Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault vrea ca în 2030 vânzările sub brandul propriu pe piața europeană să fie reprezentate în proporție de 90% de vehicule electrice și electrificate, de la peste 65% cât este procentul în prezent. Informația a fost dezvăluită de șefii companiei în cadrul evenimentului Renault eWays ElectroPop. Planul include și proiectarea a 10 noi modele electrice, dezvoltarea unui motor electric compact ce permite o autonomie mai mare și standardizarea bateriilor.

Până în anul 2025, Renault Group va lansa 10 noi vehicule electrice pe cele două platforme EV, dintre care șapte sub brandul Renault. Emblematicul Renault 5, într-o interpretare modernă, cu motor electric, va fi fabricat integral, de la baterie și grup motopropulsor până la asamblare finală, de Renault ElectriCity în Nordul Franței.

Renault Group va readuce, sub denumirea 4ever, un alt model emblematic. La începutul anului viitor va fi prezentat noul MéganE, vehiculul electric de segment C al brandului Renault. La rândul său, proiectul Alpine “dream garage”, dezvăluit în ianuarie va deveni realitate în 2024.

Compania își propune să dețină gama de vehicule cea mai puțin poluantă de pe piața Europeană în 2025, cu peste 65% din vânzări reprezentate de vehicule electrice sau electrificate. În 2030, până la 90% din vehiculele brandului Renault vor fi electrice.

Platforme dedicate Vehiculelor Electrice se numesc CMF-EV și CMF-BEV, ambele bazate pe eficienta platformă CMF-B.

Destinată vehiculelor din segmentele C și D, platforma CMF-EV oferă plăcere la volan și performanțe ridicate. În 2025, pe această platformă vor fi fabricate anual, la nivelul Alianței, 700.000 de vehicule. Ea asigură o autonomie de până la 580 km conform normei WLTP, cu un consum redus de energie. Această performanță a fost posibilă datorită eforturilor făcute de ingineri pentru reducerea masei și a frecărilor precum și ca urmare a unui management termic de calitate.

Arhitectura platformei asigură un spațiu mărit pentru habitaclu, toate elementele tehnice fiind amplasate în compartimentul motorului. Această configurație elimină orice traseu al cablurilor între partea din față și cea din spate a vehiculului, reducând astfel atât greutatea cât și costurile. Sistemul de încălzire și cel de climatizare sunt de asemenea dispuse în compartimentul motor, permițând astfel adoptarea unei planșe de bord mai puțin masive.

În plus, platforma CMF-EV beneficiază de un centru de greutate coborât și de o distribuție ideală a maselor. Combinate cu suspensia spate de tip multi-braț și cu sistemul de direcție precis, toate acestea asigură o plăcere sporită la volan. Noul MéganE fabricat în uzina de la Douai este construit pe platforma CMF-EV.

Destinată vehiculelor din segmentul B, platforma CMF-BEV va permite Renault Group să producă modele electrice accesibile. Această platformă va reduce cu 33% costul la scara vehiculului în comparație cu actualul ZOE. Acest lucru este posibil prin utilizarea unui motor de 100kW de dimensiuni optime și a unui modul de baterie interschimbabil. Toate componentele care nu au legătură cu partea electrică sunt preluate de la platforma CMF-B, pe baza căreia vor fi fabricate 3 milioane de vehicule pe an în 2025. Platforma CMF-BEV va fi accesibilă ca preț asigurând totodată o autonomie de până la 400km conform normei WLTP, fără compromisuri în ceea ce privește designul, nivelul sonor sau comportamentul rutier.

Format unic de baterie

Toate lansările de vehicule electrice ale Renault Group în toate segmentele vor beneficia astfel de tehnologia NMC (bazată pe Nichel, Mangan & Cobalt) și a unui format unic de baterie.

La nivelul întregii Alianțe, până în 2030 vor fi produse astfel până la un milion de vehicule electrice. Utilizarea acestei tehnologii asigură un cost competitiv pe kilometru și o autonomie cu până la 20% mai bună față de cea oferită de alte soluții, în condițiile unor mai bune posibilități de reciclare.

Vor fi oferite două variante de baterii:

– În parteneriat cu Envision AESC va fi construită la Douai o „MegaFactorycu o capacitate de 9 GWh în 2024 și de 24 GWh în 2030. Situată în apropierea platformelor de fabricație ale polului „ElectriCity”, această uzină va produce baterii de ultimă generație pentru vehicule electrice, printre care și viitorul Renault 5.

– Renault Group a semnat totodată un Memorandum de Înțelegere prin care a devenit acționar, cu o pondere de peste 20% din capital, al companiei franceze Verkor. Cei doi parteneri vor dezvolta împreună o baterie de înaltă performanță destinată vehiculelor Renault de segment C, precum și modelelor Alpine. Parteneriatul include dezvoltarea unei linii pilot de producere a bateriilor începând din anul 2022. Într-o a doua etapă, Verkor va construi, în 2026, prima MegaFactorypentru baterii de înaltă performanță din Franța, cu o capacitate inițială de 10 GWh pentru Renault Group, și având potențialul de a ajunge la 20 GWh în 2030.

La Q1 2020, Grupul Renault anunta vanzari de 1.256.658 de vehicule, inregistrand o dinamica puternica pe piata vehiculelor electrice si o redresare puternica in luna iunie. Astfel, marca Renault a fost marca numarul unu in Europa in luna iunie. 

In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%, se arata intr-un comunicat al companiei. Scaderea volumului vanzarilor Grupului s-a datorat in principal expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare. 

„Lumea a trecut printr-o criza fara precedent, cu un impact major asupra activitatii noastre. Imediat ce a inceput redresarea, uzinele si retelele noastre de vanzari s-au mobilizat rapid pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, cererea fiind sustinuta in iunie prin masuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intram in cea de-a doua jumatate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfacator, o mai buna pozitionare a preturilor pe intreaga gama si o noua oferta hibrida E-TECH, care este unica in segmentul sau si deja foarte bine primita”

Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comert si Marketing al Grupului Renault. 

ZOE, lider pe o piata in crestere

Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului. In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati. Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020, se mai arata in comunicat.

Cum au evoluat vanzarile

Inmatricularile Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%. Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B in prima jumatate a anului in Europa, cu 102.949 de unitati vandute. In prima jumatate a anului, marca Dacia a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, ajungand la 161.334 de vehicule vandute, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.

In iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%. Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.

In afara Europei, Grupul a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).