Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vivre își extinde suprafața de depozitare cu încă 10.000 m2 în București, ajungând astfel la peste 25.000 de m2. Investițiile au fost făcute pentru a acomoda volumele în creștere, anul acesta fiind furnizate cu circa 40% mai multe referințe decât anul trecut.

Centrele logistice Vivre au fost extinse progresiv în cei 8 ani de la deschidere. Deși nu este modelul logistic ideal, după cum a explicat Andrei Stănescu, Chief Commercial Officer Vivre, compania operează în șapte arii diferite și în cinci depozite situate la două adrese separate.

Pentru Vivre funcționează, pentru că avem această mare varietate de produse. Comparativ cu produsele de mari dimensiuni, așa cum sunt canapele și colțarele, de exemplu, cănile sau decorațiunile mici au nevoie de un anumite regim de depozitare și de picking. Deci această eterogenitate nu ne incomodează, dimpotrivă, pe timpul pandemiei chiar ne-a ajutat pentru că nu am avut toți oamenii în același loc“, a declarat Andrei Stănescu în cadrul videoconferinței Tranzit „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

Unul dintre atuurile retailerului de mobilă și decorațiuni este varietatea de produse, anul acesta fiind furnizate cu circa 40% mai multe referințe decât anul trecut, în condițiile în care gradul de rotație este foarte mare, nefiind disponibile toate produsele de anul trecut. Iar integrarea unui număr mare de furnizori în combinație cu o varietate de produse din punct de vedere al dimensiunilor, pune o presiune foarte mare pe partea de logistică.

Ce am făcut deja? Plecând de la ariile pe care le avem, dacă în ceea ce privește produsele de mici dimensiuni poți dezvolta și poți veni cu soluții de automatizare a proceselor, în zona de produse mari, cum sunt canapele, spre exemplu, am apelat la noi spații de depozitare și forță de muncă operațională“, a mai arătat Andrei Stănescu.

În prezent, compania este pe punctul de a finaliza o investiție importantă, extensia cu 10.000 m2 a unuia dintre depozite, suprafață construită tocmai pentru a acomoda mai bine volumele în creștere, pe primele șase luni fiind înregistrat un plus de 50% comparativ cu H1 din 2019. De la începutul anului și până în prezent valoarea investiției în logistică se ridică la circa 2 milioane de euro și cuprinde, pe lângă construcțiile noi, achiziția de utilaje și echipamente, precum și noi sisteme de depozitare. La final de an, Vivre se așteaptă la o cifră de afaceri ce va depăși pragul de 60 de milioane de euro.

La 8 ani de activitate, cu evoluții pozitive de la an la an, Vivre Deco și Vivre Logistics, cele două companii ale retailerului de home&deco Vivre, au ajuns la comenzi totale de peste 4,8 milioane de pachete livrate, cele mai multe fiind distribuite în România, Bulgaria, Ungaria și Croația, și o cifră de afaceri, despre care Andrei Stănescu, Chief Commercial Officer (CCO), spune că anul acesta va atinge pragul de circa 60 de milioane de euro.

Declarațiile au fost făcute în cadrul videoconferinței Tranzit „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“, în care cei prezenți au putut analiza în ce măsură actualele spații logistice pot face față cerințelor pe care le are comerțul online.

Pentru Vivre, primele patru luni au marcat o creștere a vânzărilor de 42% față de perioada similară din 2019, fiind plasate peste 350.000 de comenzi. Pe lângă interesul generat de shopping-ul online de produse dedicate casei, toată această perioadă a reprezentat pentru companie o bună oportunitate pentru a intra pe segmentul de Marketplace, un proiect „la care ne-am gândit mai demult, dar pe care nu l-am pus niciodată în aplicare“, după cum a punctat Andrei Stănescu, CCO Vivre. Astfel, pe site-ul Vivre există acum și alți retaileri, care vând pe toate categoriile, însă compania s-a concentrat pe dezvoltarea zonei de Lifestyle, acolo unde acum apar diverse produse care nu existau înainte, de la cărți la jucării, ceasuri și parfumuri. În total, Marketplace-ul Vivre numără astăzi peste 30.000 de referințe unice.

Nu în ultimul rând, faptul că România s-a aflat sub stare de urgență, apoi de alertă, a avut o contribuție semnificativă la plusul de volume care, chiar dacă la început au circulat mai greu, furnizorii fiind atât cei locali, din România, cât și din Europa și Asia, au fost până la urmă livrate către cei care le-au comandat.

„Anul acesta am depășit cu mult toate estimările făcute la început. Ne-au ajutat foarte mult și măsurile de protecție luate în interiorul companiei, care au putut menține deschise liniile operaționale“, a afirmat Andrei Stănescu.

În această perioadă se lucrează intens la campania pentru Black Friday, retailerul de mobilă și decorațiuni fiind nevoit să asigure resurse pentru a crea un anumit stoc necesar, operațiunile desfășurându-se în paralel cu actualele promoții și evenimente pe care acesta le organizează, motiv pentru care provocările sunt mai mari.

Ne focusăm să aducem marfa în depozit, să o procesăm, în condițiile în care în restul anului lucrăm în cea mai mare parte cu stoc blocat. Deci cumva este un volum mai intens de muncă acum. Un plus ar mai fi și diversitatea de produse pe care putem să o asigurăm cu ajutorul Marketplace-ului“, a mai punctat managerul operațional al Vivre.

Creșterea menționată de oficial a putut fi susținută inclusiv de investițiile pe care retailer-ul le-a făcut pentru îmbunătățirea fluxului operațional.