Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta este concluzia unui studiu efectuat în 2023 de Comitetul Național Rutier din Franța (CNR). Dintre serviciile logistice oferite de transportatorii de mărfuri generale cu ansambluri articulate, care lucrează pe distanțe lungi sau regional, depozitarea pe termen lung, mai mult de 24 de ore, este cea mai comună operațiune, întâlnită la 98% dintre firmele de transport care au declarat că fac și logistică. Pregătirea comenzilor este mai puțin frecventă, dar tot se întâlnește în 47% din cazuri. Iar prelucrarea produselor rămâne marginală, cu 5%.
Cei mai mulți transportatori au integrat aceste activități logistice complementare structural în cadrul companiei lor și geografic pe site-ul unde operează în mod tradițional.

În plus, mai arată CNR, clasamentele publicate de presa specializată din Franța evidențiază faptul că transportul și logistica au în comun multe firme de top. Principalii furnizori de servicii logistice din Franța sunt adesea companii de transport rutier sau multimodal care și-au diversificat activitățile și mulți jucători din logistică au propria flotă pentru a efectua operațiuni de transport rutier și sunt de fapt nume mari în transport.

Astfel, în topul transportatorilor din Franța în funcție de cifra de afaceri din 2022 se află CEVA Logistics (17.415 milioane de euro), Geopost (15.573), Geodis (13.700), Stef (4.264), XPO Logistics (2.917), ID Logistics (2.481), Fedex Express Fr (2.011), Schenker France (1.823), FM Logistic (1.713), Martin Brower France (1.644), GCA (1.400), Amazon France Transport (1.124), Zamenhof Exploitation (1.100), Heppner (1.090) și UPS France (1.000 de milioane de euro).

Iar în topul firmelor de logistică, după cifrele de afaceri din 2021, care includ și transportul pe bază de contract, sunt ID Logistics (776 de milioane de euro și 106 depozite în Franța), Geodis (680 de milioane de euro / 50 de depozite proprii), GXO Logistics (640/80), Stef (617/90), FM Logistic (nu a declarat cifrele, dar are 34 de depozite în Franța), Kuehne + Nagel (510/45), Daher, C-Logistics (392/12), Viapost, Rhenus Logistics (350/30), CAT (345/50), Astre (330/250), Log’s (270/43), Onet (264/n.c.) și Staci (237 de milioane de euro cifră de afaceri și 31de depozite în Franța).

Sursă foto:  CEVA Logistics

XPO, un pionier în transportul de marfă cu energie alternativă în Franța, a anunțat un acord fără precedent pentru achiziționarea a 100 de camioane electrice de la Renault Trucks pentru flota sa franceză. Investiția XPO vine în urma testării de către companie a autocamionului complet electric Renault Trucks E-Tech D de 16 tone în regiunile Lyon și Paris începând cu octombrie 2021. Renault Trucks este un furnizor de lungă durată al flotei XPO. 

Până în prezent, XPO a finalizat comenzi pentru 65 de camioane electrice, toate cele 100 de camioane urmând să fie livrate din trimestrul al patrulea 2022 până în 2024. Vehiculele comerciale de 16 tone și 19 tone vor fi amplasate în 28 de locații XPO cu încărcătură mai mică decât cea a unui camion (LTL) din Franța și vor fi utilizate pentru a transporta mărfuri paletizate ca încărcături parțiale. XPO este liderul distribuției paletizate în Franța.

Compania se așteaptă ca, până în 2030, aproximativ 25% din livrările sale să fie efectuate cu vehicule electrice, reducând emisiile de CO2 cu peste 26.000 t. Prin acordul cu Renault Trucks, compania își poziționează flota în anticiparea viitoarelor reglementări care ar putea reglementa livrările în zonele urbane, ajutându-i în același timp pe clienți să își îndeplinească propriile obiective de decarbonizare. XPO a declarat că își propune să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră în Franța cu cel puțin 25% până în 2030, pornind de la un nivel de referință din 2019. 

Camioanele Renault Trucks E-Tech, viabile din punct de vedere economic, au o capacitate de încărcare de 18 până la 21 de paleți și sunt echipate cu un motor de 185 kW. Cu o autonomie de până la 250 km la o singură încărcare, fiecare camion reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 45,7 tone pe an, în comparație cu camioanele care funcționează cu motorină. Vehiculele funcționează fără emisii directe de CO2 și reduc semnificativ poluarea fonică și olfactivă, ceea ce le face potrivite pentru livrări în zonele urbane aglomerate. De asemenea, acestea emit mai puține particule fine și funcționează cu mai puține vibrații, ceea ce reduce oboseala șoferului. Fiecare camion este echipat cu o cameră de 360 de grade care reduce unghiurile moarte pentru o mai mare siguranță.

„Am avut o experiență pozitivă la testarea primului camion electric Renault Trucks pentru livrări în zonele urbane. Noua noastră comandă de 100 de camioane complet electrice reprezintă un acord fără precedent atât pentru XPO, cât și pentru Renault Trucks în Franța. Am făcut, de asemenea, o investiție majoră pentru a ne dota locațiile cu peste 80 de puncte de încărcare electrică. Aceste angajamente ilustrează determinarea noastră de a ne îndrepta către un transport rutier mai sustenabil și de a ne sprijini cât mai mult posibil clienții în decarbonizarea activităților din lanțul lor de aprovizionare”, a declarat Bruno Kloeckner, director general – Franța, XPO Logistics.

Christophe Martin, director general al Renault Trucks France, a adăugat: „Suntem încântați să contribuim la tranziția energetică a XPO prin îndeplinirea celei mai mari comenzi de camioane electrice Renault Trucks din Franța. Relația noastră cu XPO a fost construită pe încredere de-a lungul mai multor ani și este unul dintre factorii cheie care au condus la acest acord de etapă. Renault Trucks este lider în materie de sustenabilitate pe piața franceză și, ca atare, avem datoria de a deschide calea către un transport durabil.”

Angajamentul XPO pentru un transport de mărfuri responsabil din punct de vedere ecologic

Soluția de livrare complet electrică a XPO este cea mai recentă investiție a companiei pentru a-și ajuta clienții să reducă amprenta de carbon a operațiunilor din lanțul de aprovizionare. Compania dispune de una dintre cele mai moderne și mai bine echipate din punct de vedere al siguranței flotelor de transport din Europa, gestionată prin tehnologie digitală pentru eficiență de la un capăt la altul. Mai mult de 95% din flota europeană a XPO este conformă cu reglementările Euro VI privind emisiile.