Ad
Ad
Ad
Ad

… față de 700-750, cât estimase, în special din cauză că marile livrări din România au fost de autotractoare – pentru finalizarea comenzilor restante din anii anteriori – segment unde importatorul Ford Trucks nu și-a atins încă potențialul maxim.

Înmatriculările de autotractoare au reprezentat mai mult de 80% din volumul total al pieței din România, dar în cazul Ford Trucks ele reprezintă doar 50%, în timp ce la vehicule specializate rămâne liderul pieței locale, iar la vehicule de construcții se menține în topul preferințelor clienților români.

„În plus, înmatriculările până la final de an nu reflectă pe deplin vânzările noastre din 2023, deoarece două flote livrate în decembrie nu au fost încă înregistrate. Vânzările noastre de flote de peste 10 unități au crescut cu 20%, iar cele de flote de peste cinci unități cu 35%, în timp ce am menținut și vânzările de retail“, detaliază Stefano Albarosa, CEO-ul companiei. Cea mai mare flotă, de vehicule municipale, a fost livrată către Supercom, și în plus au existat și altele de vehicule specializate.

Cele mai multe dintre vehicule au fost livrate de pe stoc, deci nu au existat comenzi neonorate din 2022, iar fluxurile de producție/livrare au revenit la normal, termenul de livrare fiind acum de 8-10 săptămâni, fără să se întrevadă probleme din acest punct de vedere în perioada următoare. Prețul vehiculelor Ford Trucks a scăzut în a doua jumătate a lui 2023, „o ajustare firească dată de creșterea ofertei, de dispariția deficitului de componente“.

In cadrul conferintei anuale, MHS Truck & Bus a anuntat rezultatele pentru 2019 care, in conditiile unei piete de vehicule grele noi aflata in scadere, a inregistrat o crestere de 0,8% a cotei de piata fata de 2018. Importatorul si distribuitorul camioanelor MAN a inregistrat si o dublare a numarului de contracte de service si o crestere de 13,2% a lucrarilor. Pe segmentul de comerciale grele noi pentru constructii cota de piata inregistrata a fost de 26%.

La nivelul intregului grup, Automobile Bavaria si MHS Truck & Bus au raportat o cifra de afaceri de 415 milioane de euro, in crestere cu 12,4% raportat la 2018. Doar in Romania MHS Holding a vandut 4.693 de unitati, automobile noi si rulate vandute prin reteaua de dealeri Automobile Bavaria, precum si camioane si autobuze vandute prin MHS Truck & Bus.
Statistica inmatricularilor de vehicule comerciale mari arata o scadere a pietei de 8%. „MAN a reusit sa castige cota de piata in crestere cu 0,8% in conditiile unei scaderi a pietei. Astfel, am reusit sa livarm in jur de 1.270 de unitati (noi, rulate si autobuze). Cele mai vandute modele au fost din gama vehiculelor de constructii si specializate“, a declarat Claudia Iordache director executiv MHS Truck & Bus.
Pe piata vehiculelor de constructii si specializate grele noi, MHS Truck & Bus a inregistrat o cota de piata de 26%, adjudecandu-si astfel pozitia de leader. Cele mai solicitate modele in 2019 au fost MAN TGX 18 t 4×2 (autotractor), MAN TGS 41 t 8×4 (autobasculanta) si MAN TGS 35 t 8×4 (autobetoniera). MHS Truck & Bus Group a livrat si cateva flote in 2019. Astfel, pe segmentul de transport international grupul a livrat o flota de peste 30 de camioane si doua flote de peste 20 de camioane, iar pe segmentul de transport distributie o flota de peste 30 de camioane. Segmentul dedicat transportului de pasageri a fost mai slab reprezentat in 2019, MHS livrand doar sapte unitati catre clientii sai.