Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculele Nikola Tre FCEV vor fi printre primele produse de societatea mixtă Nikola Iveco Europe

Nikola Corporation, lider global în domeniul transporturilor cu emisii zero și al soluțiilor de aprovizionare cu energie și infrastructură, și IVECO, marca grupului Iveco care proiectează, produce și comercializează camioane grele, medii și ușoare, au anunțat astăzi o scrisoare de intenție pentru o comandă de 100 de vehicule electrice cu pile de combustie (FCEV) Nikola Tre cu hidrogen, clasa 8, pentru vehicule grele, de la GP JOULE, un furnizor de sisteme pentru soluții energetice integrate cu sediul în Reussenkoege, Germania. Vehiculele FCEV Nikola Tre în varianta europeană 6×2 vor fi fabricate de către societatea mixtă dintre Nikola și Iveco Group în locația creată în Ulm, Germania.

30 din cele 100 de FCEV Nikola Tre inițiale sunt așteptate să fie livrate către GP JOULE în 2024. Acestea vor fi urmate de livrarea celorlalte 70 de vehicule în 2025, cu posibilitatea ca GP JOULE să le achiziționeze prin intermediul GATE – Green & Advanced Transport Ecosystem, modelul de închiriere de camioane electrice all-inclusive al Iveco Group. IVECO va asigura funcțiile esențiale de întreținere și service. GP JOULE va pune cele 100 de camioane Nikola la dispoziția clienților săi din domeniul transporturilor și al logisticii. Comanda este condiționată de depunerea cu succes de către GP JOULE a unei cereri de finanțare KsNI, programul german de sprijinire a achiziționării de vehicule cu propulsie alternativă, prietenoasă cu clima. În plus, începând din 2026, GP JOULE și Iveco Group au convenit să comercializeze alte camioane cu pile de combustie pentru clienții din Europa. GP JOULE le va furniza acestora hidrogen 100% verde în rețeaua sa de stații de realimentare cu hidrogen.

Michael Lohscheller, președinte și CEO, Nikola Corporation, a declarat: “Comanda de la GP JOULE va fi un exemplu al modului în care Nikola Tre FCEV poate sprijini în continuare clienții comerciali din Germania în tranziția lor către emisii zero cu câțiva ani înaintea altor producători de echipamente originale, ceea ce contribuie la atingerea obiectivului de decarbonizare a sectorului transporturilor.”

Andre Steinau, director general la GP JOULE HYDROGEN, a declarat: „În ceea ce privește modelul de autovehicule, este foarte important să se asigure că nu se va pierde nimic din ceea ce se întâmplă în cazul în care nu se va întâmpla în viitor: „Energie 100% regenerabilă pentru toți, acesta este ceea ce ne motivează. Împreună cu Nikola și IVECO, le oferim clienților noștri toate componentele pentru un transport greu neutru din punct de vedere climatic dintr-o singură sursă: de la producția și achiziționarea de hidrogen verde, la stațiile de alimentare cu hidrogen, până la camioanele cu pile de combustie și servicii care să răspundă nevoilor lor. Aceasta este intrarea ușoară în transportul de marfă fără emisii.”

Simone Olivati, președinte, Financial Services, Iveco Group, a comentat: „Suntem foarte mulțumiți de alegerea GP JOULE și de faptul că, prin acest acord, datorită modelului nostru inovator de închiriere GATE, vom aduce mobilitatea pe bază de hidrogen clienților din Germania și vom progresa în decarbonizarea transportului rutier de marfă. GATE este dedicată satisfacerii nevoilor clienților de vehicule comerciale electrice cu baterii și cu pile de combustie cu hidrogen, deservind inițial atât mărcile IVECO, cât și Nikola. Acest acord reprezintă o șansă de a începe să oferim serviciul nostru complet bazat pe o formulă de plată la utilizare, care va permite clienților accesul la propulsia de mâine.”

Producția modelului Opel Vivaro-e HYDROGEN și a modelelor surori din cadrul Grupului Stellantis a început la Rüsselsheim, Germania. Acestea sunt produse de unitatea Opel Special Vehicles (OSV).

Opel și Stellantis beneficiază de o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de vehicule electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen. În plus, Opel are o experiență de peste 2 decenii în domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi CNG și GPL (gaz petrolier lichefiat).

Unitatea de producție de 1.500 mp, cu 70 de angajați cu înaltă calificare, poate construi câteva sute de unități ale vehiculului cu emisii zero pe an.

Forța de muncă calificată și flexibilă a OSV a sprijinit, de asemenea, ingineria în timpul fazei de dezvoltare a produsului actual și a construcției prototipurilor. Know-how-ul dobândit la Rüsselsheim va fi utilizat pentru producția viitoare de volum în uzine.

Conceptul de pile de combustie plug-in al Vivaro-e HYDROGEN permite instalarea întregului sistem de pile de combustie și a motorului de tracțiune sub capota vehiculului. Bateria care asigură puterea dinamică de vârf și frânarea regenerativă este montată sub scaunele din habitaclu. Sistemul de rezervoare de hidrogen de 700 de bari care furnizează hidrogen pentru pila de combustie este instalat sub vehicul, în aceeași poziție în care sunt plasate pachetele de baterii pentru vehiculul electric cu baterii Vivaro-e.

Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)