,5% mai multe decât în 2020 și 2021.
Din cele 6.319 autovehicule de peste 16 t (în 2020 au fost 4.324, iar în 2019, 6.735), 6.042 sunt autotractoare, față de 4.324 în 2020 și 6.735 în 2019. La această categorie lider de piață este Mercedes-Benz, cu 1.394 de unități (1.008 în 2020 și 1.662 în 2019), urmat de Volvo, cu 927/784/1.112 și MAN, cu 887/800/1.132. La foarte mică distanță este DAF, cu 885 (478 în 2020 și 1.020 în 2019), după care decalajul crește până la Ford (609/402/405), Scania (510/269/649), IVECO (417/304/501), Renault Trucks (311/254/214), ATP Trucks (99/20/10) și Astra, Kamaz și Tatra (câte 1).
Dintre cele 282 de autoșasiuri noi de peste 16 t (în 2020 au fost 355, iar în 2019, 246), 114 sunt Ford (138 în 2020 și 131 în 2019), 48 sunt MAN (85 în 2020 și 35 în 2019), 32 Mercedes-Benz (25 în 2020 și 7 în 2019), 22 sunt IVECO (24 în 2020 și 31 în 2019), 16/7/6 sunt DAF, 14/25/3 sunt Scania 12/20/3 sunt Liebherr, 9 sunt Renault Trucks, 6 sunt Faun Expotec, 4 sunt Volvo, 2 sunt Schwing și câte 1, Demag, Roman și Sisu.
În primele 11 luni din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor de la DRPCIV, 5.697 de autovehicule comerciale de peste 16 t, față de 4.230 în perioada similară din 2020. Dar, pentru că 2020 a fost un an atât de atipic încât nu poate fi considerat un bun reper, ne vom referi în cele ce urmează și la 2019.
Dintre cele 5.697 de autovehicule comerciale de peste 16 t, 5.441 sunt autoutilitare noi de peste 16 t, față de 3.890 în perioada similară din 2020 și 6.443 în perioada similară din 2019. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 1.314 unități (907 în 2020 și 1.605 în 2019), urmat de Volvo, cu 865 (702 în 2020 și 1.062 în 2019) și DAF, cu 808 (429 în 2020 și 997 în 2019). Clasamentul continuă cu MAN (763/694/1.097), Ford (548/379/348), Scania (473/253/645), IVECO (351/254/446), Renault Trucks (271/247/176), ATP Trucks (46/20/10) și Tatra (1 autoutilitară de peste 1 t în 2021). Se remarcă, astfel, faptul că Ford, care între timp a mai câștigat experiență pe piața românească, și Renault Trucks, care are o nouă organizație de vânzări, au avut totuși în 2021 vânzări mai mari decât în 2019.
Din categoria autoșasiurilor de peste 16 t au fost înmatriculate 256 de unități noi, față de 340 în primele 11 luni din 2020 și 244 în primele 11 luni din 2019. Lider de piață este Ford, cu 111 unități (câte 131 în 2020 și 2019), urmat de MAN, cu 40 (84 în 2020 și 36 în 2019) și Mercedes-Benz, cu 26 (20 în 2020 și 7 în 2019). Clasamentul continuă cu IVECO (19/24/30), DAF (15/7/6), Scania (14/2/3), Liebherr (12/18/3), Renault Trucks (7/8/9), Volvo (4/7/3), Faun Expotec (3), Schwing (2) și Demag, Roman și Sisu (câte 1).
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit